aluminium beschadigd?

Een oudje van binnen en van buiten opknappen.
Plaats reactie
Ester
Berichten: 33
Lid geworden op: do 2 nov 2017 07:42

aluminium beschadigd?

Bericht door Ester » di 30 jan 2018 15:16

hmm....Er blijkt op een vreemde plek water naar binnen te komen. Boven de naad waar de sierlijst zit scratch.gif

Ik zie geen tekenen van beschadiging van het aluminium en er lekt geen water vanaf de bovenkant naar beneden, snap er niks van weenie.gif
Hoe dan ook heeft lekvrij de prioriteit en dus ga ik dit plekje en eventuele andere wel behandelen met aqua blocker.
Het grote nadeel is wel dat er een grijze vlek ontstaat die niet overschilderbaar is en waar ook geen lijm op houdt.

Als mogelijke oplossing heb ik bedacht dat ik een strakke versiering overheen vastlijm (op plekken aan de zijdes waar de vlek dus niet meer zit)

Eigenlijk kom ik er nu achter dat het toch wel zaak is eerst de hele buitenkant aan te pakken.
De binnenkant is zo goed als helemaal gestript, het voordeel is dat ik daardoor wel goed kan zien waar het water niet meer naar binnen komt.
De dakrail moet ik opnieuw van onderlegrubber voorzien met nieuwe kit, dus zal ik hem wel aan de binnenkant nog meer stutten.

Voordat het interieur aan de beurt is wil ik ook eerst nog schilderen (de sierlijsten wil ik verwijderen en indien mogelijk verkorten daar waar ik ze wel nodig heb voor het inhangen van de ramen)

Met dit regenweer heb ik dus wel mooi de tijd om interessante topics door te lezen thumbup.gif . Het is ook heel leuk om me op pinterest al te laten inspireren op decoratiemogelijkheden.
Zo lijkt een deur maken van hout een heel leuk project waar ik al wel mee kan starten.

Over sierlijsten inkorten, dan wel weglaten heb ik niets gevonden so far. Ik zal de gaatjes die ontstaan sowieso moeten beplakken met het een of ander met een dikke dot kit eronder. Ik dacht aan metalen sterretjes oid. Ik hoef er niet de weg mee op dus dat durf ik wel aan, een beetje freaky en wat zwaarder mag hij wel worden.

Wat ik van plan ben is natuurlijk niet zo interessant als het proces en het resultaat, dus zodra er weer een vordering is plaats ik een fotootje.
Wel is het natuurlijk superfijn als iemand info te delen heeft over sierlijsten inkorten of alternatieven voor het monteren van een raam.
Ik vond deze rail op internet, maar geen idee of dat ook een raam kan houden, of dit alleen voor een luifel te gebruiken is?

https://www.kampeerwereld.nl/caravanrail-1-meter-rail/

Aangezien ik eerst van plan was een tiny house van de grond af aan te bouwen met metal studs ben ik nog steeds niet ontmoedigd :))

Met klusgroet,
Ester

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: aluminium beschadigd?

Bericht door Ab » di 30 jan 2018 19:45

Een plastic raam kan je hier prima mee ophangen.
Tenminste..als het raam van boven een rondje heeft wat in deze rail past.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Ester
Berichten: 33
Lid geworden op: do 2 nov 2017 07:42

Re: aluminium beschadigd?

Bericht door Ester » di 30 jan 2018 21:27

tnx Ab
Dat vind ik heel fijn om te horen! Dat wordt het dan als ik tenminste een goede oplossing vind voor de gaten van de oude rail die tevoorschijn komen.
zwaaien.gif

Plaats reactie

Terug naar “Kluscaravan”