Kip Kompakt 300 hefdak uit 1985 opknappen pimpen

Een oudje van binnen en van buiten opknappen.
Plaats reactie
Willem12
Berichten: 14
Lid geworden op: za 5 aug 2017 19:16

Kip Kompakt 300 hefdak uit 1985 opknappen pimpen

Bericht door Willem12 » zo 13 aug 2017 21:37

IMG_0667.JPG
Lekkage 2
IMG_0666.JPG
IMG_0620.JPG
Lekkage 1
Wij hebben een oude Kip Kompakt 300 met achterdeur en hefdak uit 1985.
De caravan is in een behoorlijk goede staat maar wij willen graag e.e.a. Aanpassen aan onze wensen.

De smalle en brede hoge kast eruit en daar een kast van maken met legplanken, die in totaal 10 cm smaller wordt.
De staande gaskachel eruit (wordt verkocht) en de vrijgekomen ruimte benutten als extra bergruimte. De gasleiding verwijderen en het gat in de vloer dichtmaken.
De rechterbedbank 10 cm langer maken.
Het keukenblok vervangen door een eigengemaakt blok dat wat hoger is. Het gastoestel en wasbak incl. Kraan verwijderen en vervangen door een driepits gasstel.
Wij willen buiten koken, dus kijken waar ik een externe gassluiting met snelkoppeling kan maken in de wand.

Verder is er een kleine lekkage geweest, de oorzaak is verholpen maar ik moet een smalle strook boven de kast verwijderen en vervangen door iets isolerends en mooi afwerken. Wie heeft tips voor mij?
Waarmee kan ik het beste dit gat opvullen? Tempex?

Het lukt mij alleen niet om de Electrolux koelkast uit de ombouw te krijgen. Ik heb de nodige schroeven verwijderd en toch lijkt de koelkast nog ergens vast te zitten. Wat zie ik over het hoofd?

Ook willen wij de caravan van binnen helemaal wit schilderen en nieuwe kussens en bekleding (laten) maken. De kleur van de bekleding moet nog bepaald worden.

Ik zal proberen om foto's bij te voegen.
Tips en truucs zijn welkom.
Willem

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Kip Kompakt 300 hefdak uit 1985 opknappen pimpen

Bericht door Henny » ma 14 aug 2017 22:40

Op deze site kun je al veel tips vinden van mensen die ook caravans hebben opgeknapt. Even alles rustig doorlezen ! Succes thumbup.gif
Avento 420 / XC70....

kasperdeboer
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 14 aug 2017 15:53

Re: Kip Kompakt 300 hefdak uit 1985 opknappen pimpen

Bericht door kasperdeboer » di 15 aug 2017 13:22

Beste Willem,

Wij hebben onze Kip ook opgeknapt. Via deze link zie je een aantal foto's:

https://www.caravanity.nl/blog/2016/03/ ... ak-en-hip/

Overigens gaat de Kip binnenkort in de verkoop.

Veel succes

Willem12
Berichten: 14
Lid geworden op: za 5 aug 2017 19:16

Re: Kip Kompakt 300 hefdak uit 1985 opknappen pimpen

Bericht door Willem12 » di 15 aug 2017 16:17

Kasper,

Ik heb de site al eens bezocht maar ik wist niet dat dit jullie Kipje was. Ziet er erg mooi uit, vind je het niet jammer om de caravan te verkopen na al het werk dat erin zit?

M.v.g.
Willem

Willem12
Berichten: 14
Lid geworden op: za 5 aug 2017 19:16

Re: Kip Kompakt 300 hefdak uit 1985 opknappen pimpen

Bericht door Willem12 » di 15 aug 2017 16:21

Nog een vraag,

Ik heb vrijwel het gehele interieur los gekregen en verwijderd. Het lukt mij alleen niet om het keukenkastje met koelkast te verwijderen en de linker bank.
Alle zichtbare schroeven zijn verwijderd. Wel zie ik aan de binnenkant van de bank een klein schroefpuntje uit het hout steken. De kop van de schroef zit volgens mij achter de rechterzijkant van de electrolux koelkast. De koelkast zit los en kan ik ook bewegen. Toch blijft de koelkast vermoedelijk rechtsonder ergens vastzitten of haken.
Heeft iemand de gouden tip of ben ik misschien te voorzichtig?
Ik heb op het forum gelezen dat er soms een schroef aan de binnenkant van de koelkast zit maar die kan ik niet vinden.

Mvg
Willem

Gebruikersavatar
marruc
Berichten: 20
Lid geworden op: za 9 feb 2019 12:48

Re: Kip Kompakt 300 hefdak uit 1985 opknappen pimpen

Bericht door marruc » vr 19 jul 2019 21:54

Ik heb heel benieuwd of het uiteindelijk gelukt is om de koelkast uit te bouwen?
Ik wil de originele koelkast er ook graag uit hebben en vraag me af of dit te doen is.
Iemand de gouden tip?

Mvrgr. Marc
"...zolang het rammelt zit het nog vast..."

Willem12
Berichten: 14
Lid geworden op: za 5 aug 2017 19:16

Re: Kip Kompakt 300 hefdak uit 1985 opknappen pimpen

Bericht door Willem12 » di 17 sep 2019 12:57

Marc,

Bij mij zaten er 2 schroeven door een zijwand in de zijwand van de koelkast. Vervolgens waren de schroefkoppen afgedekt met een plank van de bedbank.
Hier kom je alleen achter door de koelkast iets heen en weer te bewegen en kijken op welk punt de belemmering zit. De plank heb ik weggebroken, schroeven losgedraaid en de koelkast kon er makkelijk uit.

mvg
Willem

Plaats reactie

Terug naar “Kluscaravan”