Jacobs sleurhut project
Re: Jacobs sleurhut project
Aangezien mijn koelkast dus kapot was en reparatie is een duure grap en zeker een nieuwe.
Ik had nog een oude kamping koelkasje staan maar die heeft een deksel aan de bovenkant. Dus een leuke uitdaging om die toch werkend te krijgen in het geheel. Eerst maar een nieuwe stevige kast bouwen op de oude plek van de koelkast.
Zo, met een mooie vlak vloertje er in.
Hier komt het snufje, een plaat op gelijders, om de koelkasje naar vooren te trekken om het deksel te openen.
Het resultaat ziet er dus als volgt uit:
totaale kosten waaren 32 euro voor de gelijders en de piano schanier.
Ik had nog een oude kamping koelkasje staan maar die heeft een deksel aan de bovenkant. Dus een leuke uitdaging om die toch werkend te krijgen in het geheel. Eerst maar een nieuwe stevige kast bouwen op de oude plek van de koelkast.
Zo, met een mooie vlak vloertje er in.
Hier komt het snufje, een plaat op gelijders, om de koelkasje naar vooren te trekken om het deksel te openen.
Het resultaat ziet er dus als volgt uit:
totaale kosten waaren 32 euro voor de gelijders en de piano schanier.
Rookworst zonder R is ookworst
Re: Jacobs sleurhut project
Zo! Dat heb je knap bedacht en gemaakt. Complimenten.
Re: Jacobs sleurhut project
Slim snel en handig opgelost
Chris
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Jacobs sleurhut project
top oplossing !
Re: Jacobs sleurhut project
Mooie oplossing.
idee: het openslaande deurtje vast maken aan het lade deel/koelkastje zodat het mee naar voren schuift. hoef je niet apart het deurtje te openen.
Verder knap werk.
frits
idee: het openslaande deurtje vast maken aan het lade deel/koelkastje zodat het mee naar voren schuift. hoef je niet apart het deurtje te openen.
Verder knap werk.
frits
VW Golf Sportsvan, Rapido 31TDL
Re: Jacobs sleurhut project
Inderdaad een mooie oplossing Jacob.....
Zou die koelbox z'n warmte wel voldoende kwijtkunnen? Er zitten aan achter en bovenzijde heel wat luchtopeningen weet ik, maar de koelbox
is ontworpen om in de vrije ruimte te staan dacht ik? Nou ja....misschien valt dat wel mee....(het is een condensor kast zie ik)
Zou die koelbox z'n warmte wel voldoende kwijtkunnen? Er zitten aan achter en bovenzijde heel wat luchtopeningen weet ik, maar de koelbox
is ontworpen om in de vrije ruimte te staan dacht ik? Nou ja....misschien valt dat wel mee....(het is een condensor kast zie ik)
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive
Re: Jacobs sleurhut project
Hij staat toch in dezelfde ruimte als de koelkast, daar zullen dus wel roosters achter zitten.
Mooie oplossing voor dit probleem!
Mooie oplossing voor dit probleem!
Re: Jacobs sleurhut project
RE.gif @meerder
Dat staat hij juist NIET! Immers de koelvinnen van een inbouwkoelkast hangen vrij en open in de ruimte achter de koelkast. Dit om de doorstroming van de koellucht via de roosters zo optimaal mogelijk te maken. In deze nieuwe situatie zitten de koelvinnen nog eens achter een stalen omkasting van de koelbox!
Dat is een extra barrière waardoor de doorstroming minder wordt! Misschien dat het bijplaatsen van extra koelventilatoren nu extra evident kan worden. Of anders misschien de achterplaat van de koelbox er af halen? Maar dit is speculeren over een probleem dat zich nog niet openbaarde
Dat staat hij juist NIET! Immers de koelvinnen van een inbouwkoelkast hangen vrij en open in de ruimte achter de koelkast. Dit om de doorstroming van de koellucht via de roosters zo optimaal mogelijk te maken. In deze nieuwe situatie zitten de koelvinnen nog eens achter een stalen omkasting van de koelbox!
Dat is een extra barrière waardoor de doorstroming minder wordt! Misschien dat het bijplaatsen van extra koelventilatoren nu extra evident kan worden. Of anders misschien de achterplaat van de koelbox er af halen? Maar dit is speculeren over een probleem dat zich nog niet openbaarde
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive
Re: Jacobs sleurhut project
Creatieve oplossing.
Heb je de box al getest als deze gevuld is ?
Als er een kilo of 12-15 in staat met flessen kun je hem dan nog in en uitschuiven zonder dat de uitschuifrails te veel doorzakken.....
Heb je de box al getest als deze gevuld is ?
Als er een kilo of 12-15 in staat met flessen kun je hem dan nog in en uitschuiven zonder dat de uitschuifrails te veel doorzakken.....
Porsche + Tabbert
Re: Jacobs sleurhut project
Ik ben bang van niet, tenzij het een compressor box is (wat ik niet verwacht/zie).... bij deze boxen is de frisse lucht nog veel belangrijker dan de ingebouwde absorptiekoelkast en idd omdat de ribben verborgen zitten.graaf schreef:Inderdaad een mooie oplossing Jacob.....
Zou die koelbox z'n warmte wel voldoende kwijtkunnen? Er zitten aan achter en bovenzijde heel wat luchtopeningen weet ik, maar de koelbox
is ontworpen om in de vrije ruimte te staan dacht ik? Nou ja....misschien valt dat wel mee....(het is een condensor kast zie ik)
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Jacobs sleurhut project
RE.gif
IK ken deze koelbox, is geen compressor.
Blefke
IK ken deze koelbox, is geen compressor.
Blefke
Re: Jacobs sleurhut project
stond jou oude caravan niet laatste bij die caravanhandelaar in Apeldoorn voor 550,- ? Had ik toen nog voor gebeld , gelukkig was ie toen al weg
Die tabbert wat je nu hebt komt me ook bekend voor... Waarschijnlijk aangeschaft toen ik ook druk opzoek was medio jan-feb na een fatsoenlijke tandemasser.
Die tabbert wat je nu hebt komt me ook bekend voor... Waarschijnlijk aangeschaft toen ik ook druk opzoek was medio jan-feb na een fatsoenlijke tandemasser.
Re: Jacobs sleurhut project
Ik had ook mijn bedenkingen! Indien deze box op gas kan dan moet er een HEEL goede afvoer zijn voor de verbrandingsgassen en liefst zelfs volledig gescheiden van de leefruimte. Dit is hier zeker niet het geval.
Hopelijk heb je een ook goede CO- en gasmelder geinstalleerd om vergiftiging of explosie te voorkomen.
Indien de box enkel op electriciteit werkt of gebruikt wordt stelt dit probleem zich natuurlijk niet.
Alleen voldoende de ruimte langs de koelvinnen ventileren is dan voldoende, ev. met een extra en stille (computer)ventilator.
Hopelijk heb je een ook goede CO- en gasmelder geinstalleerd om vergiftiging of explosie te voorkomen.
Indien de box enkel op electriciteit werkt of gebruikt wordt stelt dit probleem zich natuurlijk niet.
Alleen voldoende de ruimte langs de koelvinnen ventileren is dan voldoende, ev. met een extra en stille (computer)ventilator.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)
Re: Jacobs sleurhut project
Hij is inderdaad naar vw trading in Apeldoorn gegaan. Heb wel ongeveer al het waardevole der uit gehaald loldodgem880 schreef:stond jou oude caravan niet laatste bij die caravanhandelaar in Apeldoorn voor 550,- ? Had ik toen nog voor gebeld , gelukkig was ie toen al weg
Die tabbert wat je nu hebt komt me ook bekend voor... Waarschijnlijk aangeschaft toen ik ook druk opzoek was medio jan-feb na een fatsoenlijke tandemasser.
Rookworst zonder R is ookworst
Re: Jacobs sleurhut project
De koelkast laat ik gewoon op 220 draaien. Maar de kast is aan de achterkant open en de bovenkant loopt niet geheel naar achteren toe zo dat de koelkast ruim voldoende verse lucht heeft.
Rookworst zonder R is ookworst
Re: Jacobs sleurhut project
Jacob,
Gelukkig laat je hem (alleen) op 220v draaien, toch?
Want opgehoopte verbrandings-gassen, of "vers gas" wil je echt niet binnen in je caravan.
Schrok ook even toen ik hem zag, maar gelukkig geef je zelf al aan dat hij op 220 gaat draaien.
Onderweg op 12V?
Verder een hele slimme constructie om het zo te maken als je een koelkast hebt staan die net even anders is.
Mooi project
Gelukkig laat je hem (alleen) op 220v draaien, toch?
Want opgehoopte verbrandings-gassen, of "vers gas" wil je echt niet binnen in je caravan.
Schrok ook even toen ik hem zag, maar gelukkig geef je zelf al aan dat hij op 220 gaat draaien.
Onderweg op 12V?
Verder een hele slimme constructie om het zo te maken als je een koelkast hebt staan die net even anders is.
Mooi project
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.