Jacobs sleurhut project

Een oudje van binnen en van buiten opknappen.
Jacob84
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 11 mar 2016 22:45
Locatie: Goudriaan
Contacteer:

Re: Jacobs sleurhut project

Bericht door Jacob84 » ma 27 mar 2017 14:31

Aangezien mijn koelkast dus kapot was en reparatie is een duure grap en zeker een nieuwe.
Afbeelding

Ik had nog een oude kamping koelkasje staan maar die heeft een deksel aan de bovenkant. Dus een leuke uitdaging om die toch werkend te krijgen in het geheel. Eerst maar een nieuwe stevige kast bouwen op de oude plek van de koelkast.
Afbeelding

Zo, met een mooie vlak vloertje er in.
Afbeelding

Hier komt het snufje, een plaat op gelijders, om de koelkasje naar vooren te trekken om het deksel te openen.
Afbeelding

Het resultaat ziet er dus als volgt uit:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

totaale kosten waaren 32 euro voor de gelijders en de piano schanier.
Rookworst zonder R is ookworst

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: Jacobs sleurhut project

Bericht door Trina » ma 27 mar 2017 15:29

Zo! Dat heb je knap bedacht en gemaakt. Complimenten. thumbup.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Jacobs sleurhut project

Bericht door Chris » ma 27 mar 2017 16:56

Slim snel en handig opgelost thumbup.gif
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

miklos
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 7 jun 2015 22:28

Re: Jacobs sleurhut project

Bericht door miklos » ma 27 mar 2017 20:54

top oplossing !

+frits+
Berichten: 167
Lid geworden op: di 17 apr 2012 16:16

Re: Jacobs sleurhut project

Bericht door +frits+ » ma 27 mar 2017 21:42

Mooie oplossing.
idee: het openslaande deurtje vast maken aan het lade deel/koelkastje zodat het mee naar voren schuift. hoef je niet apart het deurtje te openen.

Verder knap werk.
frits
VW Golf Sportsvan, Rapido 31TDL

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Jacobs sleurhut project

Bericht door graaf » ma 27 mar 2017 22:11

Inderdaad een mooie oplossing Jacob.....

Zou die koelbox z'n warmte wel voldoende kwijtkunnen? Er zitten aan achter en bovenzijde heel wat luchtopeningen weet ik, maar de koelbox
is ontworpen om in de vrije ruimte te staan dacht ik? Nou ja....misschien valt dat wel mee....(het is een condensor kast zie ik)
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Jacobs sleurhut project

Bericht door meeder » di 28 mar 2017 07:01

Hij staat toch in dezelfde ruimte als de koelkast, daar zullen dus wel roosters achter zitten.
Mooie oplossing voor dit probleem!

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Jacobs sleurhut project

Bericht door graaf » di 28 mar 2017 07:51

RE.gif @meerder
Dat staat hij juist NIET! Immers de koelvinnen van een inbouwkoelkast hangen vrij en open in de ruimte achter de koelkast. Dit om de doorstroming van de koellucht via de roosters zo optimaal mogelijk te maken. In deze nieuwe situatie zitten de koelvinnen nog eens achter een stalen omkasting van de koelbox!
Dat is een extra barrière waardoor de doorstroming minder wordt! Misschien dat het bijplaatsen van extra koelventilatoren nu extra evident kan worden. Of anders misschien de achterplaat van de koelbox er af halen? Maar dit is speculeren over een probleem dat zich nog niet openbaarde scratch.gif
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Jacobs sleurhut project

Bericht door VIP » di 28 mar 2017 08:49

Creatieve oplossing.

Heb je de box al getest als deze gevuld is ?

Als er een kilo of 12-15 in staat met flessen kun je hem dan nog in en uitschuiven zonder dat de uitschuifrails te veel doorzakken.....
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Jacobs sleurhut project

Bericht door Micky » wo 29 mar 2017 23:51

graaf schreef:Inderdaad een mooie oplossing Jacob.....

Zou die koelbox z'n warmte wel voldoende kwijtkunnen? Er zitten aan achter en bovenzijde heel wat luchtopeningen weet ik, maar de koelbox
is ontworpen om in de vrije ruimte te staan dacht ik? Nou ja....misschien valt dat wel mee....(het is een condensor kast zie ik)
Ik ben bang van niet, tenzij het een compressor box is (wat ik niet verwacht/zie).... bij deze boxen is de frisse lucht nog veel belangrijker dan de ingebouwde absorptiekoelkast en idd omdat de ribben verborgen zitten.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Jacobs sleurhut project

Bericht door blefke » do 30 mar 2017 08:03

RE.gif
IK ken deze koelbox, is geen compressor.

Blefke

dodgem880
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 10 feb 2016 17:52
Locatie: Maastricht

Re: Jacobs sleurhut project

Bericht door dodgem880 » di 11 apr 2017 21:49

stond jou oude caravan niet laatste bij die caravanhandelaar in Apeldoorn voor 550,- ? Had ik toen nog voor gebeld , gelukkig was ie toen al weg whistle.gif

Die tabbert wat je nu hebt komt me ook bekend voor... Waarschijnlijk aangeschaft toen ik ook druk opzoek was medio jan-feb na een fatsoenlijke tandemasser.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Jacobs sleurhut project

Bericht door WillyL » wo 12 apr 2017 09:22

Ik had ook mijn bedenkingen! Indien deze box op gas kan dan moet er een HEEL goede afvoer zijn voor de verbrandingsgassen en liefst zelfs volledig gescheiden van de leefruimte. Dit is hier zeker niet het geval.
Hopelijk heb je een ook goede CO- en gasmelder geinstalleerd om vergiftiging of explosie te voorkomen.
Indien de box enkel op electriciteit werkt of gebruikt wordt stelt dit probleem zich natuurlijk niet.
Alleen voldoende de ruimte langs de koelvinnen ventileren is dan voldoende, ev. met een extra en stille (computer)ventilator.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Jacob84
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 11 mar 2016 22:45
Locatie: Goudriaan
Contacteer:

Re: Jacobs sleurhut project

Bericht door Jacob84 » wo 12 apr 2017 15:43

dodgem880 schreef:stond jou oude caravan niet laatste bij die caravanhandelaar in Apeldoorn voor 550,- ? Had ik toen nog voor gebeld , gelukkig was ie toen al weg whistle.gif

Die tabbert wat je nu hebt komt me ook bekend voor... Waarschijnlijk aangeschaft toen ik ook druk opzoek was medio jan-feb na een fatsoenlijke tandemasser.
Hij is inderdaad naar vw trading in Apeldoorn gegaan. Heb wel ongeveer al het waardevole der uit gehaald lol
Rookworst zonder R is ookworst

Jacob84
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 11 mar 2016 22:45
Locatie: Goudriaan
Contacteer:

Re: Jacobs sleurhut project

Bericht door Jacob84 » wo 12 apr 2017 15:46

De koelkast laat ik gewoon op 220 draaien. Maar de kast is aan de achterkant open en de bovenkant loopt niet geheel naar achteren toe zo dat de koelkast ruim voldoende verse lucht heeft.
Rookworst zonder R is ookworst

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Jacobs sleurhut project

Bericht door Knaus440 » wo 12 apr 2017 16:59

Jacob,
Gelukkig laat je hem (alleen) op 220v draaien, toch?
Want opgehoopte verbrandings-gassen, of "vers gas" wil je echt niet binnen in je caravan.
Schrok ook even toen ik hem zag, maar gelukkig geef je zelf al aan dat hij op 220 gaat draaien.
Onderweg op 12V?

Verder een hele slimme constructie om het zo te maken als je een koelkast hebt staan die net even anders is.
Mooi project thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Plaats reactie

Terug naar “Kluscaravan”