Badkamer renoveren help

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
Sabbie
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 4 sep 2019 13:04

Badkamer renoveren help

Bericht door Sabbie » do 5 sep 2019 11:11

Goedemorgen,

Ik ben sinds augustus gelukkige eigenaar van een stacaravan Sunseeker Mallorca. Toen ik hem kocht was het alsof ik bij mijn grootmoeder op bezoek ging awhoea.gif
Nu mochten we nog niet beginnen met “echt” klussen dus ben ik gestart met verven en gordijnen maken en wat een verschil!
Maar daar gaat mij natuurlijk niet om awhoea.gif

Ik wil heeeel graag een andere badkamer. Wat er nu in zit helemaal strippen en dan een nieuwe toilet met stortbak, douche en wastafel. Nu komt het wil een normale douchecabine en een luxe wastafel(waskom en wastafelblad), ik weet dat als ik de huidige douche weg haal dat er waarschijnlijk alleen een frame zit, prima dichtmaken met??? En de waskom die ik heb met blad is best zwaar(heb hem al gekocht wat ik zo graag wilde maar niet praktisch) om aan een dunwandje die er nu zit vast te maken met beugels.
Wie zou mij hier advies in kunnen geven hoe dit aan te pakken?! Of voorbeelden van badkamers verbouwingen hou ik van love.gif

Groetjes
Sabrina
Bijlagen
7F408637-7883-44AC-9EAA-2BE9A67F6F3D.jpeg
E797AC28-BC20-45F2-B684-A1D02B5DB7CD.jpeg
B82406CB-2F05-4043-B8DA-5E205FF3155C.jpeg

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Badkamer renoveren help

Bericht door Knaus440 » do 5 sep 2019 15:11

Wat voor advies wil je: via tips op het forum?
Of dat iemand komt en helpt?
Wat kun en wil je zelf?
Ik heb recentelijk na forse lekkage na stormschade een 10 m2 vloer, 12 m2 plafand en 12 meter wand vervangen van onze stacaravan. Zonder kennis van zaken over bouw stacaravan, wel met technische kennis en ervaring. En veel gereedschap.
Was gewoon een kwestie van beginnen en afmaken.
Heb je zelf al een idee hoe je een sterkere draagconstructie kunt maken voor een zwaar blad? Er zijn kant en klare cabines, maar ook alleen de bak waar je in staat. Dan bouw je verder met waterdicht plaat de wanden en plafond. Oja en flink kitten.
Alle wanden zijn inderdaad frame van latten met meubelplaat. Daar hang je geen zware toilettafel oid aan.
Heb je klus ervaring?
Je kunt ook stacaravan/chaletbouwers advies vragen.
Bij ons op de camping staan ook enkele handige jongens, voor hulp en advies.
Kijk of die ook op jouw camping staan voor hulp of advies.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: Badkamer renoveren help

Bericht door p_vingerhoets » do 5 sep 2019 15:29

De wastafelmdie er nu hangt is die van steen ? Vergis je dan niet in dat gewicht
Kun je dezelfde montage plekken niet her gebruiken
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

Sabbie
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 4 sep 2019 13:04

Re: Badkamer renoveren help

Bericht door Sabbie » vr 6 sep 2019 16:07

Het word niet allemaal op dezelfde plaats teruggeplaatst. Toilet wil ik waar nu de wastafel zit(is van plastic en nee geen idee hoe ik een stevige constructie moet maken🙈) wastafel wil ik graag waar toilet nu zit( ja het verplaatsen betekend aansluitingen)

Ik ben zelf wel redelijk technische aangelegd (geen opleiding erin werk in de ggz zorg) ik vind het leuk om te klussen hou er van om de veranderingen te zien plus vind ik het heerlijk ontspannend 🤣 en doe het graag zelf(hulp van een vriend/vrienden) dus wil deze klus dus ook zelf doen(girlpower)
Maar zou heel graag advies willen van welke materiaal en waar aan te denken enz enz. Ben dus wel handig maar niet bekend

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Badkamer renoveren help

Bericht door Knaus440 » vr 6 sep 2019 17:00

Oke, duidelijk. In principe kun je geen zware wastafel aan de wand maken, ga daar maar vanuit. Alles van gewicht heeft dus een kastjes constructie nodig.
Voor verplaatsen toilet en aansluitingen riolering moet je onder de stacaravan werken, en kunnen komen! Lukt dat?
Materiaal: denk in wandjes van frameconstructie en watervast tri- of multiflex.
Hoe wil je afwerken, verven of behang oid?
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Sabbie
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 4 sep 2019 13:04

Re: Badkamer renoveren help

Bericht door Sabbie » vr 6 sep 2019 23:11

Duidelijk kastjes/constructie nodig voor het blad zodat de zwaarte word verdeeld.
Ja onder de caravan is nu nog open en hij blijft een stuk open/ toegankelijk. Dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Het afwerken is nog een twijfel heb nog geen keuze ingemaakt.
Ben nu nog bezig met het inventariseren wat er nodig is qua verbouwing.

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Badkamer renoveren help

Bericht door Knaus440 » za 7 sep 2019 10:46

In welke regio staat je stacaravan?
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Badkamer renoveren help

Bericht door Knaus440 » za 7 sep 2019 11:17

Vergis je niet in onder de caravan werken.
Kruipend op je rug, met ijzeren frame, de draag constructie, tussen grond en bodem stacaravan, en dan aan het werk.
Mijn twee meter lang lijf heeft aardig moeten worstelen onder de stacaravan. Het meest nog omdat ik om het hele waterleiding systeem lint verwarming, en isolatie, heb gemaakt zodat we ook met vorst stromend water hebben.
Maar, het is leuk en het wordt alleen maar leuker wanneer je dit zelf doet!!!
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”