Ervaringen hagelschade(reparatie en kosten)
Ervaringen hagelschade(reparatie en kosten)
Een maand geleden hebben wij thuis een hagelbui gehad met forse hagelstenen. Helaas is daarbij het dak van de caravan beschadigd met een 100 - 200 deukjes en een paar deuken.
Schade expert is langs geweest en heeft aangegeven dat het dak vervangen moet worden om deze schade op te lossen. Eriba / Hymer is hier in Tsjechië geen gangbaar merk en de verzekering had zelf niet veel mogelijkheden om dit uitgezocht te krijgen. Zelf ga ik voor onderhoud naar Duitsland en heb ik aangeboden de kosten van reparatie daar op te vragen.
Nu heb ik net de offerte ontvangen en de kosten van reparatie gaan over de Eur 15.000,- ! Nu ben ik serieus in shock daar ik zelf had verwacht dat dit rond de Eur 3.000 / Eur 4.000,- zou liggen.
Heeft er iemand ervaring met deze situatie en de kosten van aangeboden reparaties? Nu weet ik dat er op de meeste caravans een dakplaat verlijmd kan worden, maar is de dakconstructie van Eriba / Hymer anders dan de meeste andere caravan merken.
Inmiddels heb ik de offerte aan de verzekering gemeld, maar ik ben bang voor de reactie welke ik ga krijgen.
Schade expert is langs geweest en heeft aangegeven dat het dak vervangen moet worden om deze schade op te lossen. Eriba / Hymer is hier in Tsjechië geen gangbaar merk en de verzekering had zelf niet veel mogelijkheden om dit uitgezocht te krijgen. Zelf ga ik voor onderhoud naar Duitsland en heb ik aangeboden de kosten van reparatie daar op te vragen.
Nu heb ik net de offerte ontvangen en de kosten van reparatie gaan over de Eur 15.000,- ! Nu ben ik serieus in shock daar ik zelf had verwacht dat dit rond de Eur 3.000 / Eur 4.000,- zou liggen.
Heeft er iemand ervaring met deze situatie en de kosten van aangeboden reparaties? Nu weet ik dat er op de meeste caravans een dakplaat verlijmd kan worden, maar is de dakconstructie van Eriba / Hymer anders dan de meeste andere caravan merken.
Inmiddels heb ik de offerte aan de verzekering gemeld, maar ik ben bang voor de reactie welke ik ga krijgen.
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT
Re: Ervaringen hagelschade(reparatie en kosten)
Wij hebben vorig jaar Schadeherstel Lemmer BV ingeschakeld om het dak van de camper te laten herstellen.
Lekkage was de aanleiding, maar omdat het dak ook hagelschade had en dat meteen behandeld kon worden hebben we daarvoor gekozen. Dat kostte ong €500.
De hagelschade was zeker veel minder erg dan wat je beschrijft.
Het complete dak met Durabull laten coaten kostte iets van €3000. Het is hagelschade werend spul.
Het bedrijf kan je misschien wel een raming van de kosten geven als je goede foto's kan maken van de schade.
Hoe dan ook: succes met het vervolg
Lekkage was de aanleiding, maar omdat het dak ook hagelschade had en dat meteen behandeld kon worden hebben we daarvoor gekozen. Dat kostte ong €500.
De hagelschade was zeker veel minder erg dan wat je beschrijft.
Het complete dak met Durabull laten coaten kostte iets van €3000. Het is hagelschade werend spul.
Het bedrijf kan je misschien wel een raming van de kosten geven als je goede foto's kan maken van de schade.
Hoe dan ook: succes met het vervolg
Re: Ervaringen hagelschade(reparatie en kosten)
Als het hele dak vervangen moet worden geloof ik dat wel, ze vervangen normaal alleen de bovenste dakplaat, of leggen er een nieuwe dakplaat overheen.
Re: Ervaringen hagelschade(reparatie en kosten)
@Diny, dankjewel. Ik ben zelf niet woonzaam in Nederland.
@martijn v o, alleen de dakplaat zelf wordt voor Eur 6288,- ex btw opgeschreven.
@martijn v o, alleen de dakplaat zelf wordt voor Eur 6288,- ex btw opgeschreven.
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT
Re: Ervaringen hagelschade(reparatie en kosten)
Bij de Nova kun je niet zomaar een rechte dakplaat erop leggen zoals bij andere caravans. Het dak loopt afgerond “over de rand” en de aansluiting met de zijwand zit op de zijwand en niet op het dak. Dat maakt het flink duurder denk ik.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Ervaringen hagelschade(reparatie en kosten)
@ Scout,
Je schreef al dat je in Tsjechië woont en onderhoud in Duitsland laat doen.
Welke waarde je caravan heeft weet ik niet, maar het bedrag wat je noemde zou ook een total-loss kunnen betekenen.
Vandaar dat ik je attent maakte op een waarschijnlijk nogal wat goedkopere oplossing om de zaak op te lossen.
Maar ja, Tsjechië ligt niet naast de deur, vanuit Nederland bekeken!
Je schreef al dat je in Tsjechië woont en onderhoud in Duitsland laat doen.
Welke waarde je caravan heeft weet ik niet, maar het bedrag wat je noemde zou ook een total-loss kunnen betekenen.
Vandaar dat ik je attent maakte op een waarschijnlijk nogal wat goedkopere oplossing om de zaak op te lossen.
Maar ja, Tsjechië ligt niet naast de deur, vanuit Nederland bekeken!
Re: Ervaringen hagelschade(reparatie en kosten)
Wat Daphne vertelt klopt, de dakrand loopt over de zijkant.
Maar, er zit toch ook een naad vlak naast die dakrand??
Is dat geen "los deel" ??
Of is dat alleen decoratie ??
Als idd de dakplaat over de rand gaat dan kan ik me zeker voorstellen dat het een erg dure reparatie zal worden.
De dakplaat moet dan model specifiek besteld worden zelfs.
Denk eens in..
Maar, er zit toch ook een naad vlak naast die dakrand??
Is dat geen "los deel" ??
Of is dat alleen decoratie ??
Als idd de dakplaat over de rand gaat dan kan ik me zeker voorstellen dat het een erg dure reparatie zal worden.
De dakplaat moet dan model specifiek besteld worden zelfs.
Denk eens in..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Ervaringen hagelschade(reparatie en kosten)
Ik denk dat Witjesm hier mee te maken heeft gehad, ik heb hem een appje gestuurd ik denk dat hij wel reageert
Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Ervaringen hagelschade(reparatie en kosten)
dit dak moet je over het algemeen niet vervangen, hier is egalistie middel voor en daarna spuiten, volgens mij ongeveer 7000 euro.
Re: Ervaringen hagelschade(reparatie en kosten)
RE.gif
dat is wat ik bedoel en dan is het hagelbestendig ook.
dat is wat ik bedoel en dan is het hagelbestendig ook.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Ervaringen hagelschade(reparatie en kosten)
Allen dank voor de extra informatie.
@diny, caravan is van 2017 en mijn tussenpersoon benoemde inderdaad hetzelfde scenario. Verzekering hanteert, wat ik te horen kreeg, een 70% van de dagwaarde regeling en dit zal erom hangen. De caravan is verder in perfecte staat en het zou natuurlijk absurd zijn...
@Micky, dat zou fijn zijn.
Wordt vervolgd...
@diny, caravan is van 2017 en mijn tussenpersoon benoemde inderdaad hetzelfde scenario. Verzekering hanteert, wat ik te horen kreeg, een 70% van de dagwaarde regeling en dit zal erom hangen. De caravan is verder in perfecte staat en het zou natuurlijk absurd zijn...
@Micky, dat zou fijn zijn.
Wordt vervolgd...
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT
Re: Ervaringen hagelschade(reparatie en kosten)
Ik heb met 2 Sprite's hetzelfde probleem gehad. De eerste was 1.5 jaar oud, de tweede 2 maanden. In beide gevallen is de caravan technisch total loss verklaard. In het eerste geval kreeg ik de nieuwwaarde minus 10% uitgekeerd, in het tweede geval 100% nieuwwaarde. De dealer biedt dan de caravan, met schade, te koop aan en ik heb toen een nieuwe gekocht. Na de tweede keer geen Sprite meer, omdat de kwaliteit toch wel erg tegengevallen was. Tijdens mijn aanwezigheid bij de dealer was men bezig een kunststofplaat over het dak van een caravan te trekken. Ook deze caravan had hagelschade. In wezen niet zo'n hele moeilijke klus. Een kwestie van alles demonteren wat op het dak zit en het demonteren van dakstrippen. De dakplaat op spanning zetten en alle gewenste openingen van binnenuit uitzagen. Maar....
Bij moderne caravans zitten de strippen niet geschroefd maar geplakt. De lijmen zijn tegenwoordig zo goed geworden, dan zo'n strip los geslepen moet worden. Voor 2 strippen kan men gerust 2 dagen bezig zijn met het los slijpen. Plus is het heel waarschijnlijk, dat er tijdens dat slijpen schade ontstaat aan een wand. Dus kiezen de verz.mij's. er voor, om jonge caravans technisch total loss te verklaren, omdat 100% goede reparatie heel moeilijk is en heel duur. De koper van zo'n technisch total loss verklaarde caravan koopt een jonge caravan voor weinig geld en geeft waarschijnlijk weinig of niets om de beschadiging, of repareert zelf d.m.v. opvulling en spuiten.
Dus of gaan voor technisch total loss en als je de caravan wilt houden, terugkopen van de verzekering(via de dealer) en goedkoop laten repareren(opvullen/spuiten).
Of technisch total loss, cashen, en een andere kopen.
Bij moderne caravans zitten de strippen niet geschroefd maar geplakt. De lijmen zijn tegenwoordig zo goed geworden, dan zo'n strip los geslepen moet worden. Voor 2 strippen kan men gerust 2 dagen bezig zijn met het los slijpen. Plus is het heel waarschijnlijk, dat er tijdens dat slijpen schade ontstaat aan een wand. Dus kiezen de verz.mij's. er voor, om jonge caravans technisch total loss te verklaren, omdat 100% goede reparatie heel moeilijk is en heel duur. De koper van zo'n technisch total loss verklaarde caravan koopt een jonge caravan voor weinig geld en geeft waarschijnlijk weinig of niets om de beschadiging, of repareert zelf d.m.v. opvulling en spuiten.
Dus of gaan voor technisch total loss en als je de caravan wilt houden, terugkopen van de verzekering(via de dealer) en goedkoop laten repareren(opvullen/spuiten).
Of technisch total loss, cashen, en een andere kopen.
Ervaringen hagelschade(reparatie en kosten)
Hier het antwoord wat witjesm me via whatsapp stuurde: ”Bij mij heeft het in ch 7000 CHF gekost! Ze hebben daarbij het dak glad opgevuld en daarna een hagel vaste epoxie coating aangebracht!”Scout15 schreef:Allen dank voor de extra informatie.
@diny, caravan is van 2017 en mijn tussenpersoon benoemde inderdaad hetzelfde scenario. Verzekering hanteert, wat ik te horen kreeg, een 70% van de dagwaarde regeling en dit zal erom hangen. De caravan is verder in perfecte staat en het zou natuurlijk absurd zijn...
@Micky, dat zou fijn zijn.
Wordt vervolgd...
Doe er je voordeel mee :)
Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Ervaringen hagelschade(reparatie en kosten)
Wat is er eigenlijk mis met opvullen en spuiten, zou het risico zo groot zijn dat het gaat scheuren door de beweging van de caravan?Jan Teepe schreef: ↑vr 26 jul 2019 10:38Ie koper van zo'n technisch total loss verklaarde caravan koopt een jonge caravan voor weinig geld en geeft waarschijnlijk weinig of niets om de beschadiging, of repareert zelf d.m.v. opvulling en spuiten.
Dus of gaan voor technisch total loss en als je de caravan wilt houden, terugkopen van de verzekering(via de dealer) en goedkoop laten repareren(opvullen/spuiten).
Of technisch total loss, cashen, en een andere kopen.
Eriba Moving 540B of Adria Adora 563PK getrokken door een link en co 01
Re: Ervaringen hagelschade(reparatie en kosten)
@Micky, dank!
@Jan Teepe, net bericht ontvangen dat de verzekering(zoals het er nu naar uitziet) de weg gaat bewandelen zoals jij omschrijft. De verzekering gaat kijken wat ze voor de caravan kunnen krijgen als ze deze verkopen aan een dealer of handelaar.
Ik begrijp het vanuit het oogpunt van de verzekering, maar zelf word ik er niet vrolijk van zo net voor de vakantie.
@Jan Teepe, net bericht ontvangen dat de verzekering(zoals het er nu naar uitziet) de weg gaat bewandelen zoals jij omschrijft. De verzekering gaat kijken wat ze voor de caravan kunnen krijgen als ze deze verkopen aan een dealer of handelaar.
Ik begrijp het vanuit het oogpunt van de verzekering, maar zelf word ik er niet vrolijk van zo net voor de vakantie.
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT
Re: Ervaringen hagelschade(reparatie en kosten)
RE.gif
Ik zou voorstellen de caravan over de grens te laten repareren op de manier die ik schreef, ben je ook gelijk van eventuele schade in de toekomst af.
Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Ik zou voorstellen de caravan over de grens te laten repareren op de manier die ik schreef, ben je ook gelijk van eventuele schade in de toekomst af.
Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Ervaringen hagelschade(reparatie en kosten)
RE.gif
Ik zal uitzoeken of ik een bedrijf in Duitsland kan vinden welke dit zou kunnen en een offerte laten maken. Mocht de uitkomst van de verzekering in het nadeel zijn van mij dan heb ik nog een alternatief achter de hand.
Dank.
Ik zal uitzoeken of ik een bedrijf in Duitsland kan vinden welke dit zou kunnen en een offerte laten maken. Mocht de uitkomst van de verzekering in het nadeel zijn van mij dan heb ik nog een alternatief achter de hand.
Dank.
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT
Re: Ervaringen hagelschade(reparatie en kosten)
Reparatie van dak (complete vervanging) na hagelschade kostte 8600 euro. Omnistore luifel moest uiteraard ook opnieuw worden gemonteerd. Caravan was net een jaar oud. Onderweg in Frankrijk kwam er een gigantische onweerbui voorbij. We reden aan de rand daarvan en dachten dat het ergste al was gepasseerd. Niet dus en in 10 minuten tijd roffelde hagelstenen als een mitrailleur over ons heen. Gewoon pech onderweg. Dan ben je blij met je verzekering. Alles is keurig opgelost en dit jaar hebben we de lekdichtheid goed kunnen testen in Engeland met flink wat regenbuien.
Het bedrag boven lijkt mij wel erg hoog.
Het bedrag boven lijkt mij wel erg hoog.
Hobby 540 UFf, Mover Enduro 450 smart, Thule Omnistor 9200 en Thule Superb short SV16 e-bike fietsenrek op dissel getrokken door Mazda CX-5 GTM-line.
Re: Ervaringen hagelschade(reparatie en kosten)
Hoe zit dat als een caravan totall loss wordt verklaard?
Mijn wederhelft reed eens een auto van een half jaar oud totall loss. Wij kregen toen de nieuwwaarde vergoed maar met aftrek van de opbrengst van verkoop van het wrak. Dat vond ik een opmerkelijke regeling. Uiteindelijk heb ik bij de dealer het wrak ingeruild op en nieuwe auto.
Opmerkelijk detail: de schade lag 3000 euro boven de nieuwwaarde maar de auto is opgekocht, opgeknapt en weer verkocht. Ik vraag me dan af hoe dat kan.
Mijn wederhelft reed eens een auto van een half jaar oud totall loss. Wij kregen toen de nieuwwaarde vergoed maar met aftrek van de opbrengst van verkoop van het wrak. Dat vond ik een opmerkelijke regeling. Uiteindelijk heb ik bij de dealer het wrak ingeruild op en nieuwe auto.
Opmerkelijk detail: de schade lag 3000 euro boven de nieuwwaarde maar de auto is opgekocht, opgeknapt en weer verkocht. Ik vraag me dan af hoe dat kan.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Ervaringen hagelschade(reparatie en kosten)
Er zijn verzekeringsmaatschappijen, die tot 2 jaar 100% vergoeden bij (technisch) totall los. En er zijn die vrijwel direct na de aankoop beginnen met afschrijving.
Naar aanleiding van reacties nadat ik gereageerd heb, een nieuw of extra dak kunststof dak opleggen is in wezen niet zo'n grote klus. Ware het niet, zoals ik al melde, dat de hedendaagse caravans veelal niet meer geschroefd in elkaar zijn gezet, maar gelijmd. Dat heeft significante voordelen wat betreft sterkte van de constructie en vocht inslag. De hoeklijnen zijn tegenwoordig veel breder, dan in de tijd dat de caravans in elkaar geschroefd werden. En die hoeklijnen zijn met lijm op de wand en het dak bevestigd. De tegenwoordige lijmen zijn zo goed, dat de hoeklijnen alleen d.m.v. slijpen eraf zijn te krijgen. En dat is zeer arbeidsintensief. En dan maakt het volgens mij niet zoveel uit, als je dit in Duitsland of in Nederland laat doen. Zoveel verschil in arbeidsloon zal er niet zijn. Wat wel zou kunnen, is de kunststof plaat als het ware koud op het dak verlijmen, zonder dat de hoeklijnen verwijderd worden. Als het ware dus tegen de de hoeklijn aan zetten. Maar wie dat in NL kan, of wil doen? De caravanbedrijven en de verzekering geven de voorkeur aan technisch totall los en restwaarde door verkoop. En wat betreft opvulling van de hagelschade, het probleem hierbij is de verschillende uitzettingscoëfficiënten van het gebruikte vulmiddel en het dak materiaal, meestal nog aluminium. Zou dit dak materiaal kunststof zijn, dat is het geen probleem, maar dan heeft u ook veel minder kans op hagelschade. Mijn Adria heeft een polyester buitenplaat i.p.v. aluminium. En bij een normale hagelbui ontstaat er geen hagelschade. Bij hagelstenen zo groot als pingpongballen ????
Naar aanleiding van reacties nadat ik gereageerd heb, een nieuw of extra dak kunststof dak opleggen is in wezen niet zo'n grote klus. Ware het niet, zoals ik al melde, dat de hedendaagse caravans veelal niet meer geschroefd in elkaar zijn gezet, maar gelijmd. Dat heeft significante voordelen wat betreft sterkte van de constructie en vocht inslag. De hoeklijnen zijn tegenwoordig veel breder, dan in de tijd dat de caravans in elkaar geschroefd werden. En die hoeklijnen zijn met lijm op de wand en het dak bevestigd. De tegenwoordige lijmen zijn zo goed, dat de hoeklijnen alleen d.m.v. slijpen eraf zijn te krijgen. En dat is zeer arbeidsintensief. En dan maakt het volgens mij niet zoveel uit, als je dit in Duitsland of in Nederland laat doen. Zoveel verschil in arbeidsloon zal er niet zijn. Wat wel zou kunnen, is de kunststof plaat als het ware koud op het dak verlijmen, zonder dat de hoeklijnen verwijderd worden. Als het ware dus tegen de de hoeklijn aan zetten. Maar wie dat in NL kan, of wil doen? De caravanbedrijven en de verzekering geven de voorkeur aan technisch totall los en restwaarde door verkoop. En wat betreft opvulling van de hagelschade, het probleem hierbij is de verschillende uitzettingscoëfficiënten van het gebruikte vulmiddel en het dak materiaal, meestal nog aluminium. Zou dit dak materiaal kunststof zijn, dat is het geen probleem, maar dan heeft u ook veel minder kans op hagelschade. Mijn Adria heeft een polyester buitenplaat i.p.v. aluminium. En bij een normale hagelbui ontstaat er geen hagelschade. Bij hagelstenen zo groot als pingpongballen ????
Re: Ervaringen hagelschade(reparatie en kosten)
Er is een groot verschil tussen opknappen en repareren.Morgoth schreef: ↑wo 7 aug 2019 14:33Hoe zit dat als een caravan totall loss wordt verklaard?
Mijn wederhelft reed eens een auto van een half jaar oud totall loss. Wij kregen toen de nieuwwaarde vergoed maar met aftrek van de opbrengst van verkoop van het wrak. Dat vond ik een opmerkelijke regeling. Uiteindelijk heb ik bij de dealer het wrak ingeruild op en nieuwe auto.
Opmerkelijk detail: de schade lag 3000 euro boven de nieuwwaarde maar de auto is opgekocht, opgeknapt en weer verkocht. Ik vraag me dan af hoe dat kan.
Bij reparatie is het zo goed als nieuw en bij opknappen nauwelijks zichtbaar gerepareerd.
Ook zijn het vaak "hobbyisten" die zo'n auto dan opknappen en met € 25 per uur genoegen nemen ipv van het garage tarief van minimaal € 90 per uur.
Re: Ervaringen hagelschade(reparatie en kosten)
RE.gif
Ik heb de auto nooit meer gezien dus ik weet niet hoe hij is geworden na de reparatie/opknapbeurt. Maar hij zat niet een beetje, maar gigantisch in de prak. Krom als een hoepel. Het was een cabrio. Aan het dak kon je duidelijk zien dat de ene kant strak zat en aan de andere kant kreukels had. De gehele achterkant èn gehele rechter zijkant van de wagen zat in elkaar, maar ook de voorruit was gescheurd, de panelen van de linker deur waren er ook af gesprongen, de leuningen van de stoelen waren verbogen en de airbags waren ontploft. De motorklep sloot niet meer en de linker deur paste niet mooi meer.
Het wrak is gekocht door een autoschadebedrijf. Het zou natuurlijk kunnen dat ze hem privé, in de avonduurtjes weer hebben gemaakt maar ik kan me niet voorstellen dat er veel winst op te maken viel.
Ik heb de auto nooit meer gezien dus ik weet niet hoe hij is geworden na de reparatie/opknapbeurt. Maar hij zat niet een beetje, maar gigantisch in de prak. Krom als een hoepel. Het was een cabrio. Aan het dak kon je duidelijk zien dat de ene kant strak zat en aan de andere kant kreukels had. De gehele achterkant èn gehele rechter zijkant van de wagen zat in elkaar, maar ook de voorruit was gescheurd, de panelen van de linker deur waren er ook af gesprongen, de leuningen van de stoelen waren verbogen en de airbags waren ontploft. De motorklep sloot niet meer en de linker deur paste niet mooi meer.
Het wrak is gekocht door een autoschadebedrijf. Het zou natuurlijk kunnen dat ze hem privé, in de avonduurtjes weer hebben gemaakt maar ik kan me niet voorstellen dat er veel winst op te maken viel.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Ervaringen hagelschade(reparatie en kosten)
RE.gif
zoiets als dit, deze is wel 3 keer totalloss en toch heeft Arthur er zeker een leuke cent aan verdient, neem de tijd het filmpje te kijken, je ogen rollen bijna uit je kassen
zoiets als dit, deze is wel 3 keer totalloss en toch heeft Arthur er zeker een leuke cent aan verdient, neem de tijd het filmpje te kijken, je ogen rollen bijna uit je kassen
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Ervaringen hagelschade(reparatie en kosten)
Ik had deze al eens gezien. Ontzettend knap wat die kan doet.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Ervaringen hagelschade(reparatie en kosten)
RE.gif RE.gif
Had ik mijn Passat daar ook maar naartoe gebracht, gaat lekker snel Ik ben mijn auto nu minstens 3 weken kwijt
Overigens zou ik na hagelschade aan de caravan direct inruilen.
Had ik mijn Passat daar ook maar naartoe gebracht, gaat lekker snel Ik ben mijn auto nu minstens 3 weken kwijt
Overigens zou ik na hagelschade aan de caravan direct inruilen.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)