Oplooprem demper

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Ralf
Berichten: 1226
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 10:37
Locatie: Marum

Re: Oplooprem demper

Bericht door Ralf » wo 10 apr 2019 08:56

RE.gif snap niet waarom altijd alles over een kam word geschoren . Er zijn meer manieren van kapot zijn dan een manier . er zijn meer merken oploopdempers .
de manier die ik omschrijf komt het meeste voor bij de alko oploopdempers .De omschrijving van vast zitten bij O.a de hobby caravans heet niks te maken met de oploopdemper maar met de oploopinrichting en daar zitten teflon bussen is en als het heel warm word dan zet dit wat uit en het metaal ook en daardoor gaat en kan dit vast gaan zitten .

een vast zittende oploopinrichting bij hobby heeft zelden wat te maken met een kapotte oploopdemper . maar met natuur eigenschappen .
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier knipoog.gif

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Oplooprem demper

Bericht door Morgoth » wo 10 apr 2019 09:13

Ralf schreef:
di 9 apr 2019 09:32
hoi kleine correctie geen 30 % maar 20 % dus al minder .
maar het vervangen van je oploop demper heft het verschil niet op tussen links en rechts . Die trekt namelijk het midden aan . Als er al een verschil is dan blijft deze .
gr ralf
Okee. Mijn caravanreparateur gaf aan 30%. Mijn hutje zat op 18% verschil. Maar hij heeft wel de hele winter in de schuur gestaan. Het lijkt me beter om een remtest te doen als de boel weer een beetje schoongeremd is. Ik had er nauwelijks een kilometer mee gereden.

Vraagje over de glijstang in de teflon bus. Er zit een smeernippel op. Welk vet is het beste te gebruiken? Ik heb nu dat blauwe gebruikt, wat ook gebruikt wordt in de landbouw.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Ralf
Berichten: 1226
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 10:37
Locatie: Marum

Re: Oplooprem demper

Bericht door Ralf » wo 10 apr 2019 09:33

toch maar eens gegoogled

Keuringseisen
ü Het minimale remvermogen dient 45% van de asdruk te zijn
ü Het maximale vermogensverschil tussen linker en rechterwiel is 20%
ü Caravans, niet zijnde opleggers, en caravans in gebruik genomen na 31 december 1997,
moeten zijn voorzien van een bedrijfsrem waarvan de remvertraging op een droge of nagenoeg
droge en ongeveer horizontale weg ten minste 4,5 m/s2 bedraagt. (5.12.38)
ü Caravans, niet zijnde opleggers, en caravans in gebruik genomen voor 1 januari 1998, moeten
zijn voorzien van een bedrijfsrem waarvan de remvertraging op een droge of nagenoeg droge
en ongeveer horizontale weg ten minste 4,0 m/s2 bedraagt. (5.12.38)
ü Caravans en caravans, in gebruik genomen voor 1 oktober 1971, moeten zijn voorzien van een
bedrijfsrem waarvan de remvertraging op een droge of nagenoeg droge en ongeveer
horizontale weg ten minste 3,8 m/s2 bedraagt. (5.12.38)
Print het remmen-testverslag uit en voeg deze toe aan het rapport voor de klant ..
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier knipoog.gif

myalexx
Berichten: 1190
Lid geworden op: di 19 mar 2019 21:45
Locatie: 020

Re: Oplooprem demper

Bericht door myalexx » wo 10 apr 2019 22:41

Hoe word die 45% gemeten? Of doet de testbank dit? ( kan je dit dus met een formule berekenen?)
Want je wilt natuurlijk dat dit gemeten word op basis van mtm ipv leeg gewicht bij keuring?
Anders is het niet reëel lijkt me.
Volvo V60 2.0 D4 '15 + Hobby 455UF Excellent '09

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”