Ervaring Kwik-Fit caravan
Re: Ervaring Kwik-Fit caravan
RE.gif
Ergens is het wel een punt natuurlijk; als je auto nog in onbalans voelt terwijl wielen goed zijn uitgebalanceerd, in mijn a-technische beleving kan het dan toch alleen nog constructief aan de auto liggen
Ergens is het wel een punt natuurlijk; als je auto nog in onbalans voelt terwijl wielen goed zijn uitgebalanceerd, in mijn a-technische beleving kan het dan toch alleen nog constructief aan de auto liggen
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost
"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"
"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"
Re: Ervaring Kwik-Fit caravan
De essentie van mijn post zit hem in mijn tekst, er wordt hierboven gedaan alsof het allemaal niet zo nauw komt, iedereen kan het, maar als het daarna nog trilt, dan moet je naar een schade hersteller, dis is natuurlijk complete onzin
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Ervaring Kwik-Fit caravan
In hoeverre een kromme velg fixen met wat lood een goede oplossing is weet ik niet, zou niet mijn keus zijn.
@Mickey , in die context
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
@Mickey , in die context
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost
"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"
"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"
Re: Ervaring Kwik-Fit caravan
Misschien verkeerd neergezet, maar ik ken bedrijven die dat zo doen, ik ben er zelf zeker niet kapot van.
Erwin
Erwin
Home-car racer 48
Re: Ervaring Kwik-Fit caravan
Iedereen kan banden verwisselen, of denk je nou werkelijk dat men eerst naar school moet om daar het "vak" te leren?
Personeel komt en gaat bij dat soort bedrijven, dus word het gewoon ter plekke aangeleerd en wel omdat het geen rocket science is.
Re: Ervaring Kwik-Fit caravan
Indien je na het balanceren van het wiel nog last blijft houden van trillingen, dan zou je het wiel
Ook opnieuw kunnen balanceren ; gemonteerd onder de auto !!
Het voordeel hiervan is , dat je naast het wiel ook de remschijf en de aandrijfas tegelijkertijd neeneemt.
Je hoeft dus niet gelijk naar het schadeherstelbedrijf , maar er is ook nog een eenvoudiger weg.
Dit kan je laten doen bij de betere bandenzaken.
Met het wiel, bedoel ik niet alleen de velg , maar samen met een gemonteerde band en een ventiel.
Mvgv
Stef
Ook opnieuw kunnen balanceren ; gemonteerd onder de auto !!
Het voordeel hiervan is , dat je naast het wiel ook de remschijf en de aandrijfas tegelijkertijd neeneemt.
Je hoeft dus niet gelijk naar het schadeherstelbedrijf , maar er is ook nog een eenvoudiger weg.
Dit kan je laten doen bij de betere bandenzaken.
Met het wiel, bedoel ik niet alleen de velg , maar samen met een gemonteerde band en een ventiel.
Mvgv
Stef
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"
Re: Ervaring Kwik-Fit caravan
Weer wat geleerd Stef.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost
"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"
"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"
-
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: Ervaring Kwik-Fit caravan
Dat balanceren aan de auto of caravan heet finish balanceren.
Dat deden wij in het bedrijf waar ik werkte ook.
Kan op fwd en rwd auto's en met een uitbreiding ook op 4wd's.
Met kromme velgen moet je niet willen rijden.
Je belast je wielophanging en lagers meer.
Dat balanceer je niet weg.
Eric
Dat deden wij in het bedrijf waar ik werkte ook.
Kan op fwd en rwd auto's en met een uitbreiding ook op 4wd's.
Met kromme velgen moet je niet willen rijden.
Je belast je wielophanging en lagers meer.
Dat balanceer je niet weg.
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.