Bobbeltjes buitenkant poetsen

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
bernard
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 30 mar 2016 19:25

Bobbeltjes buitenkant poetsen

Bericht door bernard » do 22 nov 2018 21:19

Wij hebben een andere caravan gekocht .
We waren direkt om , toen we binnen kwamen , zo netjes als alles er uit zag.
Alleen de caravan heeft een een ,, bobbeltjes ,, plaatwerk aan de buiten kant .

Wat ik mij afvraag , hoe en waar mee kan ik dit mooi poetsen , zonder dat er opgedroogde wasresten tussen de bobbeltjes blijft zitten .
Is het dan eigenlijk alleen mogelijk om de caravan te wassen met Wash en Shine o.i.d.
Ik heb er liever iets meer body opl

barney
Berichten: 240
Lid geworden op: zo 18 sep 2011 12:00
Locatie: Lochem

Re: Bobbeltjes buitenkant poetsen

Bericht door barney » do 22 nov 2018 21:35

Gaat prima op de normale manier heb al meerdere jaren een caravan met bobbeltjes plaat. Wil geen gladde plaat omdat het geheel altijd vervorming weergeeft. Persoonlijk vind ik dat niet mooi.

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Bobbeltjes buitenkant poetsen

Bericht door Cara-Fan » do 22 nov 2018 23:23

Hey Bernard, ik gebruik alles van 123 products. Speciaal voor caravans gemaakt. De shampo en de spuitwax werken prima

Pas op met autopoetsmiddelen, niet alles is geschikt voor de caravan(lak). Mocht je dit wel willen gebruiken, neem dan b.v. even contact op met carclean.com. voor aanvullende info. Hier bestel ik alles dan weer om mijn caravantrekker mee te cleanen.

Succes thumbup.gif zwaaien.gif

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Bobbeltjes buitenkant poetsen

Bericht door Hans 555 » vr 23 nov 2018 08:56

Als de caravan in de was gezet wordt en het uitpoetsen gaat niet zonder dat er wasresten achterblijven, dan gebruik ik nog wel eens een zachte schone borstel. Gaat heel goed en er blijven geen wasresten achter. Succes met de nieuwe caravan.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

cadance
Berichten: 604
Lid geworden op: di 5 mei 2015 16:24
Locatie: Vlissingen

Re: Bobbeltjes buitenkant poetsen

Bericht door cadance » vr 23 nov 2018 09:01

Ik gebruik altijd een afwaskwast met cocus haartjes. Nooit met nylon haar gebruiken!! Die lijken zachter maar zijn scherper.
Ford C Max 1.6 Ecoboost 150 pk./ Burnster Premio 490 TL.

workel

Re: Bobbeltjes buitenkant poetsen

Bericht door workel » vr 23 nov 2018 09:35

Ik gebruik een Vikan wasborstel en maak daar de caravan mee schoon voor het dak een met steel. Daarna maak ik hem droog met een droogdoek handiger dan een zeem.

Zet de voorkant in de was met 123 en na het seizoen als de caravan in de stalling gaat in de spuitwas van 123.

Moet wel zeggen dat ik mijn caravan nieuw heb gekocht meer hier op het forum zijn ook enkele die de caravan netjes is de was hebben gezet tevens machinaal. Gebruik de zoek functie maar eens.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Bobbeltjes buitenkant poetsen

Bericht door Morgoth » vr 23 nov 2018 09:58

Speedwax van de Action. Inspuiten en uitwrijven zonder kracht. Kost bijna niks. Ik gebruik het ook op de motor.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”