Lekkage disselbak

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Leo45
Berichten: 219
Lid geworden op: vr 17 jun 2016 13:05

Lekkage disselbak

Bericht door Leo45 » za 10 nov 2018 14:25

Uit een ander item overgenomen:

Een dingetje, mijn ouders hebben een Eifelland waar ze nogal wat problemen hebben met de klep van de disselbak. Bij hun caravan is de klep van kunststof over de gehele breedte van de caravan en door de tand des tijds ging hieraan nog wel eens iets aan stuk totdat het e.a niet meer op juiste wijze te repareren viel. (gebrek aan onderdelen) Daarnaast hadden de caravans van dit concern Knaus/Eiffelland nog wel eens last van lekkage op de strip die de frontplaat met de achterplaat in de disselbak met elkaar verbindt. Als je links of recht in de hoek zwart uitgeslagen hout tegen komt, zou ik daar wel even met een sleutel of zo testen of het opvallend zacht is...Het hoeft echt niet zo te zijn, maar kan wel! (ruil je een caravan in, duikt de dealer gelijk in de disselbak..dat doe ie waarschijnlijk niet zo maar.. Ieder merk heeft zo zijn eigenaardigheden)
Als je een caravan treft waar dat niet is heeft de vorige eigenaar zijn caravan goed laten onderhouden is ie altijd netjes op tijd geweest met de kitspuit.



Bij mij is dat dus zo niet veel maar toch, puur toevallig blijft het staan in de bak waar ook de watercontainers in staan.
Ik kan alleen aan de binnenkant nergens vocht vinden om te kijken waar het binnen komt.
Heeft iemand een "gouden" tip of moet ik gewoon de scharnierrail eraf halen en opnieuw in de kit zetten?
Waarbij ik me gelijk afvraag of dat wel zo simpel is...

Tips welkom.

Leo
Wij hebben een Eiffelland Holiday special 415 TFM (2003) die word getrokken door een Ford Transit 2.2 cdi 300

Gebruikersavatar
Riegert
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 23 aug 2009 13:54

Re: Lekkage disselbak

Bericht door Riegert » zo 11 nov 2018 12:56

Ik had ook vocht (en schade daardoor) in de disselbak van mijn Knaus, ook rond de watertank. Bleek door condens van de tank te komen.
Fendt Saphir 490 TF, Truma SE-R, Toyota Avensis 1.8 vvti cvt 2011

Gebruikersavatar
Leo45
Berichten: 219
Lid geworden op: vr 17 jun 2016 13:05

Re: Lekkage disselbak

Bericht door Leo45 » zo 11 nov 2018 14:04

Het is bij mij geen condens, ik heb de twee losse tanks eruit gehaald en ook dan komt er een klein beetje water naar binnen.

Ik kan alleen de herkomst niet vinden, als je binnenin kijkt is alles kurk droog en dat lijkt niet te kloppen.

Leo
Wij hebben een Eiffelland Holiday special 415 TFM (2003) die word getrokken door een Ford Transit 2.2 cdi 300

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”