Gaten van fietsenrek opvullen?

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3985
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Gaten van fietsenrek opvullen?

Bericht door Gemineye » za 6 okt 2018 20:47

Onze caravan had bij aanschaf een fietsenrek achterop. Omdat onze caravan eigenlijk toch al wat lang is voor onze auto, wilde ik dat schepje er bovenop maar achterwege laten. We overwegen om hem er helemaal af te halen, we hebben hem op onze vorige caravan ook nooit gebruikt.

Maar nu zitten die houders er natuurlijk op geschroefd; als ik die schroeven er uit draai, hoe dicht ik dat dan netjes en deugdelijk af? Afbeelding

Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Aernout
Berichten: 426
Lid geworden op: zo 24 feb 2008 19:00
Locatie: N-O Grunn

Re: Gaten van fietsenrek opvullen?

Bericht door Aernout » za 6 okt 2018 21:01

Afbeelding

Schroef in de juiste kleur.
Butyl kit (wit natuurlijk) in het gat spuiten, schroef er in draaien op zo'n manier dat de kop goed in de kit zit.
De schroef hoeft niet strak aan, als de kit er achter maar goed afdicht.

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3985
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Gaten van fietsenrek opvullen?

Bericht door Gemineye » za 6 okt 2018 21:21

Ooh ja dat is een goed idee. Kun je die zo kant en klaar kopen dan?

Het volgende ding is nog even de bovenste schroeven. Die zit in het profiel geschroefd. Dacht er zelf aan om daar ook kit in het gaatje te spuiten en dan weer klein schroefje erin die in het profiel valt.


Afbeelding
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Aernout
Berichten: 426
Lid geworden op: zo 24 feb 2008 19:00
Locatie: N-O Grunn

Re: Gaten van fietsenrek opvullen?

Bericht door Aernout » za 6 okt 2018 21:30

Die schroeven worden o.a. gebruikt voor HPL plaat (in de volksmond Trespa). Ook voor kunststof boeidelen e.d.
Even bij de DHZ zaak vragen denk ik. Verkrijgbaar in vele kleuren en afmetingen.NIET TE LANG NATUURLIJK!
Kit koop je bij de proffesionele ijzerwarenzaak of online.
Denk er om! BUTYL-kit. en niks anders.

Gaatjes in rails, als ze echt IN de rails zitten, zou ik ze alleen kitten. Tuit strak op het gat duwen, en vol spuiten.
Als ik het zo zie, is dat een plek waar zo goed als geen vocht bij kan komen ......

Kun je met de andere gaten ook nog proberen. Gewoon vol drukken met kit, en een beetje netjes proberen af te smeren.
Ik acht dat wel een lastige manier om een net resultaat te bereiken.

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3985
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Gaten van fietsenrek opvullen?

Bericht door Gemineye » za 6 okt 2018 21:58

Oké dank. Bij mijn vorige caravan heb ik de beugels er eens af geschroefd met hetzelfde idee, zag toen dat het plaatwerk ter hoogte van het gat wat naar buiten week. Waarschijnlijk gewoon als gevolg van de ingedraaide schroef. Dat krijg je niet echt netjes met kit denk ik, bovendien wat te kwetsbaar voor mijn gevoel.

Jouw idee met die schroef vind ik wel een goede!
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Aernout
Berichten: 426
Lid geworden op: zo 24 feb 2008 19:00
Locatie: N-O Grunn

Re: Gaten van fietsenrek opvullen?

Bericht door Aernout » za 6 okt 2018 22:25

Succes!

Bedenkt datr verschillende materialen, zoals RVS en Aluminium met elkaar reageren.
Beter het gat in het alu opboren tot overmaat van schroef, zodat ze elkaar niet raken, en dat de kit mooi rondom zit.

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”