Oplooprem Demper 1966 Graubremse

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
Mennovanos
Berichten: 3
Lid geworden op: do 3 mei 2018 15:40

Oplooprem Demper 1966 Graubremse

Bericht door Mennovanos » vr 21 sep 2018 09:54

Hoi hoi!

Ik heb een merkloos caravannetje van max 500kg. Hiervoor zoek naar een vervangende demper. De maten van de aansluitingen en het uiterlijk zijn identiek aan die van een AlKo demper, maar het merk van de demper is Graubremse. Een merk dat niet meer wordt gemaakt volgens mij.

De caravan is merkloos maar weegt ook erg weinig. max gewicht 500 kg. Momenteel heb ik het oploopmechanisme geblokkeerd zodat de caravan zich gedraagt als een ongeremde aanhanger maar de rem zal zich nog wel zal aantrekken in geval van losbreken. Het lijkt me leuk en beter als ik de oplooprem weer werkend krijg.

De as van de caravan heeft een opschrift en daarop staat te lezen dat deze voor max 650 kilo is. Het merk is BWP. De remmen werken overigens nog goed.

Het aansluitpunt aan de trekstang is voorzien van een gaffel met een M10 bout. Het andere aansluitpunt wordt gevormd door een M10 bout die dwars door de dissel is geboord.

Hebben jullie enig idee welk model ik moet hebben?
Bijlagen
20180812_201521m.jpg
20180813_092055m.jpg

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Oplooprem Demper 1966 Graubremse

Bericht door VIP » vr 21 sep 2018 10:15

Even langs TRIOREP in Scherpenzeel rijden, (of bellen) 99% kans dat zij je kunnen helpen.

Bijzonder dat er op een caravan van 500 kilo een oplooprem zit van 1.500 kilo scratch.gif
Porsche + Tabbert

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Oplooprem Demper 1966 Graubremse

Bericht door eurotrotter » vr 21 sep 2018 13:05

Grau bremsen worden volgens mij niet meer gemaakt.
Maar als je je gasveer van de oploop rem demonteert zie je daar een nummer op staan,dat is de "N waarde"
Als je deze N waarde hebt en de afmetingen van je gasveer ( minimale en maximale lengte) en de soort van bevestiging( schroefdraad of oog) kun je hier:

https://www.gasveerwinkel.nl/configurator/

Met hun calculator direct configureren en bestellen wat voor gasveer je nodig het,met de juiste maten en waarde.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”