beste Forumisten,
wij hebben een Eriba Pan Familia en willen de buitenzijde opnieuw verven of spuiten, maar weten de verfkleuren of codes niet. Weet het Forum iemand die hier ervaring mee heeft. Tevens zoeken wij nog naar een disselbak uit 1985 voor de Eriba. Alvast bedankt,
Eriba Pan Familia, verven of spuiten (Extern)
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: di 9 aug 2016 17:29
Re: Eriba Pan Familia, verven of spuiten (Extern)
Ik heb een schildersbedrijf hier gehad, die had een digitale kleurwijzer. Deze op de kleur gezet en we kregen 100% overeenkomst. Kleurcode was op deze manier bekend.
Saab 90 met Kip 37 kompact hefdak uit 2000 of Saab 96 v4 met Kip 390 uit 1977 of Saab 95 v4 met .....??
Re: Eriba Pan Familia, verven of spuiten (Extern)
even langs een autospuitbedrijf.
zo gemeten en wie weet ook daar zo geverfd
zo gemeten en wie weet ook daar zo geverfd
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )
Re: Eriba Pan Familia, verven of spuiten (Extern)
ik had een onderdeeltje van de auto die ik wou herspuiten meegenomen naar een verfwinkel, misschien is er wel ergens een demonteerbaar onderdeel dat je kan meenemen (gemakkelijker dan de hele caravan meesleuren)
Rapido Golf 380 1993 met deur links;
Eberspacher verwarming.
Eberspacher verwarming.
Re: Eriba Pan Familia, verven of spuiten (Extern)
Over verven of spuiten: Ik heb onze oldtimer alkoof camper met "bobbeltjes" aluminium opbouw geverfd.
Met een flinke dure verf weet ik nog, en speciale roller.
Gekocht bij een verfspeciaalzaak in Groningen, Bossina. Sigma S2U dacht ik.
Omdat de laklaag lelijk en beschadigd was heb ik wel besloten de opbouw eerst kaal te maken.
Klieren met afbijt, brrrr. Een smerig werkje maar wel effectief.
Hechtlaag/primer erop.
Daarna dus met de roller de verf.
We hadden toen met een aantal mensen een loods waar we aan onze oldtimers werkten.
Het was een winterklus, dus de loods goed warm gestookt met hitte kanon, een nacht laten draaien zodat de opbouw ook een graadje of 23 was.
Ook de verf die temperatuur.
En toen rustig rollen, met een ongelooflijk mooi effect.
Op de bobbeltjes opbouw zag het er zeer strak uit.
Tijdens een oldtimer dag zagen enkele andere rijders niet of het gespoten
of gerold was. Een man met een auto spuiterij zag het wel uiteraard.
Oké, dit was de "alles opnieuw" methode.
Geen idee of jij ook zo ingrijpend wilt verven.
Kleine plekken zou ik netjes bijspuiten als je eenzelfde kleur hebt.
Als je een klein deel meewilt om de kleur te bepalen kun je een deel van de deur meenemen.
Maar weet je zeker dat het eenzelfde kleur is, en niet enigszins verkleurd?
Met een flinke dure verf weet ik nog, en speciale roller.
Gekocht bij een verfspeciaalzaak in Groningen, Bossina. Sigma S2U dacht ik.
Omdat de laklaag lelijk en beschadigd was heb ik wel besloten de opbouw eerst kaal te maken.
Klieren met afbijt, brrrr. Een smerig werkje maar wel effectief.
Hechtlaag/primer erop.
Daarna dus met de roller de verf.
We hadden toen met een aantal mensen een loods waar we aan onze oldtimers werkten.
Het was een winterklus, dus de loods goed warm gestookt met hitte kanon, een nacht laten draaien zodat de opbouw ook een graadje of 23 was.
Ook de verf die temperatuur.
En toen rustig rollen, met een ongelooflijk mooi effect.
Op de bobbeltjes opbouw zag het er zeer strak uit.
Tijdens een oldtimer dag zagen enkele andere rijders niet of het gespoten
of gerold was. Een man met een auto spuiterij zag het wel uiteraard.
Oké, dit was de "alles opnieuw" methode.
Geen idee of jij ook zo ingrijpend wilt verven.
Kleine plekken zou ik netjes bijspuiten als je eenzelfde kleur hebt.
Als je een klein deel meewilt om de kleur te bepalen kun je een deel van de deur meenemen.
Maar weet je zeker dat het eenzelfde kleur is, en niet enigszins verkleurd?
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.