Kip raam voorzijde laat los

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
Jstevens
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 3 apr 2016 12:04

Kip raam voorzijde laat los

Bericht door Jstevens » zo 12 aug 2018 19:12

Hallo,

Vandaag tot mijn schrik moeten vaststellen dat bij beide voorruiten de ramen splijten. Ik bedoel, blijkbaar bestaat een raam uut twee delen. Een buiten en binnenruimte welke verlijmd zijn. Na zoektocht op internet blijkt dit een veel voorkomend euvel en is te wijten aan verkeerd productieproces. Caravan is van bj. 2005, coulance zal wel niet meer gelden. Zou ik zelf deze twee delen weer kunnen verlijmen? Wie heeft hier ervaring mee. Lijm moet transparant zijn en uiteraard ook niet verkleuren door zon inwerking.

Hoop hier wat nuttige tips te ontvangen van leden welke enige tijd terug zelf de reparatie hebben uitgevoerd en of deze na aantal jaren nog steeds voldoet.

Groeten,
Jeroen
Kip Hyline 50 tdb + Mercedes C300e estate

Gebruikersavatar
Roland54
Berichten: 437
Lid geworden op: za 24 mar 2018 15:20
Locatie: Noord Holland

Re: Kip raam voorzijde laat los

Bericht door Roland54 » zo 12 aug 2018 21:26

RE.gif
Oeps, ik dacht dat het alleen bij oudere kip caravans voorkwam met één grote voorraam. wij hebben een kip grey line uit 2006. heeft ook twee voorramen. Ik denk een zelfde soort constructie als jullie High line
Zal het in de gaten houden. Ik ben benieuwd naar de oplossing.
Kip Grey Line 44 TDB Special 2006
Kia Niro Dynamic Line (Hybride trekpaardje)
Moeizame wegen leiden vaak naar de mooiste bestemmingen

Henri Berends
Berichten: 1110
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 19:22

Re: Kip raam voorzijde laat los

Bericht door Henri Berends » zo 12 aug 2018 22:04

Dit hebben wij ook een jaar geleden gehad bij onze Kip Greyline van 2004. (KG44 TDB) Is een bekend euvel. Was de grote achterruit. Viel mij op toen er condens onstond na het wassen van de caravan. Stonden juist op het moment van verkoop van de Kip.
We hebben uiteindelijk de ruit zelf laten vervangen.
Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 75Ah.

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Kip raam voorzijde laat los

Bericht door RichTrip » zo 12 aug 2018 23:03

Heb het ook met mijn 2003 Grey Line gehad. Voorruit gekit met Bison Polymax Chrystal Express. Nu vervangen door een betere/mooiere, maar ook al eens gerepareerde ruit. Identieke achterraam is ook links onderin begonnen. Deze heb ik daar ook gekit. Tevens rondom langs de randen (waar de helften samen komen) een kitnaadje getrokken.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Kip raam voorzijde laat los

Bericht door BertJan » ma 13 aug 2018 23:04

lijmen met een ms polymeren kit deze is stevig en flexibel, helaas niet transparant, transparante kit lijmt slechter, laat een caravandealer ook veiligheidsdoppen plaatsen zodat de ruit nooit kapot scheurt en in delen over de weg heen kan vliegen

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”