Wasrekje, semi- vaste montage

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
Marco 007

Wasrekje, semi- vaste montage

Bericht door Marco 007 » zo 10 sep 2006 00:34

Beste lezers,

Mijn vrouw wil graag een klein wasrekje die (m.n. als het regent) in de caravan kan hangen, ivm ruimte in de toiletruimte.

Tijdens onze zoektocht naar een caravan heb ik er een keer een gezien, die ook heel makkelijk in te klappen was.

Ik denk zelf aan een klein rekje die (bijna tegen het plafond) van de toiletruimte gemaakt kan worden.

Wie heeft er een idee.... :?: :?: :?: :idea: :idea:

Uw idee zal beloond worden............met een eervolle vermelding van mij op het forum.. :wink:

Marco.

BDoets

Bericht door BDoets » zo 10 sep 2006 00:49

Nou, dat lijkt me niet ingewikkeld.... twee latjes links en rechts hoog op de wand lijmen of schroeven, rijtje schroefogen erin, waslijn of nylonkoord in de ogen spannen. Kind kan de was doen (en ophangen).

Iemand had op dit forum de tip gegeven om een keukengerei-rekje van Ikea boven een raam te schroeven; prima plek om tijdens een reisdag de handdoeken van die ochtend te laten drogen, hebben we veel plezier van gehad de laatste vakantie. Maar dat is waarschijnlijk niet wat je bedoelt.

Bart

DJ

Bericht door DJ » zo 10 sep 2006 10:20

bdoets schreef:Nou, dat lijkt me niet ingewikkeld.... twee latjes links en rechts hoog op de wand lijmen of schroeven, rijtje schroefogen erin, waslijn of nylonkoord in de ogen spannen. Kind kan de was doen (en ophangen).

Iemand had op dit forum de tip gegeven om een keukengerei-rekje van Ikea boven een raam te schroeven; prima plek om tijdens een reisdag de handdoeken van die ochtend te laten drogen, hebben we veel plezier van gehad de laatste vakantie. Maar dat is waarschijnlijk niet wat je bedoelt.

Bart
Een uitrekbare waslijn, deze zijn kant en klaar te koop. Aan de ene kant rolt deze op een casette en als je hem uittrekt hang je de voorlijst aan twee haakjes.

BDoets

Bericht door BDoets » zo 10 sep 2006 10:41

dj schreef:Een uitrekbare waslijn, deze zijn kant en klaar te koop. Aan de ene kant rolt deze op een casette en als je hem uittrekt hang je de voorlijst aan twee haakjes.
Ja dat kan natuurlijk wel, alleen lijkt het me een beetje onzin om een uittrekbare waslijn te kopen van een meter of zes en hem vervolgens op te hangen in een ruimte van 70 cm breed...!
Bart

DJ

Bericht door DJ » zo 10 sep 2006 13:07

bdoets schreef:
dj schreef:Een uitrekbare waslijn, deze zijn kant en klaar te koop. Aan de ene kant rolt deze op een casette en als je hem uittrekt hang je de voorlijst aan twee haakjes.
Ja dat kan natuurlijk wel, alleen lijkt het me een beetje onzin om een uittrekbare waslijn te kopen van een meter of zes en hem vervolgens op te hangen in een ruimte van 70 cm breed...!
Bart

Kun je hem ook nog thuis gebruiken, Ik zou de 6m1 lijn kopen, alleen al om visuele aspect. 8) (Hoe vind je die)

gastjw

Bericht door gastjw » zo 10 sep 2006 14:18

Wij hebben al heel lang een dassenhanger in de toiletruimte. Vier plastic armpjes draaien vanuit één hoek.
Voordeel daarvan is dat je de was niet over lijntjes heen hoeft te wurmen, maar ze er gewoon op schuift. Er is, ook niet tijdens een dolle rit, een handdoek af gevallen.
Niet in gebruik klapt het weg tegen de wand in een cassette.

Maar je kunt natuurlijk ook één of meer handdoekenrekjes in de hoek monteren.

Marco 007

Bericht door Marco 007 » zo 10 sep 2006 20:05

De dassenhanger lijkt geen gek idee, ik heb trouwens geen idee hoe die er precies uitziet.

Ik heb een keer een klein rekje gezien wat aan een muur vastzit en die dat terugklapt tegen die wand, een kwestie van omhoogdoen en het zit vergrendeld.

Nog meer ideeen zijn van harte welkom.

Marco.

gastjw

Bericht door gastjw » zo 10 sep 2006 21:01

't Was een ding van Leifheit, als ik me goed herinner. Kijk maar eens bij de Marskramer of zo.

Ik moet er eerlijkheidshalve bij vertellen dat hij niet zo erg sterk is. Is tenslotte voor dassen.
Maar toch gebruiken we 'm al vele jaren omdat ik 'm een paar keer gerepareerd heb.
De nokjes waarom hij scharniert willen wel eens afbreken met natte handdoeken eraan.
Dan boor ik op de plaats van het nokje een gaatje door en door (meteen het andere nokje) en doe daar een metalen pen in. Zo kan die er weer tegen.

Marco 007

Bericht door Marco 007 » ma 11 sep 2006 22:51

Jasper,
Dank je wel voor de tip, ik ga eens bij de Marskramer bij ons in het dorp kijken.

Marco.

Gebruikersavatar
JanW
Berichten: 905
Lid geworden op: wo 30 jun 2004 23:04
Locatie: Wijk bij Duurstede

Bericht door JanW » ma 11 sep 2006 23:25

Wij hebben enkele jaren gelden in Italië zo'n klein wasrekje ('model Brabantia' of 'model Leifheit') bij de één of andere supermarkt gekocht. Zò klein had mijn eega zoiets in Nederland nog niet gezien. Plat opvouwbaar, circa 40 cm breed en haast niets wegend. Het past precies over de deur van douche/toilet in de caravan en het past tevens (nèt) over de buitendeur als deze openstaat. Ideaal om handdoeken en zo te laten drogen. Daarnaast bewijst het oprolbare waslijntje (ooit gekocht bij De Vossenhoek) ook nog steeds goede diensten: vooral op doorreis bij het drogen van de (bad-)handdoeken van de kids. Ik geloof dat er een meter of 3 draad op dat haspeltje zit. Je kunt het overigens op allerlei lengten vastklikken. Ik weet nog wel dat het ding haast niets kostte (omgerekend € 5 of zo).

Greetz,
JanW
ex- Fendt 510TF Diamant
Volvo V70 T5 Momentum
momenteel even caravanner in ruste
doch zoekende naar een mooie Zweed!

Doortje

Bericht door Doortje » wo 13 sep 2006 08:11

In de huidige Blokker folder staat nu een zeer compact wasrekje voor wandmontage in de aanbieding. € 7,99 en het is 79 cm breed

Doortje

Bericht door Doortje » wo 13 sep 2006 11:26

Nog een goed bedoelde tip:

Bij Action hebben ze praktische waslijntjes voor maar liefst € 0,49
Deze bestaat uit een dikke lijn elastiek (uitrekbaar tot 2 meter) met aan weerszijden een haak.
Aan het elastiek zelf zitten al verschuifbare knijpertjes/haakjes.
Deze waslijn spannen wij aan buitenzijde CV tussen de handvaten, maar ook binnen kun je deze lijn overal wel tussen spannen/haken.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Bericht door Daphne » wo 13 sep 2006 18:56

Vroeger had ik een Leifheit waslijntje in de toiletruimte hangen. Heel compakt. Als je het openklapte kon je de waslijntjes eruit schuiven, maar deze heb ik met m'n stomme kop in de vorige caravan laten zitten.

Nu hang ik meestal zo'n wasknijper carroussel aan de douchekop. Dat is stevig genoeg om tijdelijk wat was aan op te hangen. En is het buiten droog dan pak ik het in het geheel op en hang ik het buiten aan het fietsenrek of zo.

Tevens heb ik een paar haken aan de binnenkant van de deur geplakt zodat ik daar eventueel natte kleding aan een hangertje kan laten uitlekken.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”