Opbouw van Hobby Premium scheurt
Re: Opbouw van Hobby Premium scheurt
RE.gif
Prachtige combi
Prachtige combi
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Opbouw van Hobby Premium scheurt
Thanx
Als ie er dan weer achter hangt, krijg ik meteen de kriebels om weer op pad te gaan
Als ie er dan weer achter hangt, krijg ik meteen de kriebels om weer op pad te gaan
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18944
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: Opbouw van Hobby Premium scheurt
Gewoon doen. Er zijn genoeg campings het hele jaar open. Vandaag hier de hele dag al een strak blauwe lucht. En een weekend weg is lekker. Toch?
Andre
Andre
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Re: Opbouw van Hobby Premium scheurt
RE.gif
Ik zou kunnen proberen of ik mijn wederhelft zo gek kan krijgen, maar schat in dat dit een verloren zaak wordt Kamperen is Super, maar in de periode van eind oktober tot begin maart zijn het voor ons toch eerder hotelovernachtingen.... ook leuk
Maar eerlijk is eerlijk.......... met zo'n heerlijk winterzonnetje zou het van mij zeker mogen (en heb ik thuis net zo "veel" te vertellen als al die andere stoere kerels)
Ik zou kunnen proberen of ik mijn wederhelft zo gek kan krijgen, maar schat in dat dit een verloren zaak wordt Kamperen is Super, maar in de periode van eind oktober tot begin maart zijn het voor ons toch eerder hotelovernachtingen.... ook leuk
Maar eerlijk is eerlijk.......... met zo'n heerlijk winterzonnetje zou het van mij zeker mogen (en heb ik thuis net zo "veel" te vertellen als al die andere stoere kerels)
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18944
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: Opbouw van Hobby Premium scheurt
Ach,
Een keer moet de eerste keer zijn. Kijk maar eens hier voor onze eerste ervaring. Was meteen de laatse keer.
Andre
Een keer moet de eerste keer zijn. Kijk maar eens hier voor onze eerste ervaring. Was meteen de laatse keer.
Andre
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Re: Opbouw van Hobby Premium scheurt
RE.gif
Heb het even snel gelezen; heeft mijn vrouw toch (een beetje) gelijk....... we wachten wel tot half maart
Heb het even snel gelezen; heeft mijn vrouw toch (een beetje) gelijk....... we wachten wel tot half maart
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Opbouw van Hobby Premium scheurt
Maar goed ook, want winterkamperen is verslavend en dat wil je natuurlijk nietPremiumPeugeot schreef: we wachten wel tot half maart
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Opbouw van Hobby Premium scheurt
NOG een verslaving kan ik er echt niet bij hebben
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Opbouw van Hobby Premium scheurt
Vandaag een berichtje van een kennis..... Van alle Hobby Premiums bouwjaar 2013 moeten op korte termijn de voor- en achterkap worden vervangen ivm mogelijk scheuren.....
Gelukkig is dat bij onze Premium in november al gedaan, want het zal wel druk worden bij de importeur
Kennis belde voor een afspraak voor de vochtmeting en kreeg te horen dat dit de boodschap is bij elke aanvraag voor een vochtmeting volgens garantieschema voor de 2013 uitvoeringen...
Gelukkig is dat bij onze Premium in november al gedaan, want het zal wel druk worden bij de importeur
Kennis belde voor een afspraak voor de vochtmeting en kreeg te horen dat dit de boodschap is bij elke aanvraag voor een vochtmeting volgens garantieschema voor de 2013 uitvoeringen...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Opbouw van Hobby Premium scheurt
Nou, ze zijn gefuseerd, maar komen zeker niet uit de zelfde fabriek!gert en gea schreef:ja hendrik.
jou caravan komt ook uit die fabriek tegenwoordig!
dus kijk maar uit!
Ken meerdere caravan dealers/schade bedrijven en dese zijn het unaniem eens dat er een totaal andere bouwwijze wordt toegepast op hobby en fendt... ik zeg daarbij niet dat een hobby slecht is.
Tenslotte is een seat of skoda ook geen vag.
En een subaru of suzuki geen toyota... deze zijn ook van de zelfde overkoepelende organisatie.
Je hebt caravans
En je hebt Fendt
Fendt Saphir 470 TF Simpark handmatig mover, Toyota Rav 4 executive business 2.0 vvt-i 4WD CVT.
En je hebt Fendt
Fendt Saphir 470 TF Simpark handmatig mover, Toyota Rav 4 executive business 2.0 vvt-i 4WD CVT.
Re: Opbouw van Hobby Premium scheurt
stn schreef: Tenslotte is een seat of skoda ook geen vag. .
VAG heeft 44 fabrieken in 18 landen en een mondiaal service- en verkoopnetwerk. De hoofdvestiging bevindt zich in Wolfsburg, Nedersaksen. Het bedrijf wordt soms ook wel als de Volkswagen Group aangeduid.
Volkswagen AG produceert voertuigen van onder andere de merken Volkswagen, Audi, Seat en Škoda
Die Volkswagen Aktiengesellschaft (abgekürzt VW AG) mit Sitz in Wolfsburg ist der größte europäische Automobilhersteller und nach Toyota der zweitgrößte weltweit.[2] Die VW AG agiert als Muttergesellschaft der Fahrzeugmarken Volkswagen Pkw, Audi, Seat und Škoda sowie der Premiummarken Bentley, Bugatti, Ducati (Motorräder), Lamborghini und Porsche.[3] 2007 bis 2011 erweiterte der Konzern auch seine Nutzfahrzeugsparte (Lkw und Busse) mit der Marke Volkswagen Nutzfahrzeuge um die Unternehmen MAN und Scania.
Voordat de vraag komt Bron: Wikipedia
Porsche + Tabbert
Re: Opbouw van Hobby Premium scheurt
RE.gif
dat bedoel ik en als Skoda geen VAG was had ik nu een andere auto
dat bedoel ik en als Skoda geen VAG was had ik nu een andere auto
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- Michel1975
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
- Locatie: Hensbroek
Re: Opbouw van Hobby Premium scheurt
Noem het voortschrijdend inzichtPremiumDiscovery schreef: Alles komt goed
@Daphne: als ik mijn zoon zijn zin had gegeven, stond er nu een Cayenne, RaRo of X5 voor, dan was ie wellicht al "gesplitst" maar ik heb die auto's mooi laten staan vanwege de garagetarieven die ze daarvoor rekenen, achetraf geen slechte keuze; kopen is het probleem niet als ze eenmaal een jaar of 3-4 zijn, maar dan he... Een bandje kost al gauw een vakantie
Ons Peugeootje voldoet prima ! We moeten nog wel op vakantie kunnen
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.
Re: Opbouw van Hobby Premium scheurt
RE.gif
Die had ik idd ook al gelezen vanavond, maar durfde ff niet te quoten.... Voortaan beter oppassen met wat ik hier tik In het draadje over CC icm Automaat had ik ook al iets gelezen over een XC60
Niets zo veranderlijk als een mens, of toch een snelle leerling
Die had ik idd ook al gelezen vanavond, maar durfde ff niet te quoten.... Voortaan beter oppassen met wat ik hier tik In het draadje over CC icm Automaat had ik ook al iets gelezen over een XC60
Niets zo veranderlijk als een mens, of toch een snelle leerling
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Opbouw van Hobby Premium scheurt
Het laatste denk ik..
Eerlijk gezegd had ik eigenlijk wel wat twijfels over de Peugeot met 2000 kg caravan.
Het kan blijkbaar wel, en ik heb alleen maar ervaring met het peugeootje van mijn echtgenote..
Ik vond de gewichtsverhouding niet echt overhouden.
Maar nogmaals, geen ervaring met deze combinatie. Meer een soort onderbuik gevoel.
Eerlijk gezegd had ik eigenlijk wel wat twijfels over de Peugeot met 2000 kg caravan.
Het kan blijkbaar wel, en ik heb alleen maar ervaring met het peugeootje van mijn echtgenote..
Ik vond de gewichtsverhouding niet echt overhouden.
Maar nogmaals, geen ervaring met deze combinatie. Meer een soort onderbuik gevoel.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Opbouw van Hobby Premium scheurt
RE.gif
Trekkracht is geen probleem met de 2.2 HDi en het is eigenlijk een "verklede" Outllander, zo heb ik bijv. de hulpveren ook door de Mitsubishi dealer laten monteren omdat ze er bij Peugeot niet uitkwamen.
Gewichtsverdeling en daardoor stabiliteit is idd marginaal en dat laatste is de reden voor de overstap. Wij hebben nou eenmaal alles in de caravan en niets in de auto, dit omdat we er ca. 15-20 x per jaar een weekend of langer op uit trekken en dan wil ik niet elke keer laden/lossen.
Overigens weegt de hut in de praktijk meestal 1.800 tot 1.850 kg en maken we dus nauwelijks gebruik van de capaciteit van de verzwaarde as. Ik vind die extra capaciteit overigens wel prettig en als we eens wat extra mee willen nemen, bijv. wanneer de kids meegaan en er tentjes ed meegaan, hoef ik er niet over na te denken of het kan
De LR zal wel een verademing zijn
Trekkracht is geen probleem met de 2.2 HDi en het is eigenlijk een "verklede" Outllander, zo heb ik bijv. de hulpveren ook door de Mitsubishi dealer laten monteren omdat ze er bij Peugeot niet uitkwamen.
Gewichtsverdeling en daardoor stabiliteit is idd marginaal en dat laatste is de reden voor de overstap. Wij hebben nou eenmaal alles in de caravan en niets in de auto, dit omdat we er ca. 15-20 x per jaar een weekend of langer op uit trekken en dan wil ik niet elke keer laden/lossen.
Overigens weegt de hut in de praktijk meestal 1.800 tot 1.850 kg en maken we dus nauwelijks gebruik van de capaciteit van de verzwaarde as. Ik vind die extra capaciteit overigens wel prettig en als we eens wat extra mee willen nemen, bijv. wanneer de kids meegaan en er tentjes ed meegaan, hoef ik er niet over na te denken of het kan
De LR zal wel een verademing zijn
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
ruit stuk van Hobby premium 540
Wij hebben een hobby premium van 2012. Deze hebben wij overgenomen van iemand in nederland. Toen wij ze thuis aan het kuisen waren zagen we dat de achterruit barstjes had aan de hendeltje waarmee je de ruit ontgrendeld. Even gebeld met de eigenaar of hij deze mss geforceerd had zonder het te weten. Hij vertelde ons dat hij de ruiten nooit heeft open gehad daar hij airco heeft. Wij hebben dan contact met de dealer genomen en foto's door gestuurd deze vertelde ons dat wij een omniumverzekering moesten nemen en dan werd dit wel geregeld. Caravan was toen juist 1jaar oud. het mooie eraan was dat hij ons mededeelde dat de garantie vervallen was op de caravan omdat we niet bij hem waren geweest om een boekje te laten invullen ivm garantie hobby. Ben in dit boekje gaan kijken was alleen een stempel van hun in gezet en verder niets.De dealer heeft onze papierenwinkel wel in orde gemaakt om hem in te voeren maar niets gezegd van de garantie papieren van de caravan. Dus hebben wij dit maar zo gelaten. Vorig jaar zijn wij in frankrijk op verlof geweest bijna aan de cote azur met hoge temperaturen hele mooie vakantie ook de plaats waar we stonden,lager gelegen dan de toiletblok waar er daar ook af en toe met een bal werd gespeeld. Eens thuis gekomen caravan uitgepakt een paar dagen later klaar voor de wasbeurt en dan zien we een grote barst in het midden van het achterraam van boven tot ongeveer in het midden van de ruit. Wat is ons gedacht dat er een bal op onze ruit terecht is gekomen en vandaar de barst. Tot ik bij deze forum uitkom door te zoeken van een raam voor een hobby premium. Nu ik dit allemaal lees weet ik dat wij ook bij de klachten van hobby terecht komen,maar wij hebben een groot probleem wie gaat dit voor ons oplossen. Occasie caravan gekocht bij particulier in nederland,dealer heeft ons toen al afgewimpeld met de kapotte ruit. Wij hebben wel de factuur enz.. maar ons boekje is niet ingevuld ook niet door dealer.Wie gaat er in de fout beiden? Wie heeft een goede oplossing?Wij hebben ondertussen ook al een schokdemper vervangen omdat hij heel fel lawaai maakte maar is hiermee ook niet opgelost.Ik vindt ook de donkere ruiten ideaal om de warmte buiten te houden en mooi uitzicht van de caravan vandaar dat wij hem ook hebben
Re: Opbouw van Hobby Premium scheurt
Ik neem aan dat je een verzekering hebt voor je caravan?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: Opbouw van Hobby Premium scheurt
Van spontaan barstende ramen heb ik nooit gehoord, wel dat ze kromtrekken al hebben wij daar geen last van. Het jaarlijks afstempelen van het onderhoudsboekje heeft volgens mij uitsluitend te maken met de garantie op waterdichtheid. Die grote scheur in het raam kan idd door onheil van buitenaf zijn veroorzaakt.
Hoe de garantie-overdracht geregeld is bij import van een gebruikte caravan, weet ik niet. Zoals hierboven ook opgemerkt, zou ik de schade claimen bij de caravanverzekering, dan is het zo geregeld.
Hoe de garantie-overdracht geregeld is bij import van een gebruikte caravan, weet ik niet. Zoals hierboven ook opgemerkt, zou ik de schade claimen bij de caravanverzekering, dan is het zo geregeld.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Opbouw van Hobby Premium scheurt
Dat de kunststof delen kunnen scheuren is bekend. Chateau is hier door failliet gegaan. In 2005 KCK verzocht om chateau met een klimaatkamer test het bewijs te laten leveren dat hun caravan geen scheuren zouden vertonen. In 2007 met de leiding van Chateau om tafel gezeten en gehoord dat de testen allen scheurvorming vertoonde met het bekende resultaat. In het gesprek werd duidelijk dat niemand van Chateau kennis had van het gebruikte thermoplastisch materiaal, ook geen kennis van het vacuüm vorm proces en ze hebben nooit beseft dat de opmerking dat de maatvoering van het front wat klein uit gevallen was juist mede bij gedragen heeft dat de producten later scheur vorming vertoonde.
In november 2011 bij Coppens [Hobby dealer] een Hobby Premium gezien die rechts voor een scheurtje vertoonde vanuit de zijkant van +/- 15mm. Het verbaast mij dan ook niet dat nu zoveel mensen reageren met scheurvorming in de kunststof delen. Kunststof is een prachtig materiaal, geeft heel veel vrijheid in vormgeving, maar je moet wel materiaal kennis en kennis van het vacuumvormen hebben om de kwaliteit te waarborgen en of dat ook ontbreekt bij Hobby? Bij Chateau vertrouwde men op de afspraak die inkoop met de Sloveense vacuumvormen gemaakt had, er zouden goede producten geleverd worden. Die naïviteit heeft +/- 330 man hun baan gekost!
Caravans zijn steeds meer een mooi plaatje geworden met nog steeds bekende constructie problemen: Vloer, scheurvorming, lijm ramen Polyplastic waar de bezitter vaak zelf voor opdraait.
Een goede raad voor de caravan eigenaar, zorg voor een verzekering die dekking bied voor eigen gebrek/ constructie fouten.
De ANWB caravan verzekering bied dekking voor de eerste eigenaar, mits de caravan niet ouder is als 36 maanden en de schade niet verhaalt kan worden op de dealer/ producent. DEZE MOET JE DUS NIET NEMEN!
Ik heb een verzekering met dekking voor de eerste eigenaar, caravan moet 5 jaar of ouder zijn. Ik heb geboft met deze verzekering toen mijn Hobby vloer problemen vertoonde.
Eigen gebrek/ constructie fouten treden meestal na de door ANWB gestelde tijd van 36 maanden op, zie problemen met ramen van Polyplatic.
Ik heb kennis en ervaring met vacuumvormen en de matrijzen bouw hiervoor en ook polyester productie technieken en matrijzen bouw.
Meer info: Via PM
In november 2011 bij Coppens [Hobby dealer] een Hobby Premium gezien die rechts voor een scheurtje vertoonde vanuit de zijkant van +/- 15mm. Het verbaast mij dan ook niet dat nu zoveel mensen reageren met scheurvorming in de kunststof delen. Kunststof is een prachtig materiaal, geeft heel veel vrijheid in vormgeving, maar je moet wel materiaal kennis en kennis van het vacuumvormen hebben om de kwaliteit te waarborgen en of dat ook ontbreekt bij Hobby? Bij Chateau vertrouwde men op de afspraak die inkoop met de Sloveense vacuumvormen gemaakt had, er zouden goede producten geleverd worden. Die naïviteit heeft +/- 330 man hun baan gekost!
Caravans zijn steeds meer een mooi plaatje geworden met nog steeds bekende constructie problemen: Vloer, scheurvorming, lijm ramen Polyplastic waar de bezitter vaak zelf voor opdraait.
Een goede raad voor de caravan eigenaar, zorg voor een verzekering die dekking bied voor eigen gebrek/ constructie fouten.
De ANWB caravan verzekering bied dekking voor de eerste eigenaar, mits de caravan niet ouder is als 36 maanden en de schade niet verhaalt kan worden op de dealer/ producent. DEZE MOET JE DUS NIET NEMEN!
Ik heb een verzekering met dekking voor de eerste eigenaar, caravan moet 5 jaar of ouder zijn. Ik heb geboft met deze verzekering toen mijn Hobby vloer problemen vertoonde.
Eigen gebrek/ constructie fouten treden meestal na de door ANWB gestelde tijd van 36 maanden op, zie problemen met ramen van Polyplatic.
Ik heb kennis en ervaring met vacuumvormen en de matrijzen bouw hiervoor en ook polyester productie technieken en matrijzen bouw.
Meer info: Via PM
Laatst gewijzigd door Daphne op za 28 feb 2015 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: E-mailadres verwijderd
Reden: E-mailadres verwijderd
Re: Opbouw van Hobby Premium scheurt
RE.gif
Als ik mij niet vergis had het probleem bij Chateau te maken met kunststof delen die direct met parkers op de sandwichpanelen werden geschroefd.
De kunststof delen waren/werden toen niet voorgeboord met alle gevolgen van dien.
Als ik mij niet vergis had het probleem bij Chateau te maken met kunststof delen die direct met parkers op de sandwichpanelen werden geschroefd.
De kunststof delen waren/werden toen niet voorgeboord met alle gevolgen van dien.
Porsche + Tabbert
Re: Opbouw van Hobby Premium scheurt
Met kunststof delen is het belangrijk dat het vormproces goed wordt toegepast.Goed gevormde producten bevatten geen /weinig rest spanningen. Het zijn juist spanningen in het product die vaak de problemen veroorzaken. Ook moet met de montage rekening gehouden worden dat het product spanning vrij gemonteerd wordt. Dat lijkt simpel, maar de praktijk laat zien dat die kennis niet bij alle caravan producenten aanwezig is. In 2011 toen ik een premium bij Coppens met een scheurtje heb gezien, heb ik met de Hobby importeur Dordrecht contact opgenomen en hier van melding gedaan. De volgende dag kreeg ik een telefoon dat de fabriek daar geen aanleiding in zag om tot onderzoek over te gaan. Ik heb de techneut nog gewaarschuwd dat men later niet moet reageren dat zij nooit eerder van scheurvorming gehoord hebben. Ik heb begrepen dat de kunststof delen aan de binnenzijde geïsoleerd zijn met polyurethaanschuim. Wanneer het schuim volop contact maakt met het kunststof deel zal bij volop zon de temperatuur in de kunststof sterk oplopen en zal het deel willen uitzetten. Bedenk dat het kunststof 2.5 maal meer uitzet dan aluminium . Bij lage temperaturen zal juist veel krimp optreden. Juist die wisseling van temperatuur en ook nog restspanning van niet goed vormen kunnen dan scheurvorming veroorzaken. Dus een relevante klimaatkamer test moet dat aantonen en niet de eigenaar van een nieuwe caravan daarmee opzadelen! Krom trekken van de ramen zijn ook mogelijk het gevolg van materiaal spanningen. Para Press [producent Hobby ramen] past voor de binnen ruit geextrudeerd Acryl toe. Geextrudeerd Acryl bevat door het productie proces heel veel spanningen. De buiten ruit is van gegoten Acryl en die bevat geen spanningen. Wanneer een van die ruiten spanning heeft zal bij oplopende temperatuur het deel met spanning willen krimpen, met als gevolg krom trekken. De donkere kleur is dan een nadeel.
Nogmaals, producenten moeten de caravans langdurig testen in een klimaatkamer om dat soort problemen voor te zijn!
Willem van Heusden
Nogmaals, producenten moeten de caravans langdurig testen in een klimaatkamer om dat soort problemen voor te zijn!
Willem van Heusden
Re: Opbouw van Hobby Premium scheurt
Kijk, dat is nu eens een duidelijk verhaal.
Bedankt voor de uitleg.
Bedankt voor de uitleg.
Porsche + Tabbert
Re: Opbouw van Hobby Premium scheurt
@willemjvh
Is fabrikant Para Press dan zo onwetend of speelt er een andere reden waarom het ene raamdeel geëxtrudeerd is en het andere deel gegoten?
Gelukkig scheuren niet bij alle caravans de fronten. Bij Chateau was dat omdat men de schroeven door het front draaide zonder voor te boren weet ik uit eigen ervaring van mijn vorige Chateau. Dat was vragen om ellende.
Groet Chatootje
Is fabrikant Para Press dan zo onwetend of speelt er een andere reden waarom het ene raamdeel geëxtrudeerd is en het andere deel gegoten?
Gelukkig scheuren niet bij alle caravans de fronten. Bij Chateau was dat omdat men de schroeven door het front draaide zonder voor te boren weet ik uit eigen ervaring van mijn vorige Chateau. Dat was vragen om ellende.
Groet Chatootje
Ford C-Max 1.5 Ecoboost 2017 Automaat, 150PS 240Nm en Chateau Calista 450 Chalet (2008) + Powrmover 1XL (Wifi: AlfaR36 router + Awus036H adapter)
Re: Opbouw van Hobby Premium scheurt
Wat ik bedoel is, dat ze anders gebouwd zijn. Dus niet kan zeggen dat het de zelfde auto is, simpelweg omdat de onder de zelfde vlag behoren.micky schreef:RE.gif
dat bedoel ik en als Skoda geen VAG was had ik nu een andere auto
Je hebt caravans
En je hebt Fendt
Fendt Saphir 470 TF Simpark handmatig mover, Toyota Rav 4 executive business 2.0 vvt-i 4WD CVT.
En je hebt Fendt
Fendt Saphir 470 TF Simpark handmatig mover, Toyota Rav 4 executive business 2.0 vvt-i 4WD CVT.