Opbouw van Hobby Premium scheurt

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Opbouw van Hobby Premium scheurt

Bericht door VIP » ma 4 mei 2020 08:57

RE.gif RE.gif

Jammer dat je zoveel pech hebt gehad.

Wij hebben obv de goede service/garantie ervaring van zowel de dealer als de importeur weer voor een nieuwe Premium 650 UFf gekozen en heeft geen problemen (en wij gebruiken hem zeer intensief).

Zoals je schreef ook in onze optiek de mooiste caravan, vandaar dat we een andere indeling hebben gekocht die meer aansluit op onze huidige situatie, tot nu toe geen spijt van.

Mocht er in de (nabije) toekomst een geheel nieuwe Premium uitkomen die compleet afwijkt van de huidige en het design ons bevalt zouden we zo weer overstappen vanwege het vertrouwen in de dealer en importeur mocht er iets zijn.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
wim
Berichten: 211
Lid geworden op: di 27 mei 2014 15:02
Locatie: Opperdoes
Contacteer:

Re: Opbouw van Hobby Premium scheurt

Bericht door wim » ma 4 mei 2020 11:02

RiEn1971 schreef:
zo 3 mei 2020 21:22
Na "dreigbrief" van rechtsbijstand is overeengekomen dat ik zelf 25% (€825,-) van de reparatiekosten betaal. Dealer betaald 50% en importeur 25%. Na reparatie is er aan het "eigen gebrek" van de constructie niets veranderd. Besloten om se Premium dan maar in te ruilen. Afgelopen donderdag was het dan zover: Met pijn in het hart afscheid genomen van de mooiste caravan ooit. In 2011 voor het eerst gezien in de KCK. Meteen verkocht en op de dordrecht open beurs direct een Premium 540 Ufe aangeschaft. Na 8 jaar ellende komt er een eind aan... De relatie met zowel de dealer als de importeur is kapot....
Hopelijk hebben jullie er allemaal meer geluk mee.
Veel vakantieplezier, maar in deze bizarre tijd ook veel gezondheid!!!
Jij bent niet de enigste. ook 7 jaar achter elkaar ellende gehad met de Premium 540 van 2012. Er is geen jaar voorbij gegaan zonder problemen. Dit terwijl hij maar 6 weken per jaar werd gebruikt en de rest van de tijd in de stalling stond. Uit eindelijk ingeruild voor een ander merk. Nooit geen Hobby meer.
Toyota Avensis Wagon-2.0 VVTi Executive Business CVT 152 PK 2014
Elddis Affinity 550 2020, Unico Verona luifel met front, Simpark mover, Avtex L249DRS-PRO 12 volt 24 Inch TV met DVB-S/S2, DVB-T/T2 en DVD-Speler
2276

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16298
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Opbouw van Hobby Premium scheurt

Bericht door Jan van Vijven » ma 4 mei 2020 11:33

RE.gif
Elk merk heeft wel eens maandag morgen klachten die soms wat extreem zijn, zo ook u nieuw aangeschafte merk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23436
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Opbouw van Hobby Premium scheurt

Bericht door PD » ma 4 mei 2020 12:07

Rien 8 jaar ellende, Wim 7 jaar ellende.... ik begrijp echt niet dat je de caravan dan zo lang gehouden hebt... ik zou er na 1 jaar ellende wel klaar mee geweest zijn whistle.gif

Tweede of derde keer een serieus mankement, en dan weg ermee zou ik denken...

Wij hebben met onze 540UFe één keer haarscheurtjes gehad, hetgeen goed is opgelost. Een tweede keer had de hut bij ons niet overleefd knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
wim
Berichten: 211
Lid geworden op: di 27 mei 2014 15:02
Locatie: Opperdoes
Contacteer:

Re: Opbouw van Hobby Premium scheurt

Bericht door wim » ma 4 mei 2020 14:09

Jan van Vijven schreef:
ma 4 mei 2020 11:33
RE.gif
Elk merk heeft wel eens maandag morgen klachten die soms wat extreem zijn, zo ook u nieuw aangeschafte merk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Daar heb je gelijk in. Als dan die problemen goed opgelost worden tijdens normale gesprekken dan is dat prima.
Zelfs de dealer gaf mij gelijk maar deed er niet aan omdat de importeur niets deed.
Toyota Avensis Wagon-2.0 VVTi Executive Business CVT 152 PK 2014
Elddis Affinity 550 2020, Unico Verona luifel met front, Simpark mover, Avtex L249DRS-PRO 12 volt 24 Inch TV met DVB-S/S2, DVB-T/T2 en DVD-Speler
2276

willemjvh
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 18 sep 2017 17:08

Re: Opbouw van Hobby Premium scheurt

Bericht door willemjvh » do 21 mei 2020 12:15

Eind okt. 2011 heb ik hobby Dordrecht op de hoogte gebracht dat in de showroom van Coppens in Best bij een hobby Premium [nieuw ] in het front een scheurtje zat van +/- 20 mm wat op een productie fout zou kunnen wijzen. Hobby Dordrecht zou contact opnemen met de fabriek. Een dag later ben ik gebeld door Hobby Dordrecht dat de fabriek de producten uitgebreid volgens auto test procedures getest hadden en dat zij geen reden zagen om nogmaals te gaan testen. Ik heb ze toen nadrukkelijk gewaarschuwd dat als er klachten zouden komen zij daarvan op de hoogte waren en dus voor herstel moesten opdraaien.
Gelukkig hebben zij dat ook gedaan. Maar het was verstandig geweest als zij de caravans nogmaals uitgebreid en langer o.a. klimaatkamer testen hadden doorgevoerd.

Mailadres verwijderd. Contact opnemen kan via PM.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7102
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Opbouw van Hobby Premium scheurt

Bericht door karelV » do 21 mei 2020 13:36

RE.gif

Hobby heeft zijn Premium collectie 1 jaar te vroeg uitgebracht, dat is mijn toen meedegedeeld door De Berk in Sprang Capelle. Hobby wilde kostte wat kostte de Premium in 2012 op de markt hebben. Hij heeft door de velen problemen die er achteraf waren wel gelijk gehad.
De onze is ook niet van die problemen vrij gebleven.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

RiEn1971
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 15:53

Re: Opbouw van Hobby Premium scheurt

Bericht door RiEn1971 » di 30 jun 2020 00:21

PremiumDiscovery schreef:
ma 4 mei 2020 12:07
Rien 8 jaar ellende, Wim 7 jaar ellende.... ik begrijp echt niet dat je de caravan dan zo lang gehouden hebt... ik zou er na 1 jaar ellende wel klaar mee geweest zijn whistle.gif

Tweede of derde keer een serieus mankement, en dan weg ermee zou ik denken...

Wij hebben met onze 540UFe één keer haarscheurtjes gehad, hetgeen goed is opgelost. Een tweede keer had de hut bij ons niet overleefd knipoog.gif
RE.gif
Helemaal mee eens, echter na 1 jaar werd me al duidelijk dat ook de dealers deze caravan liever niet meer zagen: moest na dat eerste jaar €8.000,- laten vallen, onacceptabel!!!
Nu na 8 jaar een betere inruilprijs gekregen dan destijds...

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”