caravan voorraam

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
HanK
Berichten: 793
Lid geworden op: vr 27 jan 2012 19:19
Locatie: Einde A9

Re: caravan voorraam

Bericht door HanK » za 18 jan 2014 08:20

Het heeft even niets met dit probleem te maken, maar wel met eventuele garantie, hoe zou het moeten gaan, als je een nieuwe caravan gekocht hebt en na 2 jaar bestaat de dealer niet meer?
Waar moet je dan terecht.
Renault Kangoo II 1.2 TCe en Trigano Silver 310 TDL

Vliedje

Re: caravan voorraam

Bericht door Vliedje » za 18 jan 2014 10:43

caravan.gif Tja, in theorie is de importeur of fabrikant dan de aangewezen rechtspersoon om een garantieclaim op te lossen. Ik ben echter bang, dat de praktijk weerbarstiger is. Normaliter zou ik in zo'n geval het eerst via een andere dealer proberen denk ik. Oplossing valt en staat met de servicebereidheid van die andere dealer en de importeur. En die is in de caravanwereld vaak heel ver te zoeken. De goede niet te na gesproken natuurlijk.

Rudolf

Re: caravan voorraam

Bericht door Rudolf » do 18 sep 2014 17:26

Dit verhaal komt mij bekend voor. Ik ben in het bezit van een LMC Musica 470E, 2011, met groot voorraam. Ik ontdekte dit jaar witte vlekken in het voorraam, over de breedte, in het midden. Toen ik goed keek, zag ik dat deze vlekken aan de binnenzijde van het raam zaten, op de beide binnenzijden dus van de dubbele ruit, precies hetzelfde patroon.
Dat moet gekomen zijn door het tegen elkaar aan drukken van de ruit.
Het is onzin om te zeggen dat je dan niet harder dan 100 zou moeten rijden, want het kan ook gebeuren als je bv 90 rijdt en er een harde windvlaag op de ruit drukt.
Mijn inziens is het een te slappe constructie van de ramenmaker.
Ik ben nog bezig met de dealer, maar die zei al 'de garantietermijn is als voorbij'.
Ben benieuwd waar het schip strandt.

Rudolf

azu
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 21 apr 2014 23:38

Re: caravan voorraam

Bericht door azu » zo 17 mei 2015 12:24

Zelfde probleem met het voorraam een Eriba Nova model 2010....
Eind 2013 tweedehands gekocht bij een niet-Eriba dealer, eind 2014 ook deze beschadiging aan binnenzijde van het raam gezien.
Volgens de dealer een bekend probleem (afhankelijk van snelheid rijden, model trekauto en windval over de trekauto op het voorraam)
Dealer heeft getracht bij de leverancier van de caravan een garantie procedure te starten, maar krijgt alleen te horen "geen garantie meer".

Zou het zinvol zijn om te proberen dit bij de leverancier van het raam te melden, en op deze manier via een garantie of coulance regeling het raam te laten vervangen? Is er misschien al iemand met een positieve of negatieve ervaring hiermee?

Groeten, Alex

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Dottie
Berichten: 259
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 19:44

Re: caravan voorraam

Bericht door Dottie » ma 24 jul 2017 20:36

Dit is wel een oud draadje maar wij hebben ook dit probleem met ons voorraam, die witte vlekjes in het midden van het raam van onze eriba feeling 430. Is dit verzekering ? Wij hebben hier geen garantie aangezien hij tweedehands is . Model 2012.

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: caravan voorraam

Bericht door BertJan » ma 24 jul 2017 23:01

Als eigen gebrek mee is verzekerd kan je het opgaven aan de verzekering. Maar meestal is dit niet zo

Stephanie
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 25 dec 2016 11:14

Re: caravan voorraam

Bericht door Stephanie » vr 6 mar 2020 11:20

Wij hebben dit nu voor de 3e keer meegemaakt. In 2012 met onze Kip Grey line, onze dealer in Veenendaal was overgenomen door de Kip Dealer uit Wijchen, die had wel de lusten niet de lasten. Dus op onze nog niet 2 jaar oude Kip geen Garantie. Ook Kip Hoogeveen gaf geen garantie want was overgenomen door Boedelbak en gaf geen garantie aan oude Kip Klanten.
De RB verzekering heeft toen onze schade betaald. In 2016 kochten wij een 2e hands uit 2013 bij een Eriba dealer in Rucphen, deze had dezelfde plekken in het voorraam. We stonden erop dat er een ander raam in kwam. Het voordeel was dat deze caravan ook bij hun als 1 e eigenaar gekocht was, eerst kregen wij een raam waar gelijk ook plekken in kwamen. deze hadden zij nog liggen dus was een oude produktie. Na een hoop heen en weer gepraat is er toch een nieuw raam in gekomen en dat funktioneerde goed.
Afgelopen week kochten wij weer een andere Eriba uit 2016, en wederom de zelfde beschadigde ramen. Deze dealer is geen officiele Eriba dealer, heeft wel geprobeerd bij Eriba een nieuw raam te krijgen, maar dit is niet gelukt omdat de caravan ouder is dan 2 jaar. We hebben inmiddels ook de Dealer waar deze caravan vandaan komt aangeschreven, deze geeft ook geen service want wij zijn niet zijn KLANT. Vervolgens met Polyplastic geschreven en doorverwezen naar Willemsen en weer terug verwezen naar Polyplastic. De rechtsbijstand verzekering kan in deze alleen maar helpen door de dealer waar wij nu gekocht hebben aansprakelijk te stellen, dit gaat mij te ver, zij lopen ook tegen de muur aan. Alleen Eriba en Polyplastic moeten hier hun verantwoordelijkheid nemen. Wij gaan nu Eriba aanschrijven en als dit niet lukt gaan wij contact zoeken met de Media.
Dit moet hersteld worden, dit product deugt niet in de brochure van Eriba staat dat je 120 Km per uur mag rijden. Dan doen wij echt niet wij rijden 90Km. Daar moeten deze ramen tegen bestand zijnen zoniet moeten ze ze niet maken.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: caravan voorraam

Bericht door Nimma » vr 6 mar 2020 11:27

Ik kreeg ooit door mijn verzekering een nieuw voorraam vergoed in de Touring Troll, was een steen tegenop geknald onderweg. Kan dat dan niet bij jou/jullie verzekering?
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: caravan voorraam

Bericht door meeder » vr 6 mar 2020 13:01

Wij hebben ook al een keer door de verzekering een raam laten vervangen.

Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk


BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: caravan voorraam

Bericht door BertJan » vr 6 mar 2020 20:13

Je koopt een caravan waar je een schade aan ziet, schaafvlekken aan de binnen zijde van het raam, je weet van het probleem dus geen verborgen gebrek.
Ik zie de logica niet waarom je bij de verkopende partij niet hebt aangegeven dat je er een nieuw raam in wilt. Lijkt me duidelijk gekocht met schade en geen garantie en geen verzekeringskwestie. Of lees ik je verhaal verkeerd.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: caravan voorraam

Bericht door Chris » vr 6 mar 2020 20:45

RE.gif
+ 1
Want op die manier van oneigenlijk claimen van een schade wordt jou en mijn verzekeringspremie uiteindelijk duurder.
En ik heb niet geclaimd....dus de dupe..
Zelf gekocht, zelf op voorhand geweten, zelf geen nieuwe ramen bedongen bij aankoop..
Zelf dan ook de zwarte piet...
Bot???? geen idee...maar zo voelt het aan bij mij.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Hermanus
Berichten: 803
Lid geworden op: zo 21 jan 2018 20:49

Re: caravan voorraam

Bericht door Hermanus » vr 6 mar 2020 21:27

RE.gif
En zo is het en daarmee moet u het doen.

Unplugged
Berichten: 640
Lid geworden op: wo 19 aug 2009 10:51
Locatie: Barneveld

Re: caravan voorraam

Bericht door Unplugged » vr 6 mar 2020 21:45

Stephanie schreef:
vr 6 mar 2020 11:20
Afgelopen week kochten wij weer een andere Eriba uit 2016, en wederom de zelfde beschadigde ramen. (...) Wij gaan nu Eriba aanschrijven en als dit niet lukt gaan wij contact zoeken met de Media.
Kun je dit uitleggen? Je gaat om een caravan. Je ziet er een staan. Je hebt er al eerder een van dat merk gekocht die een gebrek had. Dat gebrek kende je dus. Hetzelfde gebrek was zichtbaar aan de caravan die je kopen, schrijf je. En tóch heb je hem gekocht? Heb je hem dan niet gekocht onder het voorbehoud van een nieuw raam? Tja, dan is het je eigen pakkie-an. Want dan heb je hem toch gekocht zoals hij daar stond? Ik vind dit een vreemd verhaal, eerlijk gezegd.

P.S. De media is nu druk met hele andere dingen... Corona...

Gebruikersavatar
Musso53
Berichten: 447
Lid geworden op: zo 24 sep 2017 17:50
Locatie: Kerk-Avezaath

Re: caravan voorraam

Bericht door Musso53 » vr 6 mar 2020 22:45

Te gek voor woorden om er aan te denken dit via de verzekering op lossen. Hoe was het ook al weer met de ezel en de steen?
SsangYong Rexton RX270 XVT AWD Sapphire (181 pk, 410 Nm) met Hobby Premium 560 CFe (2017)

Stephanie
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 25 dec 2016 11:14

Re: caravan voorraam

Bericht door Stephanie » zo 8 mar 2020 13:39

Sommige begrijpen het verhaal niet. Waar het ons om gaat is dat Polyplastic een deugdelijk product maakt, en niet de klant met een raam met vlekken opzadeld, keer op keer. Wij zijn niet de enige!! En we gaan dit zeker niet claimen bij de caravan verzekering.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: caravan voorraam

Bericht door PD » zo 8 mar 2020 13:44

Unplugged schreef:
vr 6 mar 2020 21:45
Stephanie schreef:
vr 6 mar 2020 11:20
Afgelopen week kochten wij weer een andere Eriba uit 2016, en wederom de zelfde beschadigde ramen. (...) Wij gaan nu Eriba aanschrijven en als dit niet lukt gaan wij contact zoeken met de Media.
Echt waanzin dat je de Media opzoekt en die iets wilt laten oplossen terwijl je willens en wetens met voorkennis een ondeugdelijk product hebt gekocht whistle.gif
Of wil je publiekelijk bevestigd krijgen dat je een domme aankoop gedaan hebt ?
Stephanie schreef:
zo 8 mar 2020 13:39
Sommige begrijpen het verhaal niet. Waar het ons om gaat is dat Polyplastic een deugdelijk product maakt, en niet de klant met een raam met vlekken opzadeld, keer op keer.
Polyplastic maakt deze ramen op specificatie van de fabrikant, in dit geval Eriba; dat kun je Polyplastic niet aanrekenen...…… in 2012-2013 kampten de Premium's ook met problemen met de (te) vlakke ramen; dit was door Hobby afgedwongen ondanks protesten van de ramenfabrikant Parapress die inmiddels overigens failliet is. Productie is overgenomen door Polyplastic die Hobby uit de penarie heeft geholpen onder voorwaarde dat ze op hun eigen wijze mochten produceren.

Ik onderhoud nog steeds contacten met een lid van de toenmalige DMU van Polyplastic die inmiddels bij een ander bedrijf werkt; zo hoor je nog eens wat knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

woskam
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 24 okt 2016 13:59
Locatie: Veenendaal

Re: caravan voorraam

Bericht door woskam » vr 3 jul 2020 10:20

Ik werd getipt door een Eriba eigenaar over dit probleem en constateer het nu bij onze Eriba Nova L 465 uit 2015 ook. Dealer, Jan van Schaffelaar uit Barneveld, zegt de garantie is al lang voorbij dus. Ik heb hem gewezen op een constructie fout van de ramen, maar daar heb ik nog geen reactie op gekregen

fiat500
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 24 apr 2016 14:38

Re: caravan voorraam

Bericht door fiat500 » di 7 jul 2020 22:52

zo zie je maar dat er niets is veranderd in 7 jaar wat betreft de ramen van poliplastic ,

en waar zijn de verkopende dealers van caravans die het wel voor je oplossen????

ik weet uit ervaring dat er nog veel te verbeteren is,

mrgreen.gif

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”