Raam greepjes/sluiting

Over klussen, reparatie en onderhoud van het interieur van de caravan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Raam greepjes/sluiting

Bericht door Gerardo » wo 17 jun 2020 21:41

Goedenavond,

Ik heb het volgende fenomeen met de voorruit van onze Fendt Platin uit 1999. Twee van de drie sluitingen trillen langzaam richting los tijdens het rijden. Super irritant want ik krijg dan van die visioenen waarbij de ruit plots aan een vliegreis begint met een andere bestemming dan wij met de rest van de combi. Ik heb natuurlijk gezocht en gezien dat er greepjes zijn met een lock die je in moet drukken, maar die passen niet. De greepjes hebben geen speling en trekken de ruit echt goed tegen het rubber. Ik zoek het probleem eigenlijk in de blokjes die op de sponning geschroefd zitten. Volgens mij hoort daar in het midden van de verdikking een holletje in het midden te zitten waarin het handeltje valt wanneer deze in gesloten positie gedraaid is. Ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel. Herkennen jullie dit?

Ik trek net een plaatje van het net en zie dat daar een soort nokjes in het kunststof zitten🤔
Bijlagen
Screenshot_20200617-214606_Chrome.jpg
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

BertJan
Berichten: 2697
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Raam greepjes/sluiting

Bericht door BertJan » wo 17 jun 2020 23:31

https://www.ocs-recreatie.nl/nl/catalog ... c+h+a+view
https://www.ocs-recreatie.nl/nl/catalog ... c+h+a+view

maar je kan het beste het raamboompje vervangen. het sluitplaatje is niet het probleem, misschien de afstelling, maar waarschijnlijk gaat het raamboompje te makkelijk open.
als hier niet tussen zit kan je ze zo bij de Fendt dealer opvragen.

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Raam greepjes/sluiting

Bericht door Gerardo » do 18 jun 2020 06:51

Dank voor je reactie
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
Fred G
Berichten: 557
Lid geworden op: vr 13 mei 2016 22:26
Locatie: Zoetermeer

Re: Raam greepjes/sluiting

Bericht door Fred G » do 18 jun 2020 07:18

En het is ook wel handig om een paar reserve sluitingen tussen je gereedschap te hebben liggen.
SUBARU FORESTER (SG) 2.0X AWD met Fendt Saphir 490Q 2006
Soms herken je de juiste weg aan de tegenliggers

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Raam greepjes/sluiting

Bericht door Gerardo » do 18 jun 2020 08:36

Zeker
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Raam greepjes/sluiting

Bericht door Micky » do 18 jun 2020 10:52

Gerardo schreef:
wo 17 jun 2020 21:41
Goedenavond,

Ik heb het volgende fenomeen met de voorruit van onze Fendt Platin uit 1999. Twee van de drie sluitingen trillen langzaam richting los tijdens het rijden. Super irritant want ik krijg dan van die visioenen waarbij de ruit plots aan een vliegreis begint met een andere bestemming dan wij met de rest van de combi. Ik heb natuurlijk gezocht en gezien dat er greepjes zijn met een lock die je in moet drukken, maar die passen niet. De greepjes hebben geen speling en trekken de ruit echt goed tegen het rubber. Ik zoek het probleem eigenlijk in de blokjes die op de sponning geschroefd zitten. Volgens mij hoort daar in het midden van de verdikking een holletje in het midden te zitten waarin het handeltje valt wanneer deze in gesloten positie gedraaid is. Ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel. Herkennen jullie dit?

Ik trek net een plaatje van het net en zie dat daar een soort nokjes in het kunststof zitten🤔
het blokje wat je plaatst heeft 2 montage mogelijkheden, a en b de ene is strakker dan de andere, heb je geprobeerd deze om te draaien en dan weer te proberen met de greepjes met lock?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Raam greepjes/sluiting

Bericht door Gerardo » do 18 jun 2020 11:50

De hartafstand tussen de schroefgaten is anders bij die greepjes met lock. Dat van dat omdraaien is een hele goeie! De kans is er dat die nokjes in het kunststof aan de andere kant er nog niet afgesleten zijn. Als de caravan binnenkort weer voor de deur staat dan check ik het meteen. Hoewel het aantrekken tegen het rubber eigenlijk wel gewoon goed is. Ik heb bedacht dat ik er anders met de Dremel zelf maar in het midden een verdiept stukje in slijp. En omdraaien waardoor het raam iets strakker aangetrokken wordt komt in dat geval ook goed uit.

Bedankt.
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”