snijmaten schuim rugkussens bij herbekleden

Over klussen, reparatie en onderhoud van het interieur van de caravan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3242
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

snijmaten schuim rugkussens bij herbekleden

Bericht door Leentje » zo 14 jun 2020 11:56

De rugkussens in de caravan lopen in de hoeken in een halve ronde. Willen we lekker luieren, dan hebben we vlug last van de rug. Daarom komen er andere kussens in de hoeken die haaks op elkaar aansluiten.
Het schuim wat ik bestel, moet dat volledig strak van wand tot wand komen? Het zijn op de achterwand drie losse delen. Of moet ik per kussen een halve centimeter rekening houden met ruimte voor de stof? (ik dacht eventueel de twee buitenste kussens 5 mm korter) Of het schuim echt strak tegen elkaar laten vallen?
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

petronella
Berichten: 1683
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: snijmaten schuim rugkussens bij herbekleden

Bericht door petronella » zo 14 jun 2020 14:45

Wij hadden het zelfde euvel, nu hebben wij het laten veranderen in een haakse hoek, inderdaad 3 kussens. Het zit fantastisch.
Maar om even terug te komen op je vraag, bij ons zitten de kussens echt super strak tegen elkaar , lijkt mij dat het schuimrubber gewoon strak moet zitten, de stof er omheen zal het verschil niet maken , denk ik....succes , plaats je een foto van het eind resultaat?
B2ED2538-22C3-45DA-BF3E-A8770BF46C1D.jpeg

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3242
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

snijmaten schuim rugkussens bij herbekleden

Bericht door Leentje » za 4 jul 2020 18:14

Hier een foto van het resultaat. Het zit heerlijk. We hebben het uiteindelijk zelf gedaan. En dat zonder ervaring met een naai en lockmachine.

Afbeelding
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3242
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: snijmaten schuim rugkussens bij herbekleden

Bericht door Leentje » za 4 jul 2020 18:20

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3242
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: snijmaten schuim rugkussens bij herbekleden

Bericht door Leentje » za 4 jul 2020 19:36

Nog een korte toelichting. Diverse offertes voor het vervangen van de rugkussens begonnen bij 800 euro. Dat was het ons niet waard. Daarom zelf schuim op maat besteld en stof idem. Wat kies je dan voor kleur? Afwijkend of juist niet? We wilden ivm onervarenheid met naaiwerk geen patroon in de stof hebben. Zelf zitten we altijd in de hoek, dus we zien de kleur zelf niet. Voor 250 euro waren we nu klaar. Ik heb nog genoeg stof om een aantal kussens erbij te maken. Eerst eens op vakantie.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”