Kasten uit stacaravan weghalen

Over klussen, reparatie en onderhoud van het interieur van de caravan.
Plaats reactie
LZL

Kasten uit stacaravan weghalen

Bericht door LZL » di 1 okt 2019 23:56

Hallo, Ik ben bezig met het opknappen van mijn stacaravan (muller batavier)
Nu heeft de slaapkamer een vervelende indeling. Graag zou ik de vaste kledingkasten weghalen, om mijn bed op die plek neer te zetten. De kasten lopen van de vloer tot het plafond. Kan ik deze probleemloos weghalen? Of bieden deze kasten toch een soort ondersteuning voor het dak? Ik wil natuurlijk niet dat de boel gaat inzakken.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Kasten uit stacaravan weghalen

Bericht door deusjevo » wo 2 okt 2019 01:41

Voor alle zekerheid zou ik het even stutten, dan de boel opnieuw indelen en vervolgens de stutten weghalen.

Natuurlijk je nieuwe kasten wel op een strategisch goede plaats terugzetten.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Kasten uit stacaravan weghalen

Bericht door Micky » wo 2 okt 2019 08:08

Normaal gezien is dat geen probleem bij een stacaravan, maar bedenk wel dat afhankelijk van de bouwer het kan zijn dat er geen plafond boven de kast zit, dus dan zul je het planond daar moeten vernieuwen RE.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Kasper

Re: Kasten uit stacaravan weghalen

Bericht door Kasper » wo 2 okt 2019 11:12

Kasten hebben meestal een stabiliteitsfunctie en staan altijd aan de langste wand. Als je de kast verplaatst zet hem dan weer goed vast aan de vloer en plafond. Het liefst in het midden van de lange wand.

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Kasten uit stacaravan weghalen

Bericht door Knaus440 » wo 2 okt 2019 12:14

Ik heb uit onze stacaravan ook kasten weg gelaten. Ze zaten in de wanden geschroefd.
Plafondplaten liepen gewoon door.
Stabiliteit kwam door de wanden waar de kasten tegenaan stonden.
De kasten in onze willerby gaven geen extra steun aan plafond.
Ik heb ze weg gehaald en niet vervangen door vast zittende kasten.
Na lekkage wanden, plafond en vloerdelen vervangen. Ook de frames van plafond en wanden vervangen. Daardoor kon ik nieuw frames maken en de stevigheid goed inschatten.
In mijn beleving kasten dus geen extra versteviging in de stacaravan. Dit in tegenstelling tot een tourcaravan.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Kasten uit stacaravan weghalen

Bericht door Micky » wo 2 okt 2019 16:42

RE.gif

Idd, wel in toercaravans, maar niet in een stacaravan/chalet, althans niet in diegenen waar ik in ben geweest en die ik heb gehad thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”