verende vloer
verende vloer
Hoi,
Op een kleine plek veert de vloer enigzins. Ik wil deze herstellen, en zie dat de professionele bedrijven vanaf de onderkant te werk gaan.
Omdat dat voor mij lastig is (ik heb geen brug), wil ik van binnenuit werken. De binnen vloer wordt toch opnieuw gelegd.
Of ...... Is er nog een andere reden -dan het niet beschadigen van de binnen vloer- om van onderaf te gaan werken?
Mvgr
Tonny
Op een kleine plek veert de vloer enigzins. Ik wil deze herstellen, en zie dat de professionele bedrijven vanaf de onderkant te werk gaan.
Omdat dat voor mij lastig is (ik heb geen brug), wil ik van binnenuit werken. De binnen vloer wordt toch opnieuw gelegd.
Of ...... Is er nog een andere reden -dan het niet beschadigen van de binnen vloer- om van onderaf te gaan werken?
Mvgr
Tonny
Re: verende vloer
RE.gif
het is doorgaans de bovenplaat die los is gekomen van de isolatie, als je dus van bovenaf boort en de spuit erin steekt spuit je het gat vol, maar heeft het naar mijn mening niet goed de kans om goed door te kruipen tussen de isolatie en bovenplaat.
Dus van onderaf boren en je schuift de tuit van de spuit erin, op het moment dat je gaat spuiten kruipt het dus tussen de losgelaten delen omdat het geen andere kant op kan.
denk eraan meer dan voldoende gewicht erop te leggen anders gaat je vloer bol staan.
wat je zou kunnen doen is de caravan op 2 oprij wiggen rijden (die je ook gebruikt voor het waterpas zetten van de caravan) vervolgens de neus helemaal laten zakken als je achter moet zijn of de neus omhoog als je voor moet zijn, je hebt dan meer dan genoeg ruimte, ik heb zelf zo mijn Mover onder gebouwd.
het is doorgaans de bovenplaat die los is gekomen van de isolatie, als je dus van bovenaf boort en de spuit erin steekt spuit je het gat vol, maar heeft het naar mijn mening niet goed de kans om goed door te kruipen tussen de isolatie en bovenplaat.
Dus van onderaf boren en je schuift de tuit van de spuit erin, op het moment dat je gaat spuiten kruipt het dus tussen de losgelaten delen omdat het geen andere kant op kan.
denk eraan meer dan voldoende gewicht erop te leggen anders gaat je vloer bol staan.
wat je zou kunnen doen is de caravan op 2 oprij wiggen rijden (die je ook gebruikt voor het waterpas zetten van de caravan) vervolgens de neus helemaal laten zakken als je achter moet zijn of de neus omhoog als je voor moet zijn, je hebt dan meer dan genoeg ruimte, ik heb zelf zo mijn Mover onder gebouwd.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: verende vloer
de bovenkant moet je stempelen anders komt hij omhoog met het expansie schuim, verder wordt het een klieder zooi, dit niet van binnen doen.
met epoxie hars kan het wel van binnen uit (ben zelf geen fan meer van de epoxie hars)
met epoxie hars kan het wel van binnen uit (ben zelf geen fan meer van de epoxie hars)
Re: verende vloer
Paar weken geleden verende vloer van ongeveer 1m2 verholpen, via de onderkant.
Zet eenvoudig te verhelpen.
Gebruikt: Montagefix pu (den braven), houtendeuvels o10mm
Uitmeten en aan de onderkant uitzetten, gaten ongeveer 20cm uit elkaar (komt niet zo precies) boren.
Lijm (want dat is het eigenlijk) erin spuiten, het kan zijn dat je de hele koker leeg spuit voordat er wat uit een ander gat wat komt.
Geen probleem deuvel erin drukken en in en ander gat verder gaan, totdat je alle gaten hebt gehad.
Nacht laten staan, probleem opgelost, (voor nog geen 30€) vloer is hard.
In de caravan heb ik op de plek een plank gelegd met daarop een parasol voet, alleen voor de zekerheid.
Verbruik, ik had meer nodig dan ik verwacht had.
Zet eenvoudig te verhelpen.
Gebruikt: Montagefix pu (den braven), houtendeuvels o10mm
Uitmeten en aan de onderkant uitzetten, gaten ongeveer 20cm uit elkaar (komt niet zo precies) boren.
Lijm (want dat is het eigenlijk) erin spuiten, het kan zijn dat je de hele koker leeg spuit voordat er wat uit een ander gat wat komt.
Geen probleem deuvel erin drukken en in en ander gat verder gaan, totdat je alle gaten hebt gehad.
Nacht laten staan, probleem opgelost, (voor nog geen 30€) vloer is hard.
In de caravan heb ik op de plek een plank gelegd met daarop een parasol voet, alleen voor de zekerheid.
Verbruik, ik had meer nodig dan ik verwacht had.
Re: verende vloer
Met dank aan alle reacties. Ik ben overtuigd, en ga van onderaf werken.
Ik kom er zelf ook wel uit, maar toch ..... Iemand nog handige tips voor het bepalen van de te boren diepte ??
Ik kom er zelf ook wel uit, maar toch ..... Iemand nog handige tips voor het bepalen van de te boren diepte ??
Re: verende vloer
RE.gif
Ja hoor tot je de bovenlaag raakt en dat voel je.
Eerst gaat het langzaam en dan schiet hij door tot hij weer stopt, even een paar keer op en neer zodat alle losse isolatie langs de boor naar buiten komt en dan de volgende tot je alle gaten geboord hebt.
Probeer met 2 te zijn, 1 spuit, trekt de kitspuit eruit en de volgende prikt direct de duvel erin, zorg dat de duvels niet te lang zijn, ze moeten niet uitsteken, ook niet te kort, zo moeten de toplaag met de onderlaag verbinden, zo krijg je extra versteviging.
Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Ja hoor tot je de bovenlaag raakt en dat voel je.
Eerst gaat het langzaam en dan schiet hij door tot hij weer stopt, even een paar keer op en neer zodat alle losse isolatie langs de boor naar buiten komt en dan de volgende tot je alle gaten geboord hebt.
Probeer met 2 te zijn, 1 spuit, trekt de kitspuit eruit en de volgende prikt direct de duvel erin, zorg dat de duvels niet te lang zijn, ze moeten niet uitsteken, ook niet te kort, zo moeten de toplaag met de onderlaag verbinden, zo krijg je extra versteviging.
Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: verende vloer
Mee eens..Op 1 punt na.
Deuvels hebben aan beide kanten een taps toelopend einde.
Deuvels van precies de goede lengte zitten dus niet meer vast als je die er helemaal in tikt.
Ik gebruikte altijd deuvels die te lang waren.
Die kan je van tevoren op maat zagen.
Of erin tikken en de volgende dag glad afzagen met bijv. een mulitool of slijpkopje.
Deuvels hebben aan beide kanten een taps toelopend einde.
Deuvels van precies de goede lengte zitten dus niet meer vast als je die er helemaal in tikt.
Ik gebruikte altijd deuvels die te lang waren.
Die kan je van tevoren op maat zagen.
Of erin tikken en de volgende dag glad afzagen met bijv. een mulitool of slijpkopje.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: verende vloer
RE.gif
dat was ik vergeten idd, je had ze bij mij ook ingekort destijds
dat was ik vergeten idd, je had ze bij mij ook ingekort destijds
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: verende vloer
Thnx. Was idd van plan ze te laten uitsteken en afslijpen nadien omdat je het anders moeilijk waterdicht krijgt van onder.
(misschien nog nastrijk met epoxy oid voor het dicht maken en houten deuvels tegen vocht te beschermen)
(misschien nog nastrijk met epoxy oid voor het dicht maken en houten deuvels tegen vocht te beschermen)
Re: verende vloer
Ik heb vorig jaar de bodem ook zelf geïnjecteerd met de methode zoals Ab en Micky beschrijven. (Gebruik gemaakt van permacol permapur). Is prima gegaan en de vloer is nog altijd goed. Heb de deuvels die uitstaken afgezaagd en dan de bodem ingespoten met Dekalin Dekaphon 9735. Is een hele verbetering voor de vloer.
Re: verende vloer
Misschien ter lering en vermaak een fotoreportage als je gaat beginnen? Mijn vloer is nog hard volgens mij, maar vroeg of laat moet ik er misschien ook wel aan geloven
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18818
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: verende vloer
RE.gif
Die is er volgens mij al. Een aantal jaren geleden door Micky gemaakt. Weet even niet zo snel waar deze staat.
Die is er volgens mij al. Een aantal jaren geleden door Micky gemaakt. Weet even niet zo snel waar deze staat.
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Re: verende vloer
Oh dan zoek ik hem wel op! Moet te vinden zijn toch?
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF
Re: verende vloer
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )
Re: verende vloer
het idee is idd om foto's -evt een blog- bij te houden. Ter lering en vermaak, en ook zeker later wel weer leuk om terug te lezen ;)
Re: verende vloer
dat is het nadeel van werken in de IT ..... ik heb geen kraan, en op t werk ook niet ;)iemand schreef: ↑di 20 aug 2019 05:36RE.gif hiero viewtopic.php?f=79&t=36473&p=642316&hilit=vloer#p642316
maar op bokken gaat het straks ook prima, als hij maar stevig staat! (dus geen stapeltje tegels)
wat ik nog niet in beschrijvingen gezien heb: "draag een goede veiligheidsbril !!" wellicht een open deur, maar als ik zie hoeveel PBM de gemiddelde DHZ-er heeft/gebruikt ..... en je wilt geen druppel van die troep in je oog