hallo allemaal
ik ben hier nieuw.
Ik heb een stacaravan gekocht en wil het graag onder dichtmaken.
dat kan met hout of met kunststof.
kan iemand mij vertellen wat je het beste kan gebruiken. een vriend wil mij helpen maar is timmerman en denkt dat je kunststof niet makkelijk kan zagen.
graag hoor ik van jullie ervaring.
groet
Jinny
stacaravan onder dichtmaken
Re: stacaravan onder dichtmaken
Kunstof is net zo makkelijk te bewerken als hout. Alleen je moet scherpen zagen hebben en er niet doorheen willen rammen.
Plexiglas is goed te zagen maar met ondersteuning en beleid. Maar ik ga ervan uit dat je het over kunstof Rabat delen hebt.
Plexiglas is goed te zagen maar met ondersteuning en beleid. Maar ik ga ervan uit dat je het over kunstof Rabat delen hebt.
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18939
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: stacaravan onder dichtmaken
Zorg wel voor ventilatie gaten. Anders zal de boel gaan rotten.
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Re: stacaravan onder dichtmaken
Ik heb het dichtgemaakt met zgn damwand profiel. Zijn 2 mm metalen platen, in ralkleur, die ook als schuurdak gebruikt worden.
Samen met 12 dikke isolatieplaten prima isolatie. Uiteraard met 4 ventilatie schuiven!
Om te zagen is een elektrische knabbelschaar ononbeerlijk.
Ik vond deze platen mooier dan plastiek rabat delen.
Kunststof is prima te zagen!
En wat makkelijker dan hout of metaal te verwerken.
Samen met 12 dikke isolatieplaten prima isolatie. Uiteraard met 4 ventilatie schuiven!
Om te zagen is een elektrische knabbelschaar ononbeerlijk.
Ik vond deze platen mooier dan plastiek rabat delen.
Kunststof is prima te zagen!
En wat makkelijker dan hout of metaal te verwerken.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.