LMC 495 probleempje

Over klussen, reparatie en onderhoud van het interieur van de caravan.
Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: LMC 495 probleempje

Bericht door VIP » do 17 okt 2019 13:32

RE.gif

qua stabiliteit zou ik op zo'n lengte altijd voor een tandem gaan.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: LMC 495 probleempje

Bericht door Daphne » do 17 okt 2019 13:47

MOT schreef:Bon. Update. Caravan is verkocht. Hebben er toch nog iets voor gekregen.
Geen reactie meer gekregen van handelaar, ook niet na aangetekend schrijven en ingebrekestelling. We sluiten deze zaak af.
Fijn dat het voor jou is opgelost. Gaat de nieuwe eigenaar de caravan opknappen of wordt de caravan gesloopt voor de onderdelen?
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
MOT
Berichten: 90
Lid geworden op: vr 9 sep 2016 19:56

Re: LMC 495 probleempje

Bericht door MOT » do 17 okt 2019 16:31

Hij wordt gelast en vermoedelijk naar Tsjechië getrokken om daar als stacaravan te dienen.

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk


Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1335
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: LMC 495 probleempje

Bericht door Pakkie » vr 18 okt 2019 14:34

Goed besluit om eea af te sluiten en achter je te laten thumbup.gif

Ben ook wel benieuwd naar de stabiliteit van die enorme lengte van zo'n Adria op één as. Het zal vast door de fabrikant getest zijn en zoiets is natuurlijk ook prima te trekken door een potente trekker maar vraag me wel of het prettig rijdt. Ik vind bv mijn tandemas-auto-ambulance met daarop de ciruit-auto (totaal > 1.800 kg) rustiger aan de auto hangen dan de lichtere enkel-as Knaus. Het is lastig uit te leggen, maar die is een stuk onrustiger op de kogel: je merkt beter dat er iets achter hangt.
Wellicht kan PD dat nog iets beter duiden want die is van een enkel-assige Hobby 560 naar een twee-assige Hobby 650 gegaan.

Ik zou met zo'n lengte dan ook niet voor een enkelasser gaan.
Laatst gewijzigd door Pakkie op vr 18 okt 2019 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23391
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: LMC 495 probleempje

Bericht door PD » vr 18 okt 2019 14:39

RE.gif
Onze enkelasser Premium was een 540UFe met een mtm van 2.000 kg met een lengte van 7,8 m en nu hebben we inderdaad een Premium 650 UFf met een mtm van 2.200 kg die precies 1 meter langer is, dus met 8,8 m lengte gelijk aan de Adria enkelasser.

Qua stabiliteit is de tandemasser (al vanaf 50 kg kogeldruk) zeker nog rustiger al was de enkelasser met +100 kg kogeldruk ook stabiel achter de Disco. Ik moet er wel bij zeggen dat de Disco zelf ca. 3 ton weegt en de vorige enkelasser achter een lichtere Peugeot 4008 (Mitsubishi Outlander) duidelijk onrustiger was.

Persoonlijk zou ik net als VIP een lengte van 8,8 m niet op een enkele as willen hebben, maar hopelijk valt de stabiliteit van de Adria mee thumbup.gif Of dit vooraf uitvoerig door de fabrikant getest is, durf ik overigens te betwijfelen...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”