RE.gif
qua stabiliteit zou ik op zo'n lengte altijd voor een tandem gaan.
LMC 495 probleempje
Re: LMC 495 probleempje
Porsche + Tabbert
Re: LMC 495 probleempje
Fijn dat het voor jou is opgelost. Gaat de nieuwe eigenaar de caravan opknappen of wordt de caravan gesloopt voor de onderdelen?MOT schreef:Bon. Update. Caravan is verkocht. Hebben er toch nog iets voor gekregen.
Geen reactie meer gekregen van handelaar, ook niet na aangetekend schrijven en ingebrekestelling. We sluiten deze zaak af.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: LMC 495 probleempje
Hij wordt gelast en vermoedelijk naar Tsjechië getrokken om daar als stacaravan te dienen.
Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk
Re: LMC 495 probleempje
Goed besluit om eea af te sluiten en achter je te laten
Ben ook wel benieuwd naar de stabiliteit van die enorme lengte van zo'n Adria op één as. Het zal vast door de fabrikant getest zijn en zoiets is natuurlijk ook prima te trekken door een potente trekker maar vraag me wel of het prettig rijdt. Ik vind bv mijn tandemas-auto-ambulance met daarop de ciruit-auto (totaal > 1.800 kg) rustiger aan de auto hangen dan de lichtere enkel-as Knaus. Het is lastig uit te leggen, maar die is een stuk onrustiger op de kogel: je merkt beter dat er iets achter hangt.
Wellicht kan PD dat nog iets beter duiden want die is van een enkel-assige Hobby 560 naar een twee-assige Hobby 650 gegaan.
Ik zou met zo'n lengte dan ook niet voor een enkelasser gaan.
Ben ook wel benieuwd naar de stabiliteit van die enorme lengte van zo'n Adria op één as. Het zal vast door de fabrikant getest zijn en zoiets is natuurlijk ook prima te trekken door een potente trekker maar vraag me wel of het prettig rijdt. Ik vind bv mijn tandemas-auto-ambulance met daarop de ciruit-auto (totaal > 1.800 kg) rustiger aan de auto hangen dan de lichtere enkel-as Knaus. Het is lastig uit te leggen, maar die is een stuk onrustiger op de kogel: je merkt beter dat er iets achter hangt.
Wellicht kan PD dat nog iets beter duiden want die is van een enkel-assige Hobby 560 naar een twee-assige Hobby 650 gegaan.
Ik zou met zo'n lengte dan ook niet voor een enkelasser gaan.
Laatst gewijzigd door Pakkie op vr 18 okt 2019 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S
Re: LMC 495 probleempje
RE.gif
Onze enkelasser Premium was een 540UFe met een mtm van 2.000 kg met een lengte van 7,8 m en nu hebben we inderdaad een Premium 650 UFf met een mtm van 2.200 kg die precies 1 meter langer is, dus met 8,8 m lengte gelijk aan de Adria enkelasser.
Qua stabiliteit is de tandemasser (al vanaf 50 kg kogeldruk) zeker nog rustiger al was de enkelasser met +100 kg kogeldruk ook stabiel achter de Disco. Ik moet er wel bij zeggen dat de Disco zelf ca. 3 ton weegt en de vorige enkelasser achter een lichtere Peugeot 4008 (Mitsubishi Outlander) duidelijk onrustiger was.
Persoonlijk zou ik net als VIP een lengte van 8,8 m niet op een enkele as willen hebben, maar hopelijk valt de stabiliteit van de Adria mee Of dit vooraf uitvoerig door de fabrikant getest is, durf ik overigens te betwijfelen...
Onze enkelasser Premium was een 540UFe met een mtm van 2.000 kg met een lengte van 7,8 m en nu hebben we inderdaad een Premium 650 UFf met een mtm van 2.200 kg die precies 1 meter langer is, dus met 8,8 m lengte gelijk aan de Adria enkelasser.
Qua stabiliteit is de tandemasser (al vanaf 50 kg kogeldruk) zeker nog rustiger al was de enkelasser met +100 kg kogeldruk ook stabiel achter de Disco. Ik moet er wel bij zeggen dat de Disco zelf ca. 3 ton weegt en de vorige enkelasser achter een lichtere Peugeot 4008 (Mitsubishi Outlander) duidelijk onrustiger was.
Persoonlijk zou ik net als VIP een lengte van 8,8 m niet op een enkele as willen hebben, maar hopelijk valt de stabiliteit van de Adria mee Of dit vooraf uitvoerig door de fabrikant getest is, durf ik overigens te betwijfelen...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)