LMC 495 probleempje
Re: LMC 495 probleempje
Ik vrees echter dat de handelaar gaat zeggen dat dit komt door niet normaal gebruik.
Ik heb echter pas mijn rijbewijs van 08/03/2019.
Tot zolang heeft ie op de oprit gestaan.
Ik heb echter pas mijn rijbewijs van 08/03/2019.
Tot zolang heeft ie op de oprit gestaan.
Re: LMC 495 probleempje
De keuring kan zelfs tegen je gaan werken. Ik verwacht dat de handelaar(als hij ervan wist en dus te kwader trouw was) dit gaat gebruiken om te zeggen dat hij hem goed heeft verkocht en de scheuren later zijn ontstaan. Ik zou zo snel mogelijk contact opnemen met je rechtsbijstand verzekering om het te bespreken.
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016
Re: LMC 495 probleempje
Hier vrees ik ook voor.
Mijn eerste post in september vorig jaar doet wel vermoeden dat het probleem dan al aanwezig was. Ik heb toen een topic geopend naar aanleiding van een ongelijke bodem. Toen stond hij net op onze oprit. Ik was er dan ook beter ondergekropen zoals gisteren ipv enkel de buitenzijde te bekijken.
Mijn eerste post in september vorig jaar doet wel vermoeden dat het probleem dan al aanwezig was. Ik heb toen een topic geopend naar aanleiding van een ongelijke bodem. Toen stond hij net op onze oprit. Ik was er dan ook beter ondergekropen zoals gisteren ipv enkel de buitenzijde te bekijken.
Re: LMC 495 probleempje
Als de scheuren er langer zitten is dat echt wel te zien. een schade expert ziet het verschil tussen een oude scheur en nieuwe scheur direct.
Eerst overleggen met de verkoper en als ie er onderuit wil komen, de rechtsbijstand erop.
Eerst overleggen met de verkoper en als ie er onderuit wil komen, de rechtsbijstand erop.
Re: LMC 495 probleempje
Jeetje Mot wat ontzettend rot voor jullie
Het is natuurlijk een enorme teleurstelling .
Ik hoop dat jullie niet al teveel voor de caravan betaald hebben.
Ik denk ook dat rechtsbijstand bellen sowieso de beste weg is want de verkoper heeft zich goed ingedekt met het contact als ik het zo lees.
" Koopcontract is vrij eenvoudig
Verkocht in de staat waarin de caravan zich bevind en gekend en goedgekeurd door de koper..."
Met andere woorden; Garantie tot aan het hek.
Heb je geen keuringsrapport gekregen van de verkoper ?
Het is natuurlijk een enorme teleurstelling .
Ik hoop dat jullie niet al teveel voor de caravan betaald hebben.
Ik denk ook dat rechtsbijstand bellen sowieso de beste weg is want de verkoper heeft zich goed ingedekt met het contact als ik het zo lees.
" Koopcontract is vrij eenvoudig
Verkocht in de staat waarin de caravan zich bevind en gekend en goedgekeurd door de koper..."
Met andere woorden; Garantie tot aan het hek.
Heb je geen keuringsrapport gekregen van de verkoper ?
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE
Re: LMC 495 probleempje
Yup. Voorlopig afwachten op reactie van de verkoper.
Alvast bedankt voor al de bovenstaande reacties en adviezen.
Indien ik dit gisteren niet op dit forum had gezet had ik het nooit tijdig ontdekt en was ik ervan uitgegaan dat al die interieurprobleempjes normaal waren voor een caravan van die leeftijd.
Tnx iedereen
Alvast bedankt voor al de bovenstaande reacties en adviezen.
Indien ik dit gisteren niet op dit forum had gezet had ik het nooit tijdig ontdekt en was ik ervan uitgegaan dat al die interieurprobleempjes normaal waren voor een caravan van die leeftijd.
Tnx iedereen
Re: LMC 495 probleempje
Keuringsrapport stelt niks voor.
Groen formulier zonder opmerkingen. Vermelding "het voertuig voldoet aan de technische voorschriften"
Groen formulier zonder opmerkingen. Vermelding "het voertuig voldoet aan de technische voorschriften"
Re: LMC 495 probleempje
Dit is ruk, ik zou er persoonlijk niet meer mee terug rijden naar NL.
Op naar de handelaar en die maar even aan z’n jasje trekken.
Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag?
Op naar de handelaar en die maar even aan z’n jasje trekken.
Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: LMC 495 probleempje
RE.gif
Doe ik zeker niet, ik blijf wel thuis in België
8500 Eurotjes betaald aan caravanhandelaar http://www.dirbit.be/
Ik kan online geen negatieve reacties vinden. Had ik ook als eens opgezocht voor aankoop.
Doe ik zeker niet, ik blijf wel thuis in België
8500 Eurotjes betaald aan caravanhandelaar http://www.dirbit.be/
Ik kan online geen negatieve reacties vinden. Had ik ook als eens opgezocht voor aankoop.
Laatst gewijzigd door Trina op zo 21 jul 2019 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote op voorgaande bericht verwijderd
Reden: Onnodige quote op voorgaande bericht verwijderd
- dieseltijger
- Berichten: 11146
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: LMC 495 probleempje
Ik zou zeggen: niet de confrontatie zoeken, maar het goede gesprek aangaan: kan hij de caravan herstellen of terugnemen: dit was niet de caravan die hij verkocht had willen hebben.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: LMC 495 probleempje
RE.gif
Was ik niet van plan. Dit ligt zo niet in onze aard. Ik ga er voorlopig ook van uit dat hij ter goeder trouw heeft gehandeld. Enorm vriendelijke mensen ook. Zijn echtgenote (verkoopster van de zaak) was wel altijd gehaast en druk, druk, druk ...
Was ik niet van plan. Dit ligt zo niet in onze aard. Ik ga er voorlopig ook van uit dat hij ter goeder trouw heeft gehandeld. Enorm vriendelijke mensen ook. Zijn echtgenote (verkoopster van de zaak) was wel altijd gehaast en druk, druk, druk ...
Laatst gewijzigd door Trina op zo 21 jul 2019 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote op voorgaande bericht verwijderd
Reden: Onnodige quote op voorgaande bericht verwijderd
Re: LMC 495 probleempje
Naar mijn mening kan/mag je met deze caravan niet meer rijden. aan de onderzijde is het chassis helemaal door, je ziet dat dat deel al enkele mm. is verschoven.
Vraag is hoe dit ontstaan is. Hoewel de kans groot is dat jij die caravan mét dit euvel gekocht hebt, is de kans dat je dit zelf hebt veroorzaakt natuurlijk ook niet uit te sluiten.
Je schrijft dat je pas vanaf dit voorjaar een rijbewijs hebt. Ook geef je aan dat 100 kmh. rijden prima gaat en dat je alleen wat kleine hobbels hebt gehad onderweg.
De eerste twee aanwijzingen zullen bij een evt. rechtszaak niet in jouw voordeel spreken, beginnend chauffeur en te hard rijden.
En dan vraag ik me ook af wat jij een hobbel noemt in relatie tot een caravan, ik hoop niet dat jij hobbels op dezelfde manier mét caravan neemt als met de losse auto (snelheid).
Hoe dan ook, ik zou in ieder geval contact opnemen met je rechtsbijstand. Ondertussen overal vanaf blijven.
Dus ook niet gaan zitten prutsen aan dat chassis (proberen bouten vaster te draaien) want daarmee kun je bewijsmatriaal vernietigen.
Een deskundige kan makkelijk een verse scheur/breuk in het chassis onderscheiden van een oude, maar hoe ouder de verse beschadiging hoe moeilijker dat is.
Je kunt wel de scheuren eens minutieus bekijken zonder er aan te komen. In de scheur gaat zich roest vormen, als dat nog niet het (overal) het geval is, kan dit duiden op een verse scheur en zal er al snel naar jou worden gewezen.
Maak ook zoveel mogelijk foto's waarmee je e.e.a. kunt aantonen of uitsluiten.
Succes ermee
Vraag is hoe dit ontstaan is. Hoewel de kans groot is dat jij die caravan mét dit euvel gekocht hebt, is de kans dat je dit zelf hebt veroorzaakt natuurlijk ook niet uit te sluiten.
Je schrijft dat je pas vanaf dit voorjaar een rijbewijs hebt. Ook geef je aan dat 100 kmh. rijden prima gaat en dat je alleen wat kleine hobbels hebt gehad onderweg.
De eerste twee aanwijzingen zullen bij een evt. rechtszaak niet in jouw voordeel spreken, beginnend chauffeur en te hard rijden.
En dan vraag ik me ook af wat jij een hobbel noemt in relatie tot een caravan, ik hoop niet dat jij hobbels op dezelfde manier mét caravan neemt als met de losse auto (snelheid).
Hoe dan ook, ik zou in ieder geval contact opnemen met je rechtsbijstand. Ondertussen overal vanaf blijven.
Dus ook niet gaan zitten prutsen aan dat chassis (proberen bouten vaster te draaien) want daarmee kun je bewijsmatriaal vernietigen.
Een deskundige kan makkelijk een verse scheur/breuk in het chassis onderscheiden van een oude, maar hoe ouder de verse beschadiging hoe moeilijker dat is.
Je kunt wel de scheuren eens minutieus bekijken zonder er aan te komen. In de scheur gaat zich roest vormen, als dat nog niet het (overal) het geval is, kan dit duiden op een verse scheur en zal er al snel naar jou worden gewezen.
Maak ook zoveel mogelijk foto's waarmee je e.e.a. kunt aantonen of uitsluiten.
Succes ermee
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Re: LMC 495 probleempje
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat jullie naar Kroatië waren geredenMOT schreef: ↑za 20 jul 2019 10:58Doe ik zeker niet, ik blijf wel thuis in België
8500 Eurotjes betaald aan caravanhandelaar http://www.dirbit.be/
Ik kan online geen negatieve reacties vinden. Had ik ook als eens opgezocht voor aankoop.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: LMC 495 probleempje
Klopt en tussenstop in Oostenrijk.
Re: LMC 495 probleempje
NL of België, soit
Maar jullie zitten nu nog in Kroatië of zit ik er dan weer naast?
Vervelende zaak zeg, in ieder geval veel succes met de afhandeling en hopelijk komt er een goede oplossing.
Maar jullie zitten nu nog in Kroatië of zit ik er dan weer naast?
Vervelende zaak zeg, in ieder geval veel succes met de afhandeling en hopelijk komt er een goede oplossing.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: LMC 495 probleempje
Ik ben geen beginnend chauffeur. Heb mijn rijbewijs van in 94 en rijd voor mijn beroep heel veel. Heb ook voor mijn job nog rij-opleidingen gevolgd. Heb mijn BE pas vanaf dan.JPGeetje schreef: ↑za 20 jul 2019 11:16Naar mijn mening kan/mag je met deze caravan niet meer rijden. aan de onderzijde is het chassis helemaal door, je ziet dat dat deel al enkele mm. is verschoven.
Vraag is hoe dit ontstaan is. Hoewel de kans groot is dat jij die caravan mét dit euvel gekocht hebt, is de kans dat je dit zelf hebt veroorzaakt natuurlijk ook niet uit te sluiten.
Je schrijft dat je pas vanaf dit voorjaar een rijbewijs hebt. Ook geef je aan dat 100 kmh. rijden prima gaat en dat je alleen wat kleine hobbels hebt gehad onderweg.
De eerste twee aanwijzingen zullen bij een evt. rechtszaak niet in jouw voordeel spreken, beginnend chauffeur en te hard rijden.
En dan vraag ik me ook af wat jij een hobbel noemt in relatie tot een caravan, ik hoop niet dat jij hobbels op dezelfde manier mét caravan neemt als met de losse auto (snelheid).
Hoe dan ook, ik zou in ieder geval contact opnemen met je rechtsbijstand. Ondertussen overal vanaf blijven.
Dus ook niet gaan zitten prutsen aan dat chassis (proberen bouten vaster te draaien) want daarmee kun je bewijsmatriaal vernietigen.
Een deskundige kan makkelijk een verse scheur/breuk in het chassis onderscheiden van een oude, maar hoe ouder de verse beschadiging hoe moeilijker dat is.
Je kunt wel de scheuren eens minutieus bekijken zonder er aan te komen. In de scheur gaat zich roest vormen, als dat nog niet het (overal) het geval is, kan dit duiden op een verse scheur en zal er al snel naar jou worden gewezen.
Maak ook zoveel mogelijk foto's waarmee je e.e.a. kunt aantonen of uitsluiten.
Succes ermee
Die 100 / uur was op autosnelweg en tellersnelheid. GPS snelheid 94. Heb via cruise controle altijd limiet ingesteld.
Er zit een groot deel van mijn echtgenote haar spaargeld in en mijn kinderen zijn verzot op die caravan. Ik ga dus echt niet als een halve zool met dat ding rondscheuren en problemen riskeren.
Re: LMC 495 probleempje
Behoorlijk beroerde toestand, waar je slapeloze nachten van kunt hebben.
Een kennis heeft zijn Kip total loss gereden over een verkeersdrempel.
Niks gemerkt tot hij de caravandeur opende. Hij was stomverbaasd toen hij de ravage zag.
Meubels ontwricht en de schade expert had maar één oordeel.
Hij was de eerste eigenaar en zorgde goed voor zijn spullen.
Succes met het vervolg en ik hoop dat je je geld terugkrijgt of in ieder geval een deel ervan
Een kennis heeft zijn Kip total loss gereden over een verkeersdrempel.
Niks gemerkt tot hij de caravandeur opende. Hij was stomverbaasd toen hij de ravage zag.
Meubels ontwricht en de schade expert had maar één oordeel.
Hij was de eerste eigenaar en zorgde goed voor zijn spullen.
Succes met het vervolg en ik hoop dat je je geld terugkrijgt of in ieder geval een deel ervan
Laatst gewijzigd door Diny op za 20 jul 2019 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: LMC 495 probleempje
Nog bijkomend fotootje vanuit andere hoek
Re: LMC 495 probleempje
Dit is geen recente scheur, expert naar laten kijken.
Duidelijke zaak dat deze scheur er al zat voor aankoop.
Duidelijke zaak dat deze scheur er al zat voor aankoop.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: LMC 495 probleempje
Bedankt. Waar vind ik zo'n expert. Gewoon via de verzekering lijkt me ?
Re: LMC 495 probleempje
Als je rechtsbijstand dekking hebt wel.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
- dieseltijger
- Berichten: 11146
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: LMC 495 probleempje
Verstandig. Ik heb dit 16 jaar geleden ook gehad bij mijn kip - al was de scheurvorming minder sterk, en er was nog geen sprake van gevolgschade. Mag ik even hardop denken? Ik meen dat een nieuwe chassisbalk rond de 900,- Euro was. Even in het slechtste geval rekenend:Was ik niet van plan. Dit ligt zo niet in onze aard. Ik ga er voorlopig ook van uit dat hij ter goeder trouw heeft gehandeld. Enorm vriendelijke mensen ook. Zijn echtgenote (verkoopster van de zaak) was wel altijd gehaast en druk, druk, druk ...
2 chassisbalken: 1800,-
8 uur werk * 70,- = 560,- (geen flauw idee hoeveel werk het stempelen, losnemen, plaatsen van chassisbalken kost)
Voor 2360,- is de boel weer structureel op orde.
Nogmaals: het goede gesprek. Een handelaar heeft zo zijn connecties, wellicht kunnen de scheurenin combinatie met een extra plaat gelast worden. Dat lijkt mij het goedkoopste.
Of: Jij bekostigt het materiaal, de handelaar heeft een half jaar de tijd om in de stille uurtjes waar toch leegloop is de balken te vervangen en alles in het interieur weer vast te schroeven. Kosten: 1800,-
Of: Een caravan zou 20 jaar mee moeten kunnen gaan. op 75% van die redelijke termijn is er fundamentele schade ontstaan. Hij neemt 25% van de 2360 voor z'n rekening
Of: Je had 6 jaar kunnen genieten van de caravan, en in plaats daarvan is het maar 1 jaar. 8500/6 = 1250,- dus dat is toevallig de helft van de (door mij geschatte) kosten - ieder neemt de helft voor z'n rekening.
Vele creatieve mogelijkheden om met de handelaar in gesprek te gaan zou ik zeggen. En nee - je bent niet al jouw spaarcenten kwijt.
En hoe is het met mijn kip afgelopen? Wel (niet lachen) ik spoelde voor het seizoen altijd het watersysteem goed door: tuinslang in de watertank en open die kranen! Zo ook na het ontdekken van de scheuren. Ik praat met mijn buurvrouw, zie dat ze schuin langs mij heen kijkt, en ze zegt: er loopt allemaal water uit jouw caravan!
Sodeju....boiler was kapotgevroren (ik had m wel afgetapt, maar het bodempje water was funest), en nu zat ik met water tussen mijn zeil en de houten vloer. Kansloos. Ik heb de shuttle aangeschaft met enige korting, en de caravan werd voor 1000,- ingeruild (pfff...total loss, maar goed).
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: LMC 495 probleempje
Bedankt voor het advies
Re: LMC 495 probleempje
Wat heb ik gezegd en aangericht...
TS begon over de levendige caravan, een LMC.... en ik schrok..
Pas geleden zo'n zelfde geval, en Stephandz, die liep ook tegen een flinke schadepost aan... zie : viewtopic.php?f=80&t=31635&p=697017&hil ... is#p529056
En... toen bij hem, na herstelling door de dealer begon de ellende weer opnieuw.
Deze serie BPW chassis heeft gewoon een ingebouwde fabrikagefout... hoe rot dit ook is.
Bij TS op de foto zie je idd wat ik vreesde, de as is stabiel maar de voor en achterkant veren op en neer dat het een lieve lust is.
Daardoor ontstaat al deze ellende.
Ik hoop echt dat dit een redelijke handelaar is en er te praten is met hem.
Als hij eerlijk en oprecht is zal hij het aankoopbedrag moeten restitueren, event. min een jaar afschrijving.
Maar het is echt beter om afscheid te nemen van deze caravan.... eerlijk waar..
Reparatie, dus vervanging van chassis, verlegt het drama alleen maar, de constructie is niet goed.
Helaas helaas, mijn angstige vermoeden klopte dus...
Probeer afscheid te nemen van deze en koop een wel goede caravan....
@ Dieseltijger...
Kijk eens hier wat de kosten zijn voor deze reparatie: viewtopic.php?f=80&t=31635&p=697017&hil ... is#p697017
€ 5700 ,-
Dat is effe anders hoor... en dan erbij bedenken dat het nog steeds hetzelfde chassis is wat dus weer zal gaan scheuren....
TS begon over de levendige caravan, een LMC.... en ik schrok..
Pas geleden zo'n zelfde geval, en Stephandz, die liep ook tegen een flinke schadepost aan... zie : viewtopic.php?f=80&t=31635&p=697017&hil ... is#p529056
En... toen bij hem, na herstelling door de dealer begon de ellende weer opnieuw.
Deze serie BPW chassis heeft gewoon een ingebouwde fabrikagefout... hoe rot dit ook is.
Bij TS op de foto zie je idd wat ik vreesde, de as is stabiel maar de voor en achterkant veren op en neer dat het een lieve lust is.
Daardoor ontstaat al deze ellende.
Ik hoop echt dat dit een redelijke handelaar is en er te praten is met hem.
Als hij eerlijk en oprecht is zal hij het aankoopbedrag moeten restitueren, event. min een jaar afschrijving.
Maar het is echt beter om afscheid te nemen van deze caravan.... eerlijk waar..
Reparatie, dus vervanging van chassis, verlegt het drama alleen maar, de constructie is niet goed.
Helaas helaas, mijn angstige vermoeden klopte dus...
Probeer afscheid te nemen van deze en koop een wel goede caravan....
@ Dieseltijger...
Kijk eens hier wat de kosten zijn voor deze reparatie: viewtopic.php?f=80&t=31635&p=697017&hil ... is#p697017
€ 5700 ,-
Dat is effe anders hoor... en dan erbij bedenken dat het nog steeds hetzelfde chassis is wat dus weer zal gaan scheuren....
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.