LMC 495 probleempje
Re: LMC 495 probleempje
ben je verzekert, dan zou ik het op schade gooien, scheelt heel erg veel gedoe en je hebt bewijs dat het vorig jaar niet op de caravan zat.
Re: LMC 495 probleempje
Geen omnium verzekering. Enkel diefstal, brand en burgerlijke aansprakelijkheid.
Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk
Re: LMC 495 probleempje
RE.gif RE.gif
Een eventuele verzekering gaat dit volgens mij niet dekken. We hebben recent hier op het forum een jonge Dethleffs tandemasser gehad waar de zijwanden van losgekomen en verzakt waren en ook dit werd niet gedekt.
Vervelende situatie
Een eventuele verzekering gaat dit volgens mij niet dekken. We hebben recent hier op het forum een jonge Dethleffs tandemasser gehad waar de zijwanden van losgekomen en verzakt waren en ook dit werd niet gedekt.
Vervelende situatie
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: LMC 495 probleempje
Slecht nieuws ontvangen van rechtsbijstand. Ze kennen de nummerplaat niet vermoedelijk omdat dit bij inschrijving niet werd doorgegeven door de verzekering.
Er is dus geen dekking rechtsbijstand en dienen dus ook de expertise op eigen kosten te laten uitvoeren. (750 Euro)
Er werd voorlopig ook al een dossier opgestart via testaankoop.
jeej
Er is dus geen dekking rechtsbijstand en dienen dus ook de expertise op eigen kosten te laten uitvoeren. (750 Euro)
Er werd voorlopig ook al een dossier opgestart via testaankoop.
jeej
Re: LMC 495 probleempje
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF
Re: LMC 495 probleempje
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.
Re: LMC 495 probleempje
Ik laat gewoon de boel herstellen.
- dieseltijger
- Berichten: 11148
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: LMC 495 probleempje
@MOT: Wellicht doet de verkoper een voorstel? En....zou je ons op de hoogte willen houden ten aanzien van de wijze van herstel en de (mits het niet bezwaarlijk is) van de kosten waarmee dit gepaard gaat?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: LMC 495 probleempje
Indien dit het geval zou zijn, absoluut.
Als er hier handige Harry"s zijn dit dit kunnen ??
Als er hier handige Harry"s zijn dit dit kunnen ??
Re: LMC 495 probleempje
Maar ik begrijp echt helemaal niets van waarom de rechtsbijstand niets voor je kan doen. Waarom is dat afhankelijk van een kenteken?
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF
Re: LMC 495 probleempje
Ik vond dit ook al raar.
Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk
Re: LMC 495 probleempje
Als ik aan twee nieuwe balken geraak plaats ik ze er desnoods met behulp van mijn vroegere buurman zelf onder.
Die verricht wonderen met renovatie van old timers (vw carrman en splitbuske gerestaureerd laatst van bijna wrak naar zo goed als nieuw)
Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk
Die verricht wonderen met renovatie van old timers (vw carrman en splitbuske gerestaureerd laatst van bijna wrak naar zo goed als nieuw)
Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk
Re: LMC 495 probleempje
Direct dan een vraag...
Mag je dat voor een Keuring in Belgie ???
In NL is nog geen caravan keuring ( zou best mogen voor mij) maar ik kan me indenken dat zelf knutselen en lassen aan een chassis misschien wel problemen op kan leveren.
Ik snap trouwens ook niet waarom een kenteken problemen oplevert bij een rechtsbijstand....
Laat ze maar komen kijken, de caravan staat levensgroot op je oprit begrijp ik.... stuur foto's...
Waar betaal je anders een premie voor ??? nou daarvoor juist !!!
Mag je dat voor een Keuring in Belgie ???
In NL is nog geen caravan keuring ( zou best mogen voor mij) maar ik kan me indenken dat zelf knutselen en lassen aan een chassis misschien wel problemen op kan leveren.
Ik snap trouwens ook niet waarom een kenteken problemen oplevert bij een rechtsbijstand....
Laat ze maar komen kijken, de caravan staat levensgroot op je oprit begrijp ik.... stuur foto's...
Waar betaal je anders een premie voor ??? nou daarvoor juist !!!
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
-
- Berichten: 1260
- Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
- Locatie: Best
Re: LMC 495 probleempje
Rechtsbijstand misschien gekoppeld an autoverzekering.
Als je via een sloop o.i.d. aan 2 goede chassisbalken kunt komen is het een kwestie van sleutelen om ze erop te krijgen misschien wat lastig maar moet te doen zijn
Als je via een sloop o.i.d. aan 2 goede chassisbalken kunt komen is het een kwestie van sleutelen om ze erop te krijgen misschien wat lastig maar moet te doen zijn
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007
Re: LMC 495 probleempje
Kom er net vanonder gekropen. 7 bouten per balk. Zie ik zitten om te vervangen. Zeker met behulp van m'n vroegere buur. Je moest een zien wat die met die VW Carmann heeft uitgestoken en da buske. Niet normaal en vlot door de keuring hier achteraf na alle laswerken en aanpassingen.
De bovenbouw, buitenkant, vertoont nog nergens scheuren en ik denk dat we daarvan moeten profiteren.
Bij de keuring zou dit geen problemen mogen geven aangezien er nergens aan werd gelast. Het zou me verbazen mochten die al opmerken dat er nieuwe balken onder zitten. Ik moet alleen weten op hoeveel Nm die bouten moeten worden aangedraaid.
Ik veronderstel dat ik die dingen nog wel kan bestellen via garage/handelaar.
Hij dient pas gekeurd te worden in 2020. Er is geen keuring nodig na ongeval aangezien er geen ongeval is geweest. Dit is in België vereist wanneer een voertuig herstellingen heeft ondergaan aan het chassis na een ongeval. Dit gaat dan vooral over laswerken bij auto's omdat er nieuwe chassisdelen zijn ingelast.
Indien we dit ondernemen en alles lukt post ik zeker foto's van alle genomen stappen. Kan hoogstwaarschijnlijk nog van nut zijn voor degene die hier misschien in de toekomst met dezelfde klodden zitten.
Indien we met ons hoofd gekneld zitten tussen caravanbodem en de grond zullen er geen foto's worden gepost.
De bovenbouw, buitenkant, vertoont nog nergens scheuren en ik denk dat we daarvan moeten profiteren.
Bij de keuring zou dit geen problemen mogen geven aangezien er nergens aan werd gelast. Het zou me verbazen mochten die al opmerken dat er nieuwe balken onder zitten. Ik moet alleen weten op hoeveel Nm die bouten moeten worden aangedraaid.
Ik veronderstel dat ik die dingen nog wel kan bestellen via garage/handelaar.
Hij dient pas gekeurd te worden in 2020. Er is geen keuring nodig na ongeval aangezien er geen ongeval is geweest. Dit is in België vereist wanneer een voertuig herstellingen heeft ondergaan aan het chassis na een ongeval. Dit gaat dan vooral over laswerken bij auto's omdat er nieuwe chassisdelen zijn ingelast.
Indien we dit ondernemen en alles lukt post ik zeker foto's van alle genomen stappen. Kan hoogstwaarschijnlijk nog van nut zijn voor degene die hier misschien in de toekomst met dezelfde klodden zitten.
Indien we met ons hoofd gekneld zitten tussen caravanbodem en de grond zullen er geen foto's worden gepost.
Re: LMC 495 probleempje
Heb deze net apart genomen om belangenvermenging te vermijden.p_vingerhoets schreef: ↑wo 24 jul 2019 20:19Rechtsbijstand misschien gekoppeld an autoverzekering.
Als je via een sloop o.i.d. aan 2 goede chassisbalken kunt komen is het een kwestie van sleutelen om ze erop te krijgen misschien wat lastig maar moet te doen zijn
Re: LMC 495 probleempje
Ik voorzie wel problemen bij een keuring. Bedenk dat het chassisnummer in die balken is geslagen.
Andere chassisbalken betekend een ander chassisnummer
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Re: LMC 495 probleempje
In Nederland zou je voor een nieuw chassisnummer naar de douane moeten om e.e.a. vast te laten leggen. Hierna kan een nieuw kentekenbewijs worden afgegeven. Kort uitgelegd. Succes.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.
Re: LMC 495 probleempje
Aan het nummer gaat men het uiteraard wel zien. Stond ik even niet bij stil. Aan de balken zelfs niet denk ik. Via de fabrikant moet er dan een nieuw gelijkvormigheidsattest worden aangevraagd.
Moet er achteraan normaal gezien ook geen dwarsbalk zitten ?
Moet er achteraan normaal gezien ook geen dwarsbalk zitten ?
Re: LMC 495 probleempje
Ik zou eerst eens even goed uitzoeken hoe het allemaal zit.
Even mailen, ( dan heb je het gelijk zwart op wit) met de nodige instanties.
Stel dat het toch problemen gaat geven, dan kom je van de regen in de drup en ben je nog eens veel geld kwijt.
En ik zou de caravan ZEKER laten keuren nadat de werkzaamheden zijn uitgevoerd om zeker te weten dat je veilig ( denk ook aan andere weggebruikers) de weg op gaat.
Ook ivm de verzekering.
Even mailen, ( dan heb je het gelijk zwart op wit) met de nodige instanties.
Stel dat het toch problemen gaat geven, dan kom je van de regen in de drup en ben je nog eens veel geld kwijt.
En ik zou de caravan ZEKER laten keuren nadat de werkzaamheden zijn uitgevoerd om zeker te weten dat je veilig ( denk ook aan andere weggebruikers) de weg op gaat.
Ook ivm de verzekering.
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE
- dieseltijger
- Berichten: 11148
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: LMC 495 probleempje
[duivelse modus] Gelijkvormigheid impliceert dat je dezelfde zwakke plekken opnieuw moet inbouwen?Via de fabrikant moet er dan een nieuw gelijkvormigheidsattest worden aangevraagd.
ik zie het al voor me: "Meneer wij geven u geen conformiteits attest af, u hebt het ontwerp verbeterd en te goed gemaakt..." [\duivelse modus]
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: LMC 495 probleempje
Als je balken wilt vervangen ga ik er van uit dat je de balken vanaf de as naar de achterzijde bedoelt? Ik denk dat daar helemaal geen nummer in staat, die staat toch normaal gesproken helemaal voorop het chassis?
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF
Re: LMC 495 probleempje
Die balken zijn één geheel. Ter hoogte van de as is een uitsparing.
Re: LMC 495 probleempje
oh echt, ik dacht aan de foto te zien dat het twee losse delen waren. Dat leek me al zo'n vreemde constructie
Tja, dan wordt het wel een papierwinkel denk ik? Ik heb geen idee hoe dat werkt.
Het wordt denk ik best een dingetje hoor; je zult de hele opbouw moeten liften van het chassis, de as overzetten op de nieuwe balken, en daarna de hele opbouw weer op het nieuwe onderstel plaatsen. Heb je daar uberhaupt gereedschap voor? Een bovenloopkraan zou bijzonder handig zijn in dezen
Kun je dan niet direct kiezen voor ALKO ofzo? Ik heb geen idee of dat "eenvoudig" uitwisselbaar is.
Ik zou toch nog eens wat druk zetten op rechtsbijstand als ik je was, ik vind de argumentatie wat bijzonder.
Tja, dan wordt het wel een papierwinkel denk ik? Ik heb geen idee hoe dat werkt.
Het wordt denk ik best een dingetje hoor; je zult de hele opbouw moeten liften van het chassis, de as overzetten op de nieuwe balken, en daarna de hele opbouw weer op het nieuwe onderstel plaatsen. Heb je daar uberhaupt gereedschap voor? Een bovenloopkraan zou bijzonder handig zijn in dezen
Kun je dan niet direct kiezen voor ALKO ofzo? Ik heb geen idee of dat "eenvoudig" uitwisselbaar is.
Ik zou toch nog eens wat druk zetten op rechtsbijstand als ik je was, ik vind de argumentatie wat bijzonder.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF
Re: LMC 495 probleempje
Heb ik geprobeerd maar blijft njet. Mijn makelaar begon zelfs wat arrogant te worden en uit de toon van het gesprek had ik de indruk dat ze mijn verhaal niet geloofde.
Die klodden los ik wel op als ik van deze vanaf ben.
Die klodden los ik wel op als ik van deze vanaf ben.