Tweede keer vloer injecteren?

Over klussen, reparatie en onderhoud van het interieur van de caravan.
Plaats reactie
Wiersemaw
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 6 mar 2017 19:12

Tweede keer vloer injecteren?

Bericht door Wiersemaw » za 29 jun 2019 21:11

Dag allen,

Na veel lezen op dit forum ga ik onze vloer van de beyerland met de juiste instrumenten behandelen. Nu haal ik zojuist de reservewiel houder er uit en zie dat er al een keer een dergelijke actie is geweest van ongeveer 20 deuvels. Kan ik alsnog met permacol de vloer injecteren?

Groet Wouter

Ab
Moderator
Berichten: 26696
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Tweede keer vloer injecteren?

Bericht door Ab » za 29 jun 2019 22:12

Ja dat kan.
Tenzij er de eerste keer met 2K lijm geïnjecteerd is.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Wiersemaw
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 6 mar 2017 19:12

Re: Tweede keer vloer injecteren?

Bericht door Wiersemaw » za 29 jun 2019 22:31

Dank Ab voor het snelle antwoord!
Dat is lastig na te gaan, ik waag het er op!

Groet Wouter


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

BertJan
Berichten: 2695
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Tweede keer vloer injecteren?

Bericht door BertJan » za 29 jun 2019 22:35

Als je het 1e gat boort dan weet je of er epoxy is gebruikt, wit plastic achtig boorsel en erg hard materiaal halverwege de vloer. Is ook te injecteren met expansie schuim maar lastig.

Wiersemaw
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 6 mar 2017 19:12

Re: Tweede keer vloer injecteren?

Bericht door Wiersemaw » za 29 jun 2019 23:33

Bertjan, wederom dank! Ik zal er morgen een testgat boren. Kan er omheen wel gewoon. Versterkt worden?

Groet


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Wiersemaw
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 6 mar 2017 19:12

Re: Tweede keer vloer injecteren?

Bericht door Wiersemaw » zo 30 jun 2019 20:38

Dag!
Uiteindelijk gelukt!
Leek er sterk op dat de vorige eigenaar met gewoon purschuim in de weer is geweest...
Enfin; een smerig klusje maar het lijkt succesvol. Op de fles permacol staat overigens geen droogtijd, iemand daar tips over?

Fijne avond!

Ab
Moderator
Berichten: 26696
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Tweede keer vloer injecteren?

Bericht door Ab » ma 1 jul 2019 15:05

Vlgs mij 24 uur.
Bij mijn weten is het van dezelfde fabrikant in Ede waar ik ook altijd mijn spullen haalde.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38530
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Tweede keer vloer injecteren?

Bericht door Micky » ma 1 jul 2019 15:12

RE.gif

ik heb mijn caravan 1 dag nadat we hem hebben gedaan weer opgehaald bij je Ab, dus ik denk dat het klopt thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Wiersemaw
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 6 mar 2017 19:12

Re: Tweede keer vloer injecteren?

Bericht door Wiersemaw » ma 1 jul 2019 15:17

Dank! Dan kan ik vanmiddag het effect bewonderen!

wallyra
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 30 jun 2019 21:18

Re: Tweede keer vloer injecteren?

Bericht door wallyra » ma 1 jul 2019 17:34

zelfde probleem gehad, ik heb er een populieren multiplex vloer 8m/m ingelegd gelijmd op het bestaande zijl en vast geschroefd daar overheen weer nieuw zijl randen afgekit ivbm als je de afwas teil laat vallen klaar is kees kogelharde vloer geen probleem met uitzet of krimp laadgewicht nog prima links/rechts gewicht ook prima.

Ab
Moderator
Berichten: 26696
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Tweede keer vloer injecteren?

Bericht door Ab » ma 1 jul 2019 21:53

Dat is veel meer werk..
Met injecteren ben je in een goed uur klaar.
2 of 3 tubes lijm kosten ook veel minder dan een nieuwe plaat en nieuwe vloerbedekking.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38530
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Tweede keer vloer injecteren?

Bericht door Micky » di 2 jul 2019 18:42

RE.gif

Idd en dan is het nog maar afvragen hoe het zich houdt, echt een overbodig werkje [aschrik.gif]
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Wiersemaw
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 6 mar 2017 19:12

Re: Tweede keer vloer injecteren?

Bericht door Wiersemaw » di 2 jul 2019 21:29

Onze vloer is weer hard, bedankt voor de support!

willemjvh
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 18 sep 2017 17:08

Re: Tweede keer vloer injecteren?

Bericht door willemjvh » wo 31 jul 2019 15:14

Beste Ab,
Wij hebben al in 2011 over deze problemen gesproken en iedere keer geef je als antwoord dat repareren niet veel kost. Ik heb toen ook aangegeven als er gen pogingen gedaan worden om de fabrikanten aan te spreken wij nog over 10 jaar er mee zitten. Wij dus op de goede weg. Over deze problemen met Aad van de Poel [KCK redacteur caravan] gesproken die na een informatie ronde langs producenten en dealers geen bevestiging kreeg dat de vloer wel constructief goed was. Hij heeft een vloeren test bij de ANWB test afdeling aangevraagd April 2013, 23 April E-mail gekregen dat de testafdeling na contact test met de afdeling verzekeringen op basis van hun bevindingen besloten is dat een vloertest geen prioriteit heeft.
Dekking van de ANWB verz. 1e eigenaar, caravan niet ouder dan 36 maanden, verzekerd voor 5 of 10 jaar nieuwwaarde en schade is niet te verhalen op de dealer. Dit is dus geen goede reden om niet te testen want hoeveel caravan eigenaren hebben bij de ANWB hun verzekering afgesloten die aan de voorwaarden voldoen?
Nog opvallend eind 2013 maakte ANWB reclame voor verbeterde polis voorwaarden voor caravan verz. Wat is er veranderd? Bij dekking wordt vermeld eigen gebrek/constructie is gedekt. Helemaal achter aan de polis voorwaarden komt bij bijzondere voorwaarden weer wat hier boven staat, 1e eigenaar enz. . Je kunt dit ook misleiding nomen.
Ook Aad v d Poel was al snel geen technisch redacteur meer maar een medewerker.
Praten over vloer problemen is een taboe.
Er zijn te veel mensen die met het herstel een goede boterham verdienen die niet gebaat zijn dat de fabrikanten eindelijk een keer in actie komen om de betere materialen te gebruiken die voor een dynamisch belaste sandwich constructie nodig is.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11134
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Tweede keer vloer injecteren?

Bericht door dieseltijger » wo 31 jul 2019 17:04

@willemjvh:
Er zijn te veel mensen die met het herstel een goede boterham verdienen die niet gebaat zijn dat de fabrikanten eindelijk een keer in actie komen om de betere materialen te gebruiken die voor een dynamisch belaste sandwich constructie nodig is.
Ehmm..ik snap de frustratie, maar begeef je je niet enigszins op het pad van complotdenken? Aan de andere kant: ik weet dat de ANWB geld vraagt aan producenten om hun producten getest te krijgen, en om vervolgens de testresultaten (positief of negatief) gepubliceerd te krijgen. Dat zou kunnen betekenen dat als de KCK met enige regelmaat gevuld wordt met tests van caravans er een wederzijdse afhankelijkheid ontstaat, en de ANWB terughoudend is om al te expliciet zwakke punten te benoemen over een bepaald product - anders werken fabrikanten niet mee met het aanleveren van leesmateriaal. Resultaat: testjes met slijmerige oordelen zoals je ziet in menig autoblad: "De auto heeft last van inregenen en door de gaten in de roestige bodem zie je het wegdek, maar het binnenklimaat is heerlijk verfrissend" - dat soort werk.

Ik kan dat nou niet bepaald zeggen - en dan baseer ik mij op een movertest uit 2012: ik heb de KCK niet (meer). Verder: een algemeen probleem zou de ANWB wel aan de kaak kunnen stellen zonder de relatie met een fabrikant onder druk te zetten.

Ik denk dat je een ander pressiemiddel hebt: social media. "Wijzen en krijsen". Timmer de fabrikant aan de schandpaal - maar dan moet je wel volgers hebben en... de bal ook kunnen incasseren als de fabrikant terugmept.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16286
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Tweede keer vloer injecteren?

Bericht door Jan van Vijven » wo 31 jul 2019 19:59

Veel mensen die een goede boterham met die vloeren verdienen? Hoeveel vloeren moet je doen om er een leuk inkomen aan over te houden? Nee, die vloeren handel is echt geen serieuze ANWB sponsor.... :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

willemjvh
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 18 sep 2017 17:08

Re: Tweede keer vloer injecteren?

Bericht door willemjvh » za 3 aug 2019 12:27

Aanvulling, ANWB verz. dekt niet eigengebrek / constructie fout maar wel de gevolg schade die mogelijk ontstaan is. Ook Interpolis geeft geen dekking meer voor eigengebrek / constructie fout.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38530
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Tweede keer vloer injecteren?

Bericht door Micky » za 3 aug 2019 17:38

Jan van Vijven schreef:
wo 31 jul 2019 19:59
Veel mensen die een goede boterham met die vloeren verdienen? Hoeveel vloeren moet je doen om er een leuk inkomen aan over te houden? Nee, die vloeren handel is echt geen serieuze ANWB sponsor.... :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
idd, 350 euro voor een vloerreparatie die heel de werkplaats onder kliedert scratch.gif laten we het zo zeggen, ik ga iig geen caravanvloerinjecteerbedrijf beginnen awhoea.gif

Ps en ik heb mijn vloer inmiddels al weer zo'n 6 jaar keihard, niet slecht voor een caravan van 30 jaar mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”