Kastdeurtje opnieuw gefineerd

Over klussen, reparatie en onderhoud van het interieur van de caravan.
Plaats reactie
retep
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 11 nov 2018 16:46

Kastdeurtje opnieuw gefineerd

Bericht door retep » zo 28 apr 2019 15:01

In sommige caravans laat de folie los op menig meubelstukken, en zo ook bij mij op een half rond kastdeurtje,
en dat heb ik dus opnieuw beplakt met een hele dure folie van 3M, maar het resultaat mag er zijn en is het echt
een piece of cake. Helaas hadden ze net even niet de exacte folie op voorraad, dus heb ik een iets afwijkend motief genomen
wat op de foto's wel te zien is, maar nauwelijks in de werkelijkheid.

Hier de deur waar de hele folie is verwijderd
20190427_145852.jpg
En hier de deur met nieuwe folie
20190427_180333.jpg

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3985
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Kastdeurtje opnieuw gefineerd

Bericht door Gemineye » zo 28 apr 2019 20:15

Ziet er netjes uit! Kun je misschien iets meer vertellen over hoe je dit precies gedaan hebt? Ter lering en vermaak zeg maar :-)
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

retep
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 11 nov 2018 16:46

Re: Kastdeurtje opnieuw gefineerd

Bericht door retep » zo 28 apr 2019 22:32

Gemineye schreef:
zo 28 apr 2019 20:15
Ziet er netjes uit! Kun je misschien iets meer vertellen over hoe je dit precies gedaan hebt? Ter lering en vermaak zeg maar :-)
Ik zei fineer, maar dat is een dun velletje echt hout en dit alles is dus gewoon folie, en zo ook het origineel wat er op zat.
Bij mij was er een heel stuk af, en de resterende folie kon ik er moeiteloos zo aftrekken en ik zo een perfect schone ondergrond had.
De folie is van 3m en heet di-noc en moet je minimaal 2 meter nemen en dan ben je bijna 150 euro kwijt incl verzendkosten,
dus een dure grap maar de kwaliteit is er dan ook naar, want je kunt gewoon de houtnerf voelen. En kun je het met een föhn
verwarmen en vervormen op (ronde) hoeken, dus past altijd.
En hier nog een filmpje, want beter dan dat kan ik het niet uitleggen.
https://www.youtube.com/watch?v=0ZkdGiG_DR4

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”