leder bekleding verven

Over klussen, reparatie en onderhoud van het interieur van de caravan.
Plaats reactie
retep
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 11 nov 2018 16:46

leder bekleding verven

Bericht door retep » wo 17 apr 2019 20:33

De lederen bekleding van mijn zithoek was lelijk en had een paar lelijke krassen, dus heb ik een vulmiddel en leerverf gekocht
en ben dit tevreden over het resultaat.
Hier 3 foto's van hoe het er uit zag en ik al met het vulmiddel de krassen aan het vullen ben geweest.
20190417_142331.jpg
20190417_142329.jpg
20190417_142325.jpg

retep
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 11 nov 2018 16:46

Re: leder bekleding verven

Bericht door retep » wo 17 apr 2019 20:34

En hier het eindresultaat. Echt een karweitje van niks, en de bekleding is weer als nieuw.
20190417_190038.jpg

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38530
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

leder bekleding verven

Bericht door Micky » wo 17 apr 2019 20:47

RE.gif

mooi resultaat thumbup.gif

ik ken het, zo was het bij ons voor en na (45 jaar oud leer mrgreen.gif ), wel laten doen mrgreen.gif thumbup.gif

Afbeelding

Afbeelding
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
hoboken
Berichten: 706
Lid geworden op: zo 7 feb 2016 14:12
Locatie: Ergens tussen Antwerpen en Brussel

Re: leder bekleding verven

Bericht door hoboken » do 18 apr 2019 12:45

@ Retep,

Welke producten heb je gebruikt?
Mercedes Cla 220d 4matic automaat, Coachman Hylander 450, E-go mover, Ducati Hyperstrada

retep
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 11 nov 2018 16:46

leder bekleding verven

Bericht door retep » do 18 apr 2019 20:43

Aangepast wegens onnodig quoten!

Van de leerlooier uit den haag.
Ik ben zeer dik tevreden, want het stelt echt niks voor om te doen. De krassen lichtjes opschuren met 400 of nog fijner schuurpapier,
dan de krasjes met vulmiddel dicht smeren, een uur wachten en bij diepe krassen desnoods een 2e keer vulmiddel toepassen,
dan een uur wachten en gewoon met de kwast schilderen. Ik heb de verf op kleur laten maken en dat hebben ze perfect gedaan
want ik heb alleen de zitvlakken gedaan, en niet de rugleuningen en zie ik totaal geen kleurverschil.
De zitting met de krassen en de lelijk plekken waar de verf flink versleten was heb ik 2x gedaan, en een andere zitting heb ik
slechts 1x geverfd en is meteen dekkend en zonder strepen te zien.
Als je gaat beginnen, denk je dat je de kwaststrepen gaat zien, maar het droogt geweldig op en zie je echt geen strepen meer.
Wel blijven de diepe krassen lichtjes zichtbaar, maar dan moet je er wel met je neus op gaan zitten kijken en dat doet echt geen mens.

Ik heb gekocht: 1/2 liter verf op kleur, een 1/2 liter ontvetter ( is gewoon thinner imo) en 2x 50ml vulmiddel (achteraf gezien veel te veel
watn daarmee kan ik wel 4 hele bankstellen mee doen)
Ik had eigenlijk nog de spuitbus moeten kopen waarmee je een (waterafstotende) beschermlaag kunt aanbrengen, maar ook een wax
of whatever voor product om leer te beschermen mag zo over de nieuwe lag verf gezet worden.
En ik had dus een halve liter verf gekocht en dat is ruim voldoende om in principe de hele L zithoek mee te doen dus ook de rugleuningen,
maar die zijn bij mij nog perfect dus heb ik nog verf over. Ik had dan ook niet een dergelijk resultaat verwacht, maar het is dus
echt geweldig, en zou je dus de bekleding ook een andere kleur kunnen geven, maar dan zul je wel 2x moeten schilderen om het dekkend te krijgen,
maar voor rond de 100 euro heb je geen nieuw bankstel, maar wel een bank die er weer gloednieuw uitziet.
En binnen een uur kon je het alweer beetpakken, dus droogt het supersnel en nu en dag later ben ik er alweer op gaan zitten
en heb nog geen beschermlaag aangebracht, dus echt een superproduct imo.

Je mag het binnen 1 uur weer overschilderen, maar ik had wel een plekje dat nog niet helemaal 100% droog was
en dat ging een beetje korrelen toen ik er een 2e laag opzette, maar dat heb ik goed gekregen en zie je er niks meer van,
maar het is wel aan te bevelen om wat langer te wachten tussen 2 lagen.

Gebruikersavatar
hoboken
Berichten: 706
Lid geworden op: zo 7 feb 2016 14:12
Locatie: Ergens tussen Antwerpen en Brussel

Re: leder bekleding verven

Bericht door hoboken » do 18 apr 2019 20:57

dank je voor info
Mercedes Cla 220d 4matic automaat, Coachman Hylander 450, E-go mover, Ducati Hyperstrada

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”