Muizen!

Over klussen, reparatie en onderhoud van het interieur van de caravan.
Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3699
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Muizen!

Bericht door Niels83 » za 9 mar 2019 11:57

geen muizen want ratten is hier thuis het probleem (geweest). theorie is het zelfde als ze eenmaal de weg weten wordt die niet vergeten. met gif en klemmen krijg je een verdwaald beestje wel weg maar een famillie dun je alleen maar uit.

de oplossing is de toegang te blokkeren, die is bij muizen heel klein, en zorgen dat ze niets te drinken kunnen vinden.

bij mij bleek het vooral lastig mijn buren in actie te krijgen wat aan de toegang te doen.
uiteindelijk heeft een buurman zijn riool vervangen waar er overdag 4 (dat we er bij stondrn) ratten uit kwamen gekropen. daarna met vallen de laatste 3 ratten te pakken gekregen. en nu een jaar stil bij mij... maar goed oud huid dus je weet nooit.

Gebruikersavatar
Zappa
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 30 mei 2016 21:10
Locatie: Lutten

Re: Muizen!

Bericht door Zappa » za 9 mar 2019 14:05

In de caravan heb ik gelukkig geen last van muizen. Op de zaak wel. Gif geeft het probleem van rottende muizen en dan kun je alsnog de boel open breken om het kadaver te vinden. Klemmen werden regelmatig leeg gegeten. Beestjes waren te klein, of heel slim.
Ik heb nu deze klemmen: https://www.allestegenongedierte.nl/pes ... stuks.html
Hier een filmpje van een soortgelijke klem: https://www.youtube.com/watch?v=bpKe4Dt-Ig4&t=11s
Deze werken heel effectief en doden de muis direct. Ook kleine muizen zijn de pineut. Helaas, maar het is niet anders.

Knaus440
Berichten: 3718
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Muizen!

Bericht door Knaus440 » za 9 mar 2019 16:10

Toen we onze stacaravan kochten vonden we de eerste maanden regelmatig muizenkeuteltjes. Ook op het aanrecht en de keukenkastjes. Op een avond liep er een muisje vlak langs mijn voet.
Met gif werken en een muizenval was onvoldoende. We hebben een hoogfrequent geluid ding geplaats. En sinds dat moment geen muizen meer. Nu al jaren muizenvrij!
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3699
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Muizen!

Bericht door Niels83 » za 9 mar 2019 17:53

Zappa schreef:
za 9 mar 2019 14:05
In de caravan heb ik gelukkig geen last van muizen. Op de zaak wel. Gif geeft het probleem van rottende muizen en dan kun je alsnog de boel open breken om het kadaver te vinden. Klemmen werden regelmatig leeg gegeten. Beestjes waren te klein, of heel slim.
Ik heb nu deze klemmen: https://www.allestegenongedierte.nl/pes ... stuks.html
Hier een filmpje van een soortgelijke klem: https://www.youtube.com/watch?v=bpKe4Dt-Ig4&t=11s
Deze werken heel effectief en doden de muis direct. Ook kleine muizen zijn de pineut. Helaas, maar het is niet anders.
het verteren van een muis duurt ca 3 weken....

en dat weet ik omdat wij er ook 1 niet konden vinden.. probleem was bij ons niet de geur.. 10tallen per dag. tot dus het kadaver op was en alle maden ineens vlieg werden.. echt een horror film.. overal voor mijn gevoel miljoenen vliegen

Techn

Re: Muizen!

Bericht door Techn » za 9 mar 2019 17:59

Er helpt maar een ding bij ratten of muizen.

]Edit Trina: tekst verwijderd. Gebruiker waarschuwing gestuurd
.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Sofie64
Berichten: 960
Lid geworden op: do 8 mar 2018 18:04

Re: Muizen!

Bericht door Sofie64 » za 9 mar 2019 19:32

Kijk dit artikel met filmpje even...
Zo wreed is een lijmplank om muizen te vangen...afschuwelijk boos.gif
In hèt dierenhospitaal wordt het arme beestje bevrijd..ze worstelen zich tot bloedens toe een langzame en zeer pijnlijke dood tegemoet. :twisted:
Ik werk al jaren in een dierenasiel, waar ik het nodige ONNODIGE dierenleed voorbij zie komen, en moet gewoon reageren.

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... tressvolle
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE aflower.gif

Gebruikersavatar
Sofie64
Berichten: 960
Lid geworden op: do 8 mar 2018 18:04

Re: Muizen!

Bericht door Sofie64 » za 9 mar 2019 19:33

Techn schreef:
za 9 mar 2019 17:59


Edit Trina.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jij ben niet helemaal lekker geloof ik scratch.gif
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE aflower.gif

petronella
Berichten: 1683
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Muizen!

Bericht door petronella » vr 15 mar 2019 15:39

Ik sluit me bij Sophie aan, wat een vreselijke opmerking. Ik zal niet snel mijn mening geven over wat men hier allemaal schrijft maar de opmerking over ‘ leven vangen en levend verbranden’ kan echt niet!
Ik hoop dat de moderators deze opmerking verwijderen en de de desbetreffende persoon hier op aanspreken!

Citrorob

Re: Muizen!

Bericht door Citrorob » vr 15 mar 2019 16:46

Ik was ooit deze tegen gekomen.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?time_cont ... xxFNkNf6q8[/youtube]

barbara1982

Re: Muizen!

Bericht door barbara1982 » vr 15 mar 2019 22:22

Hallo,

Deze week kwam de muizen verdelger langs op mijn werk aangezien we last van muizen hadden. Muizen kunnen door een gat van slechts 5 mm kruipen. Een muis loopt altijd dezelfde route! Weet je waar de muis naar binnen komt dan is het belangrijk om daar een blokkade te creëren waardoor hun leefgebied te klein word en ze dus genoodzaakt zijn te verhuizen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5777
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Muizen!

Bericht door Morgoth » za 16 mar 2019 08:54

Ik ben erg tegen gif. Een muis die gif heeft gegeten sterft een pijnlijke dood. Groter probleem is dat ze gepakt kunnen worden door een roofvogel die je vervolgens ook vergiftigd.
Onze katten werken effectief tegen muizen en ratten. En een belletje voorkomt dat ze vogels vangen. In huis hebben we nooit last van muizen of ratten. Waarschijnlijk ruiken ze de katten en komen ze daarom al niet naar binnen. Het enige nadeel is dat er wel eens een prooi mee naar binnen genen wordt. In het geval van een muis is dat niet heel erg. Een halve rat onder de keukentafel is iets minder smakelijk.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7102
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Muizen!

Bericht door karelV » za 16 mar 2019 10:53

Citrorob schreef:
vr 15 mar 2019 16:46
Ik was ooit deze tegen gekomen.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?time_cont ... xxFNkNf6q8[/youtube]

Om ze vervolgens weer in de caravan los te laten mrgreen.gif awhoea.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1916
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Muizen!

Bericht door Ad » za 16 mar 2019 11:18

Citrorob schreef:
vr 15 mar 2019 16:46
Ik was ooit deze tegen gekomen.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?time_cont ... xxFNkNf6q8[/youtube]
Slimme val, maar dat water onderin vind ik niet bepaald diervriendelijk.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Muizen!

Bericht door meeder » za 16 mar 2019 15:56

Er zijn zelfs mensen die een YouTube kanaal vullen met muizenvallen...

https://www.youtube.com/user/historichunter

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4306
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Muizen!

Bericht door WillyL » za 16 mar 2019 18:06

Blijft die van Doris toch de beste... Niks lokmiddel nodig, wel dodelijk efficiënt voor de arme beestjes.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Knaus440
Berichten: 3718
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Muizen!

Bericht door Knaus440 » di 23 jan 2024 09:40

Reclame?????

Overigens werkte bij ons die hoogfrequentie piep dingen prima. Koop wel een wat duurdere, die veranderen de toonhoogte afwisselend.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1916
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Muizen!

Bericht door Ad » di 23 jan 2024 09:48

Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Gebruikersavatar
Ducati 900
Berichten: 164
Lid geworden op: zo 13 aug 2023 12:17

Re: Muizen!

Bericht door Ducati 900 » wo 24 jan 2024 08:27

Zet een val altijd tegen de wand want daar hebben ze hun looppad langs.

Ben

Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 11 dec 2023 16:15

Re: Muizen!

Bericht door Zonneke » wo 24 jan 2024 08:33

Goeie resultaten met lijmstroken, wel zielig voor de muisjes. mrgreen.gif
**** Fendt Bianco Activ 390 FHE ****
**** Opel Astra Ultimate Hybrid ****


Afbeelding

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4004
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Muizen!

Bericht door Gemineye » wo 24 jan 2024 09:09

Knaus440 schreef:
di 23 jan 2024 09:40
Reclame?????

Overigens werkte bij ons die hoogfrequentie piep dingen prima. Koop wel een wat duurdere, die veranderen de toonhoogte afwisselend.
Oh gruwel. In auto's zitten ook vaak van die dingen tegen marters. Ik erger me echt hopeloos aan dat geluid. Mijn vrouw vind dat ik me niet aan moet stellen want die hoort het niet. weenie.gif

In de caravan moet ik er dan al helemaal niet aan denken, geen optie voor hier (of je moet zo'n ding al aan zetten alleen als je weg bent). Voor in de auto trouwens ook niet; verschrikkelijk irritant en tegen marters helpt het niet/nauwelijks gezien het aantal auto's wat hier recent aangevreten en al bij de plaatselijke garage stond, bijna allen met zo'n piepding onder de motorkap. Hier in de buurt is het ook de ervaring dat die beesten zich niet door gepiep laten tegenhouden. Of het wel tegen muizen werkt? geen idee. Ik zou vooral inzetten op het opruimen en schoonhouden van voortent en caravan, zéker op seizoenplaatsen. En waar nodig dus ook afdichten van kieren in/onder de caravan. En het is natuurlijk ook een beetje geluk hebben dat ze niet net jouw caravan uitzoeken voor hun gezinsuitbreiding.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1916
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Muizen!

Bericht door Ad » wo 24 jan 2024 15:30

Wij hebben in onze vorige camper ook muizen gehad, met dank aan de stalling. Er zat een leeg nestje in een holle ruimte onder het bed. Het bleef echter maar stinken. Na lang zoeken bleken in een smalle holle ruimte tussen twee opstaande wandjes onder het keukenblok 2 rottende muizen te liggen. De muizen waren er van boven ingekomen, maar konden niet meer omhoog eruit kruipen. Om ze eruit te krijgen moest ik de laden verwijderen en een gat in een opstaande wandje zagen. Na het verwijderen van de lijkjes flink met bleekwater te keer gegaan en de lucht was verdwenen. De muizen waren via een klein gaatje van de afvoerleiding naar binnen gekomen. Gelukkig kon ik meteen een muizenloze stalling vinden. Wel heb ik van de muizenstalling de helft van het stallingsgeld teruggekregen.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”