Ongelijke vloer/bodem

Over klussen, reparatie en onderhoud van het interieur van de caravan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MOT
Berichten: 90
Lid geworden op: vr 9 sep 2016 19:56

Ongelijke vloer/bodem

Bericht door MOT » di 11 sep 2018 16:39

Dag iedereen

Nieuw in sleurhuttenland en heb me al even voorgesteld in daarvoor bestemd topic..
Ik heb enkele vraagjes waarvoor graag jullie deskundige hulp
Wij zijn sinds kort de trotse bezitters van een LMC 495K bj 2005. Tweedehands gekocht bij Dirbit Zonnebeke.
1 : Er is me iets eigenaardig opgevallen bij het waterpas zetten. De vloer loopt precies af vanaf de as naar de buitenzijden toe. Als ik de kant vanaf de as naar de rondzit toe waterpas zet loopt de vloer af aan de kant van de kinderkamer en omgekeerd. Ik heb de bodem al eens bekeken en zie er niets abnormaal aan. Ook de buitenzijde vertoont geen scheuren. Is dit normaal of kan ie elk moment in twee breken mrgreen.gif ?

2 : Verder zou ik ook de badkamer willen renoveren. De vorige eigenaar heeft enkele meubelelementen gedemonteerd om een coax door te trekken maar deze werden knullig teruggeplaatst en vertonen beschadigingen. Valt van ver niet op maar het stoort me. Waar kan ik ergens degelijke badkamerelementen vinden ? Ik vind dit op het internet niet direct. Ik bedoel hiermee niet alleen een wastafel maar ook kastjes e.d.en liefst in hout/fineer, geen plastiek.

3 : Waar vind ik ergens een disselafdekplaat. Deze werd waarschijnlijk verwijderd om een fietsdrager te monteren maar zit er niet meer bij.

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36118
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Ongelijke vloer/bodem

Bericht door Chris » di 11 sep 2018 19:27

Hoi MOT..

Wat een "dikke" vragen zeg..
Klinkt een beetje als een kat in de zak.. LMC van 2005.. scratch.gif scratch.gif
Niet normaal.

Maar.. je vragen..
1... da's gek.. Een chassis van een caravan is in de lengte ondersteund. ( opgebouwd uit 2 lange liggers op de as, en soms nog een middenbalk.)
Dat zou i.p. toch niet mogen doorbuigen, de enige mogelijkheid van jou vraag.
Je zou een chassis wat wel is doorgezakt direct kunnen herkennen aan een flinke bobbel in de buitenwand boven de wielen... n
Maar... praat je over mm... of over cm... een enorm verschil..
Het blijven rijdende mecanodoosjes met wat plaatjes triplex ertussen. heel stevig is het niet allemaal.
Ik denk dat er in iedere caravan wel wat afwijking zit, geen enkele zal alles exact haaks en vlak zijn.
Bij mij stel ik de hut altijd waterpas op het gasfornuis.... blijft mn eitje mooi in het midden v.d. pan.
De vloer is dan ook een fractie scheef..

2.. Maar 1 antwoord..
Elke LMC heeft een chassisnummer... ga daarmee naar een LMC dealer en probeer de originele delen daar te bestellen..
Schrik niet van prijzen... en andere materialen... No way..

3.. Als er al een plaat is... weer die dealer..
Hangt ook van het chassis af n.l.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

BertJan
Berichten: 2697
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Ongelijke vloer/bodem

Bericht door BertJan » di 11 sep 2018 20:02

kijk het chassis na of er geen scheuren in zitten, kijk ook bij de staande delen en de zijwand bovenin, als de wanden zijn gezakt zie je hier ruimte's.

nonblond
Berichten: 1295
Lid geworden op: di 6 okt 2009 22:03

Re: Ongelijke vloer/bodem

Bericht door nonblond » di 11 sep 2018 20:15

Voor de afdekplaat kun je ook de zoekfunctie gebruiken. Er staat op het forum een beschrijving hoe je van traanplaat een afdekplaat kunt maken. Niet origineel, maar wel netjes. Maar ik zou eerst de reacties op je eerste probleem afwachten. Met die kennis gewapend zou ik contact opnemen met de leverancier. Leg hem uit wat het probleem is en laat hem het oplossen. Ben benieuwd of dat dan aansluit op wat je hier te horen hebt gekregen. Voor die tijd kun je beter niet klussen aan de caravan.

Stef
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 17 feb 2015 22:13
Contacteer:

Re: Ongelijke vloer/bodem

Bericht door Stef » di 11 sep 2018 23:14

Wat de vloer betreft :

Kijk een onder de caravan naar de vloer ; zitten hier om de zoveel centimeter allemaal kleine ronde gaatjes in die allemaal mooi zijn dicht gestopt.?
Ik heb nl. De indruk dat deze vloer al eens is geinjecteerd en niet voldoende is belast bij de uitharding !
Ik denk , dst er een bolling is ontstaan hierbij.
Ik denk dit omdat van het midden uit de vloer naar voor en achter en naar de wanden , langzaam omlaag loopt.

Mvg
Stef kus.gif
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"

nonblond
Berichten: 1295
Lid geworden op: di 6 okt 2009 22:03

Re: Ongelijke vloer/bodem

Bericht door nonblond » vr 14 sep 2018 18:47

Ik hoop voor MOT dat je helemaal gelijk hebt.

Gebruikersavatar
MOT
Berichten: 90
Lid geworden op: vr 9 sep 2016 19:56

Re: Ongelijke vloer/bodem

Bericht door MOT » zo 16 sep 2018 17:11

Al bedankt voor de nuttige en snelle reacties thumbup.gif
@ Stef, er zijn geen dichtgemaakte gaatjes te zien in de bodem. Die is mooi egaal. Misschien hoort het gewoon zo. scratch.gif

Gebruikersavatar
MOT
Berichten: 90
Lid geworden op: vr 9 sep 2016 19:56

Re: Ongelijke vloer/bodem

Bericht door MOT » zo 16 sep 2018 17:16

Chris schreef:
di 11 sep 2018 19:27
Hoi MOT..

Wat een "dikke" vragen zeg..
Klinkt een beetje als een kat in de zak.. LMC van 2005.. scratch.gif scratch.gif
Niet normaal.

Maar.. je vragen..
1... da's gek.. Een chassis van een caravan is in de lengte ondersteund. ( opgebouwd uit 2 lange liggers op de as, en soms nog een middenbalk.)
Dat zou i.p. toch niet mogen doorbuigen, de enige mogelijkheid van jou vraag.
Je zou een chassis wat wel is doorgezakt direct kunnen herkennen aan een flinke bobbel in de buitenwand boven de wielen... n
Maar... praat je over mm... of over cm... een enorm verschil..
Het blijven rijdende mecanodoosjes met wat plaatjes triplex ertussen. heel stevig is het niet allemaal.
Ik denk dat er in iedere caravan wel wat afwijking zit, geen enkele zal alles exact haaks en vlak zijn.
Bij mij stel ik de hut altijd waterpas op het gasfornuis.... blijft mn eitje mooi in het midden v.d. pan.
De vloer is dan ook een fractie scheef..

2.. Maar 1 antwoord..
Elke LMC heeft een chassisnummer... ga daarmee naar een LMC dealer en probeer de originele delen daar te bestellen..
Schrik niet van prijzen... en andere materialen... No way..

3.. Als er al een plaat is... weer die dealer..
Hangt ook van het chassis af n.l.
mrgreen.gif :lol: :lol:

Geen scheuren, bobbels en grote spleten. Alle kastjes sluiten mooi aan overal. Bovenstaand advies wordt alvast opgevolgd :lol:

Gebruikersavatar
MOT
Berichten: 90
Lid geworden op: vr 9 sep 2016 19:56

Re: Ongelijke vloer/bodem

Bericht door MOT » za 20 jul 2019 10:28

Probleem gevonden

viewtopic.php?t=38982

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”