Wat laten jullie in de caravan, beddengoed, handdoeken etc.?

Over klussen, reparatie en onderhoud van het interieur van de caravan.
Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Wat laten jullie in de caravan, beddengoed, handdoeken etc.?

Bericht door Niels83 » di 28 aug 2018 20:19

De basis meuk in de caravan is zonder handdoeken maar met theedoeken ed.

Beddegoed ook er uit etc. Op ons bed leggen we een luchtmatras deze ligt thuis op het logeerbed dus er in laten is geen optie. Daarbij was die erg duur en niet meer te koop, dus ga ik daar geen risico mee lopen. Qua kussens ben ik een enorme zeikerd en wil een zwaar dik kussen en eigenlijk gewoon de mijne. Dus die blijft ook niet in de caravan.

Ik wil na een weekend alles wassen en drogen eer dat klaar is staat de caravan al lang weer in de stalling.

We hebben overigens wel standaard 1 zak soep, een potje pastasaus en pasta in de caravan staan. Van maart tot september ook wat ontbijt spul en kruiden.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Wat laten jullie in de caravan, beddengoed, handdoeken etc.?

Bericht door WillyL » di 28 aug 2018 22:47

Er blijft vrij veel in de buitenslapende caravan liggen, ook in de bovenkastjes.
Bij Dethleffs is er achterin die kastjes een houten plankje op wat afstand van de wand, net voldoende om wat terk te kunnen hebben. Tot nu nog nooit natte of muffe kleren ed gehad.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: Wat laten jullie in de caravan, beddengoed, handdoeken etc.?

Bericht door Pino » di 28 aug 2018 22:51

Bij ons blijft ook alles er in.
Alleen gasflessen er uit, accupool los en ik laat het water er uitlopen
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

BSP
Berichten: 111
Lid geworden op: vr 29 dec 2017 19:03

Re: Wat laten jullie in de caravan, beddengoed, handdoeken etc.?

Bericht door BSP » wo 29 aug 2018 00:35

Wij laten wat handdoeken en wat kleren liggen. Beddengoed en etenswaren gaan er wel uit als we de caravan naar de stelling brengen. Accu en gasfles moet er dan ook uit. Als de caravan op de oprit staat, dan blijft alles er in.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Wat laten jullie in de caravan, beddengoed, handdoeken etc.?

Bericht door Nimma » wo 29 aug 2018 08:19

yarrah schreef:
di 28 aug 2018 09:42
Alles gaat eruit en als we weggaan er weer in. Dat komt omdat we alles ook thuis gebruiken. Waarom zou je een dubbele set hebben?
Hier net zo.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Weinsberg
Berichten: 525
Lid geworden op: di 14 jun 2011 11:01

Re: Wat laten jullie in de caravan, beddengoed, handdoeken etc.?

Bericht door Weinsberg » wo 29 aug 2018 08:36

Bij ons de caravan zo leeg mogelijk in de stalling, op inventaris, luifel wanden en de bekende caravan spulletjes na. Dekbedden etc gaat er allemaal uit. Wanneer wij een weekendje weg willen gooien we alles in de auto, naar de stalling , caravan aanhaken en door. Wij gaan met de caravan weg net zoals dat we naar een vakantie huisje gaan. Klinkt gek, maar alles lekker fris en schoon mee, niet hoeven nadenken wat er nog in de caravan ligt of lijstjes bijhouden. Ieder zo zijn voorkeur thumbup.gif

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Wat laten jullie in de caravan, beddengoed, handdoeken etc.?

Bericht door Leentje » wo 29 aug 2018 21:44

De caravan staat altijd gereed om zo vlug mogelijk te kunnen vertrekken. Stel dat we onverwacht weg kunnen thumbup.gif
Bed dus opgemaakt, maar wel met een dun laken eroverheen tegen evt stof. Ik heb hier ook dikkere dekbedden klaarliggen (voor en najaar), ook al met de hoes eromheen. Zo min mogelijk gedoe voor vertrek.
Toiletspullen had ik er dit jaar in liggen, maar dat bleek toch niet praktisch. Thuis en in de caravan halve tubes en potten en twee open flessen lenzenvloeistof. Ik ga dus weer over op ons vertrouwde mandje. Dat zet ik de dag voor vertrek in de badkamer en bij laatste gebruik van shampoo, lenzenvloeistof etc gaat dat in het mandje.
Hand- en theedoeken laat ik lekker liggen.
Vind het ook een beetje spannend. Onze KIP stond onder carport en bleef keurig droog en ongedierte vrij. Met de stalling en Hymer Nova moeten we het nog ervaren.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Wat laten jullie in de caravan, beddengoed, handdoeken etc.?

Bericht door moyzo » vr 31 aug 2018 06:47

Eigenlijk alles behalve inhoud koelkast en aanvulling van wat kleding afhankelijk van seizoen. (toiletspullen, houdbare levensmiddelen, kleding, linnengoed )
Hij staat in de droge schuur achter het huis gereed om er een weekendje mee weg te gaan als we er (onverwachts) zin in hebben.
Dat kan van het vroege voorjaar tot het late najaar zijn. Daarna laat ik er alles in behalve sommige levensmiddelen ivm houdbaarheidsdatum maar zodra het voorjaar gaat worden vul ik die weer aan of als ik boodschappen gedaan heb doe ik de nieuwe in de caravan en de oudere dingen die eerst op moeten in huis. Zo liggen er altijd wat voorverpakte broodjes etc. in.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Wat laten jullie in de caravan, beddengoed, handdoeken etc.?

Bericht door Aviva » vr 31 aug 2018 19:02

Flessen Therhford wat doen jullie daarmee?
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Wat laten jullie in de caravan, beddengoed, handdoeken etc.?

Bericht door Hobby Linka » vr 31 aug 2018 19:46

RE.gif

Gewoon in de disselbak. Nog nooit schade door bevriezing mee gemaakt. Wel het toilet schoonmaken, spoelwatertank en cassette legen.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Willem69
Berichten: 491
Lid geworden op: wo 30 dec 2015 12:56

Re: Wat laten jullie in de caravan, beddengoed, handdoeken etc.?

Bericht door Willem69 » vr 31 aug 2018 19:52

Heb voor het eerst de tabletten gebruikt, niet de zwarte maar de blauwe pot. Werkt perfect, kleine pot, geen geknoei en juiste hoeveelheid.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Wat laten jullie in de caravan, beddengoed, handdoeken etc.?

Bericht door Jan van Vijven » vr 31 aug 2018 19:56

RE.gif

Maarr....laat je die dan het hele jaar in de caravan of niet? Dat is eigenlijk de vraag....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Willem69
Berichten: 491
Lid geworden op: wo 30 dec 2015 12:56

Wat laten jullie in de caravan, beddengoed, handdoeken etc.?

Bericht door Willem69 » vr 31 aug 2018 20:03

(Aangepast wegens onnodig quoten, lees even de spelregels!)

Jazeker

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Wat laten jullie in de caravan, beddengoed, handdoeken etc.?

Bericht door Jan Br » vr 31 aug 2018 20:30

Ik heb nooit verandering waargenomen bij de blauwe versie, maar volgens mij is de roze versie wel gevoelig voor warmte of vorst. Werd dunner, wateriger en minder kleur.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

yvobra
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 19 jun 2016 15:36

Re: Wat laten jullie in de caravan, beddengoed, handdoeken etc.?

Bericht door yvobra » vr 21 sep 2018 19:53

Hand-, theedoeken, beddengoed en badlakens berg ik op in plastic bakken en snij dan een brok lekker geurende zeep in stukken en her en der verspreid in de bak.

Gebruikersavatar
Sofie64
Berichten: 957
Lid geworden op: do 8 mar 2018 18:04

Re: Wat laten jullie in de caravan, beddengoed, handdoeken etc.?

Bericht door Sofie64 » vr 21 sep 2018 20:27

Wij halen alle kleding, schoenen, handdoeken en theedoeken, beddengoed, Topper van het bed, kussens, badkamerartikelen en etenswaren eruit.
Ook de gasflessen gaan eruit.
Alle kampeerspullen blijven er verder in.
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE aflower.gif

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Wat laten jullie in de caravan, beddengoed, handdoeken etc.?

Bericht door karelV » vr 21 sep 2018 22:10

Wij laten op etenswaar en toiletspullen na alles in de caravan. Na iedere thuiskomst wordt alle linnen en handdoeken meteen gewassen en de volgende dag weer in de caravan. Ook de kleding en schoeisel gaan er uit.
Caravan staat op deze manier altijd startklaar.
Met de winterstalling 1accupool los en gas eruit.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Emma&Ed
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 29 jun 2018 12:58

Re: Wat laten jullie in de caravan, beddengoed, handdoeken etc.?

Bericht door Emma&Ed » di 2 okt 2018 10:46

Wij laten ook alle beddengoed en handdoeken in de caravan. De dekbedden doe ik in de bedkasten in een opbergtas. Batterijen uit de afstandsbedieningen ivm corrosie. Droge keukenvoorraad blijft erin. Wel de boiler aftappen en de afvoer even doorspoelen met heet sodawater of evt. Speciaal reiniger.
In het verleden zelfs 10 jaar lang met wintersportuitrusting (5 personen!) in november naar Frankrijk gebracht en na diverse ski weken in het voorjaar weer naar Nederland terug. Nooit problemen gehad met kleding ed.

AJ.Wijk

Re: Wat laten jullie in de caravan, beddengoed, handdoeken etc.?

Bericht door AJ.Wijk » di 2 okt 2018 11:52

Wij halen levensmiddelen en kruiden gasfles, accu en al het water eruit caravan staat in een droge stalling

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Wat laten jullie in de caravan, beddengoed, handdoeken etc.?

Bericht door Jaap van Duijn » di 2 okt 2018 12:40

Ook bij ons blijft alles erin.
Caravan staat in eigen garage op 350meter van ons huis en is 12x12 meter en 4.5meter hoog kan er dik in (ook die van onze dochter).
Alle beddegoed en zo meer gaat na een reis en thuis gewassen direct weer terug.
Enkel kleding gaat er uit dan nog voorjaar / zomer / na jaar en winter hebben we vaste kleding die er wel in blijft.
Garage is verwarmd op electische olie gevulde radiatoren die weer van zonnepanelen hun stroom krijgen en kost niets.
Al met all voor ons zeer goed te doen, soms even schuif luifel voor de tent omruilen omdat onze zoon er mee weggaat,

We zijn gelukkig en blij met ons spul en sjouwen zeker niet veel.

Pak ze - en groeten Jaap van Duijn.

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”