Kip De Luxe K 470 T binnenwand lekkage

Over klussen, reparatie en onderhoud van het interieur van de caravan.
Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Kip De Luxe K 470 T binnenwand lekkage

Bericht door Micky » di 28 aug 2018 20:02

damuru schreef:
di 28 aug 2018 19:24
Nou, we gaan het toch proberen om de caravan te renoveren. Mijn schoonvader is einde van de middag langs geweest en heeft even naar de plekken gekeken. Op de foto’s leek het een stuk erger maar dat hij het in reallife ziet, valt het wel mee. Hij wilt het in ieder geval proberen om de boel op te knappen. “Dit wordt een winterprojectje”, zei ie..

Mijn vader heeft nog niet gekeken, maar die zal dit ook zeggen. Die wil wel mee helpen, staan wij straks met 3 man sterk. Ik ben niet zo erg handig, maar kan hen natuurlijk wel helpen. Uiteindelijk zou ik de boel moeten verven en behangen.

Leuk projectje en het lijkt mij ook wel leuk om dit traject met jullie te gaan delen. Dus, ik zal zo nu en dan de bevordering op het forum plaatsen, met foto’s uiteraard. Wellicht dit in een nieuwe topic komt.

Ik heb een goeie tip van Chris gehad om bij AliExpress een vochtmetertje te halen. Ik ben ook van plan om z’n metertje te halen, ook handig voor later.

Keep u posted..
Goede beslissing thumbup.gif succes en bij vragen, er zijn er hier best een paar die al dergelijke grote projecten hebben aangepakt thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Kip De Luxe K 470 T binnenwand lekkage

Bericht door Chris » di 28 aug 2018 20:09

RE.gif

Zo... ik denk gelijk aan Hekkie... thumbup.gif

Hier kan je wat van leren !! viewtopic.php?f=82&t=30846

Pagina's vol met ervaringen over het opknappen en repareren van een schade..
Dit was dan een aanrijdingsschade, maar je kan er vanalles uithalen..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

damuru
Berichten: 95
Lid geworden op: di 21 aug 2018 10:12

Re: Kip De Luxe K 470 T binnenwand lekkage

Bericht door damuru » wo 29 aug 2018 12:42

Chris schreef:
di 28 aug 2018 19:53
Goede beslissing...
Ik heb ook de fotoserie bekeken..
Aanpakken en grondig ook..
Alle biezen aan de buitenkant opnieuw kitten dus..
Veel werk wordt het verwijderen van de oude kit... want dat mag niet blijven zitten.
Gebruik Butyl kit... dat blijft jarenlang flexibel en waterdicht.

Wellicht toch de vochtmeter kopen die ik eerder al meldde, voor 18 euro kan je alles controleren.
Deze: https://nl.aliexpress.com/item/RZ-EMT01 ... 4c4dKMySFz

Ik heb hem, en ik heb deze vergeleken met de officiele door de Bovag gebruikte Caissons...
Werkt gewoon prima, is gelijk in aanwijzing ... maar niet met een certificaatje erbij.
Je weet dan exact waar je wel en waar je niet aan het werk moet in je caravan.

Geen idee waar je woont, maar voor een testje mag je mij meter best lenen... dan weet je wat het is..
Chris bedankt, gisteravond de vochtmeter bij Aliexpress besteld. Kan ook handig zijn voor later. Ik zal ook de kit bestellen want idd er moet nog wat gekit worden. De sierlijsten, de grote over de hele caravan, is niet voorzien van kit, maar zit gewoon brede rubber onder. Ik neem aan dat dit niet gekit hoeft te worden? De handvaten (aan de zijkant van de caravan) is wel gekit.. Deze zal er ik dan afhalen en opnieuw kitten, inclusief de schroeven.

Verder bedankt voor de berichten. Het is idd leuk dat een KIP caravan in leven wordt gehouden. Het is toch zonde op z'n caravan zo te laten of naar de stort te brengen. Wij gaan het in ieder geval proberen. Als het alsnog niet lukt dan hebben wij het in ieder geval geprobeerd!

Ik twijfel nu even over 1 ding. Aangetast hout, welke nog niet verrot zijn, gewoon in laten of deze bewerken met speciaal spul zoals houtrotstop? Er zijn aardig wat balkjes die een andere kleur hebben (dus nat zijn geweest) maar op dit moment niet vochtig zijn en toch hard zijn.
Mitsubishi Grandis 2.4l 165pk uit 2006 samen met Kip Touring K 470T uit 1981.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Kip De Luxe K 470 T binnenwand lekkage

Bericht door Chris » wo 29 aug 2018 12:48

Hard hout is ok.
Kleur maakt niet uit.
Behandelen met e.o.a...? geen idee, denk het niet.

De vochtmeter moet op gear 1 staan straks.
Als ie binnen is en je leest de handleiding zal je het begijpen.
Dan is de schaal in % vergelijkbaar met de Caissons...

Succes... thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Kip De Luxe K 470 T binnenwand lekkage

Bericht door Morgoth » za 24 nov 2018 16:59

Mooi! Ik zou hem ook opknappen. Maarja, ik hou van oude dingen met karakter.
Je kun beter te veel weghalen als te weinig. Vocht zit wellicht ook in de isolatie. Ik zou niet met rotstopper gaan klooien maar het grondig aanpakken zodat je er weer voor jaren plezier van hebt. Nu ligt alles toch al open. Zorg ook dat je de oorzaak goed aanpakt!
Hobby 420 De Luxe uit 1988

damuru
Berichten: 95
Lid geworden op: di 21 aug 2018 10:12

Re: Kip De Luxe K 470 T binnenwand lekkage

Bericht door damuru » zo 25 nov 2018 15:45

RE.gif Bedankt, dat is ook de bedoeling, grondig aanpakken. Nee, uiteindelijk besloten om geen rotstop te gaan gebruiken, maar echte rot weghalen en nieuw hout te gebruiken.

Wie kan mij helpen met specifieke onderdelen voor een (Kip) oldtimer? Zoals onderlegrubbers/afdekstrips voor de lijsten rondom de caravan en buitenroosters voor de koelkast?
Mitsubishi Grandis 2.4l 165pk uit 2006 samen met Kip Touring K 470T uit 1981.

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Kip De Luxe K 470 T binnenwand lekkage

Bericht door BertJan » zo 25 nov 2018 16:10

nu lees ik dit topic door, de keuring die is uitgevoerd is een keuring voor een aanhangwagen en niet specifiek voor een caravan, een bovag onderhoudsbeurt voor een caravan zit een vochtmeting in, voor een aanhangwagen of paardetrailer niet.
en deze vochtmeting is juist een erg belangrijke voor behoud van je caravan, goed dat je het rotte hout weghaald, dit is de enige goede manier, controleer ook of de aluminium buiten beplating niet is gaan rotten.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Kip De Luxe K 470 T binnenwand lekkage

Bericht door Chris » zo 25 nov 2018 16:20

damuru schreef:
zo 25 nov 2018 15:45
RE.gif Bedankt, dat is ook de bedoeling, grondig aanpakken. Nee, uiteindelijk besloten om geen rotstop te gaan gebruiken, maar echte rot weghalen en nieuw hout te gebruiken.

Wie kan mij helpen met specifieke onderdelen voor een (Kip) oldtimer? Zoals onderlegrubbers/afdekstrips voor de lijsten rondom de caravan en buitenroosters voor de koelkast?
Ik weet het niet, maar eens proberen bij: https://www.jasicamp.nl/
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”