Is dit nog te repareren

Over klussen, reparatie en onderhoud van het interieur van de caravan.
Plaats reactie
JVN
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 13 mei 2013 14:17

Is dit nog te repareren

Bericht door JVN » wo 15 aug 2018 18:08

Ons tafeltje van achterin de caravan is in verval geraakt. Deze wordt voornamelijk gebruikt voor een slaapplaats voor een van onze kinderen.
Op de foto heb ik met (verwijderbare) stift twee gebieden getekend.
1 = waar al echt een scheur zit
2 = waar het tafeltje zachter aan het worden is.

Ik zie in andere onderwerpen oplossingen met formica plaatjes erover. Ik denk echter dat het verstandig is eerst wat breek en opvulwerk te doen.
Iemand suggesties hoe hier te werk te gaan?
IMG_20180815_175956754 klein.png
IMG_20180815_175956754 klein.png (231.9 KiB) 1070 keer bekeken

vso1
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 11 mei 2018 03:34
Locatie: zuid holland

Re: Is dit nog te repareren

Bericht door vso1 » wo 15 aug 2018 21:10

tja ..

Ligt heel erg aan je gewenste eindresultaat en "doel", kan je bv zonder de tafel zijn er op o.a pintrest idee-en hoe je uitschuifbare lattenbodems kan fabriceren. zodat je nog steeds van bank/bed kan omtoveren. (camper + storage bed/side bed zoeken)
een tafel kan dan 2 plankjes zijn met piano scharnier .. en paar dunne balkjes ter versteviging ofzo

Kijk eerst of je niet 2de hands er 1 kan verkrijgen

Wil je perse repareren zou ik slopen, en kijken hoe dit "gemaakt" is.. gewichts besparend zou ik naar bv een dunne bovenplaat verlijmt met XPS (wedi plaat of qboard)en onderplaat. enorm constructieve sterke (gewichtsbesparende) oplossing.
Camping: voor veel geld leven als een zwerver, en vluchten voor je verantwoordelijkheden

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Is dit nog te repareren

Bericht door Jan Br » wo 15 aug 2018 21:11

Je zou ook eens kunnen kijken op Marktplaats, ik zie op dit moment meerdere gebruikte bladen in de aanbieding, misschien zit daar wat tussen?
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

JVN
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 13 mei 2013 14:17

Re: Is dit nog te repareren

Bericht door JVN » wo 15 aug 2018 21:54

Thanks voor de reacties. Dat zijn allemaal goede opties thumbup.gif Dat qboard heb ik ook toilet hier thuis mee gemaakt en werkte inderdaad prima. Maar aangezien het een permanent bed is (geloof in 5 jaar 1x omgebouwd) is gewoon een lattenbodem ook nog niet zo slecht idee. Dan houd ik ook wat meer gangpad over want dit deel is precies waar geen kussens liggen. Ga van de week ook even op marktplaats een kijkje nemen. Even over nadenken.

Stef
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 17 feb 2015 22:13
Contacteer:

Re: Is dit nog te repareren

Bericht door Stef » wo 15 aug 2018 22:55

Ik heb eenmaal zo’n scheurtje met succes gerepareerd , door er aan de onderzijde een gat in te boren / frezen.
Hierna voorzichtig het ingedeukte gedeelte weer terug te persen/ duwen .
Geeft een perfect resultaat, maar alleen wanneer er geen splinters verloren gegaan zijn.
En er hierna een plaatje onder te lijmen . Hetgeen ook goed kan voor het 2de gedeelte , waar het blad alleen zacht is.
Onderzijde hierna netjes afwerken .



Mvg
Stef kus.gif
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”