Onderdeel hordeur Knaus kapot

Over klussen, reparatie en onderhoud van het interieur van de caravan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 758
Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning

Onderdeel hordeur Knaus kapot

Bericht door HenkR » wo 20 jun 2018 15:41

Het zat er een keer aan te komen bij deze knaus. Als de horredeur gesloten is mag de caravan deur niet dicht. Door een rukwind sloeg de deur dus dicht en lag de horredeur scheef/deels losgekomen. Na wat hard "gemurmel" gekeken en leek alles weer op zijn plaats te kunnen drukken. Op 1 afgebroken onderdeel na. De rechter onderhoek welke de deur in de rail houdt. Sta nu op de camping anders had ik bij de dealer navraag gedaan. Weet iemand hier of en zo ja waar ik dit onderdeeltje kan kopen? Was al aan het klussen geweest met een ijzerlipje maar dat werkt niet.
20180620_153953.jpg
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.

Veldmuis
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 13:01

Re: Onderdeel horredeur Knaus kapot

Bericht door Veldmuis » wo 20 jun 2018 16:21

Waarschijnlijk betreft het een Bruynzeel plisséhor voor deuren plus / serie 500 . Via internet zijn bij Bruynzeel losse onderdelen te bestellen. Succes en een prettige vakantie!
Jan Albert.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Knaus Südwind Silver Selection 460 EU 2018

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Onderdeel hordeur Knaus kapot

Bericht door Chris » wo 20 jun 2018 17:09

Hoi Henk.

Ik herken de hordeur helemaal niet.
Volgens mij zit er in mijn hutje van 2017 een andere, maar kan ook dat ik dat niet in mn kop heb hoor.
Welk bouwjaar is jou Knaus???
Ik zou event. wel even langs mijn ( en jou ??? ) dealer in Hillegom kunnen gaan en informeren voor je..
Wellicht is er een oplossing... vragen kost niks.

Maar... kan je dan gedetailleerde foto's maken, type en BJ info graag.

Chris

p.s. zeker door de prullenbak aan de deur gekomen???
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 758
Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning

Re: Onderdeel hordeur Knaus kapot

Bericht door HenkR » wo 20 jun 2018 18:03

Jan Albert,
Ik heb even op de Bruynzeel site gekeken en de diverse soorten komen niet overeen met mijn hordeur. Jammer, want het geleide hoekstukje van de diveeese tupen kost zowat niets.

Chris,
Dank je voor het aanbod, maar ga zelf wel langs als ik volgende week weer terug ben. Inderdaad vuilnisbak, maar ook deurkruk. De caravan is van 2014 en als ik jou begrijp gooien ze er nu een andere hordeur in?
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Onderdeel hordeur Knaus kapot

Bericht door Chris » wo 20 jun 2018 19:21

HenkR schreef:
wo 20 jun 2018 18:03

De caravan is van 2014 en als ik jou begrijp gooien ze er nu een andere hordeur in?
Ik denk het... volgens mij is mijn hordeur (2017) anders.
Maar.... evengoed.. hordeur en buitendeur samen dicht is denk ik brokken...

Fabian zal het zeker kunnen bestellen als ze het niet in huis hebben..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Onderdeel hordeur Knaus kapot

Bericht door Daphne » vr 22 jun 2018 23:04

RE.gif

Aan de detailfoto te zien hebben wij dezelfde hordeur en deze zit ook nog in een nieuwe Knaus. (Deur is niet gewijzigd) Onderdeel zal geen probleem zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Onderdeel hordeur Knaus kapot

Bericht door iemand » za 23 jun 2018 10:48

misschien is het onderdeel na te maken dmv een 3d printer.
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Onderdeel hordeur Knaus kapot

Bericht door Chris » za 23 jun 2018 12:38

Daphne schreef:
vr 22 jun 2018 23:04
RE.gif

Aan de detailfoto te zien hebben wij dezelfde hordeur en deze zit ook nog in een nieuwe Knaus. (Deur is niet gewijzigd) Onderdeel zal geen probleem zijn.
Tja... zou best kunnen.... ik herken het 1,2,3 niet zo..
Maar er zullen zeker reserveonderdelen voor zijn toch.

Ondertussen is TS al bijna thuis en zou zelf langs zijn dealer gaan...ik had het aangeboden maar hoefde niet.. zwaaien.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 758
Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning

Re: Onderdeel hordeur Knaus kapot

Bericht door HenkR » za 23 jun 2018 17:07

Heb al bij Schijndel gevraagd. Hadden geen onderdelen. Wordt inderdaad volgende week de eigen dealer.
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.

pamacaraknaus
Berichten: 2
Lid geworden op: di 12 jun 2018 11:24

Re: Onderdeel hordeur Knaus kapot

Bericht door pamacaraknaus » di 26 jun 2018 18:36

Ik heb precies hetzelfde gehad.
Maar dat onderdeel is niet los verkrijgbaar.
Moest een hele nieuwe deur in.
Geclaimd bij verzekering en vergoeding gehad.
Levertijd hordeur was een aantal maanden.
In de tussentijd plastic hoekprofiel met dubbelzijdig plakband er voor op de vloer geplakt.
Was een hele goede oplossing. Eigenlijk degelijker dan het origineel.

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 758
Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning

Re: Onderdeel hordeur Knaus kapot

Bericht door HenkR » wo 27 jun 2018 19:00

Vanmiddag even langs de dealer geweest. Eerste monteur nee volgens mij is dat niet los verkrijgbaar, maar we vragen het even aan Jeroen (ook van de werkplaats). Nee volgens mij bestaat dat niet los, maar wellicht hebben we nog een oude deur liggen en zit het daarop. Dus naar de volgende persoon (voor Chris dit werd Fabian).
Ja er ligt nog een oude deur, maar ik heb hier een zakje met nog 3 erin, want ook pas geleden eentje vervangen. Wel even met de oude deur daar gekeken hoe het ongeveer zit.
Gelukkig voor mij het onderdeel met toebehoren voor €10. Nu as weekend de caravan maar weer uit de stalling halen. Gehele frame incl plint eruit om onderdeel te vervangen. Zal wel pielen worden met die kleine onderdelen en stoeien met het draadje wat er ook weer tussen moet. Maar o zo leuk mrgreen.gif
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Onderdeel hordeur Knaus kapot

Bericht door Chris » wo 27 jun 2018 19:25

awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif

Hahahaha...
Je zal het niet geloven maar ik was net ook daar, moest even wat passen..
En kwam Jeroen tegen... ik denk... ik vraag het effe voor Henk...
Ja hoor... zegt Jeroen ( lachend) ... hier liggen er nog 2 bij Fabian's bureau...
10 euro per setje... awhoea.gif awhoea.gif

( zal ik ook maar een reserve setje halen dan??)
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 758
Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning

Re: Onderdeel hordeur Knaus kapot

Bericht door HenkR » za 30 jun 2018 13:38

Had jammer genoeg mijn telefoon niet mee voor begeleidende foto's. Heb de klus net even bij de stalling gedaan.
Dopjes van de plint. Beide schroeven eruit en de deur kun je losklikken. Onderste frame aan een kant losmaken om touwtje vrij te maken en ruimte voor kapotte onderdeel. Zat ook stiekem met een schroef. Oude tuletje voorzichtig wegknippen en losrijgen oude houder er af en nieuwe erop. Toen pielen met draad om weer met nieuw tuletje (zat ook bij het setje) vast te zetten.
Alles weer in elkaar. Deur vastklikken en schroeven in de plint. Dopjes erop. Klaar haphop.gif . 30min werk incl reistijd.
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”