Doorgroeicaravan

Over klussen, reparatie en onderhoud van het interieur van de caravan.
germenso

Doorgroeicaravan

Bericht door germenso » di 21 jun 2005 22:21

Hallo groter groeiende gezinnen,

Vandaag heb ik van mijn Hobby UK (denk ik) 475 Deluxe, caravan met stapelbed in de lengterichting aan de voorzijde, een caravan met onder meer een vast bed gemaakt.
Doorgroei omdat de kinderen te groot zijn geworden voor de stapelbedjes maar eigenlijk nog klein genoeg (en ruimte zat) om in de caravan te slapen. Twee kids dus naar de rondzit die bed wordt, paps en mams op 140x200 en de rest van het spul (nog drie!) in een tent.
De stapelbedjes waren snel gedemonteerd (alles met plaatschroeven) en zonder schade verwijderd. Op de bodem heb ik twee bakken gemaakt van meubelplaat om samen met de bestaande banken het bed te ondersteunen. Bij Ikea twee lattenbodems van 70cm en een matras van 140x200 gescoord. Een bed gemaakt van meubelplaat en wat tengels en voila: luxe slaapkamer!
Kosten: ongeveer 200 euro.
Als ik de caravan ooit eens kwijt wil en de nieuwe eigenaar wil alles terug in originele staat ben ik denk ik een uur of twee kwijt, en alles is weer bij het oude. Totdat deze toekomstige geluksvogel zelf merkt dat zijn kindjes te groot worden en de truc andermaal uithaalt, nu uiteraard met bijgeleverd bed en bakken. Hij is zo klaar.
Voor geinteresseerden heb ik ook nog een paar fotootjes gemaakt.

Groeten en prettige vakantie,

Renso

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”