Schilderen binnenwand stacaravan

Over klussen, reparatie en onderhoud van het interieur van de caravan.
Plaats reactie
dennis078nl

Schilderen binnenwand stacaravan

Bericht door dennis078nl » ma 16 sep 2019 21:44

Hallo allemaal,
Wij willen wat binnenwanden en een plafond van onze stacaravan verven. Omdat de wanden op de plaatnaden zijn voorzien van harde kunststofprofielen en langs de boven- en onderzijde van een rubberachtig u-profiel weten we niet zeker of dit wel een mooi resultaat gaat opleveren. Wat gebeurt er bijvoorbeeld met de kunstof strips als ik dit schilder. Kan de plaat loskrimpen waardoor de verf op de naden scheurt?
Heeft iemand ervaring met het schilderen van dit soort wanden?
Bedankt alvast voor jullie reactie(s)
Gr. Dennis

Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 407
Lid geworden op: za 20 jun 2015 08:25

Re: Schilderen binnenwand stacaravan

Bericht door Ivo » zo 22 sep 2019 12:04

Er bestaat een primer die ook hecht op kunststof en rubber. Daarover kan je dan de afwerkingslaag verven. Onze eerste caravan heb ik ook zo opgeknapt.
Skoda Kodiaq, 110 kW, 150 pk, 250 Nm/1500 rpm. Adria 472 LU 2006 (MTM 1300 kg)

Knaus440
Berichten: 3714
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Schilderen binnenwand stacaravan

Bericht door Knaus440 » zo 22 sep 2019 21:25

Ik heb onze stacaravan gerenoveerd. Wanden vervangen, woonkamer wanden zo gelaten. Met de profielen tussen de wandplaten.
In de kleine slaapkamer de profielen gewoon mee geverfd. Gaat prima tot nu toe.
In de kamer, grote slaapkamer, gang, badkamer, eerst met primer de profielen geverfd, en daarna met de wanden in 1 kleur gezet. Ook de zachtere hoekprofielen.
Blijft tot nu toe, na ruim 1 jaar, ook prima.
Ik zou kiezen voor primer, ziet er net iets strakker en sterker uit. Kleine slaapkamer is opslagkamer, dus niet zo in het oog.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

RonAlmere
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 8 nov 2019 15:00
Locatie: Almere

Re: Schilderen binnenwand stacaravan

Bericht door RonAlmere » vr 8 nov 2019 17:47

Ik ben er mee bezig. Veel werk. Maar het resultaat is altijd geweldig. Onze stacaravan is van binnen fraai afgewerkt, maar het materiaal zuigt verf goed op. Dus 2 x grondverf en dan 1 x aflakken geeft perfect resultaat. Alles met de roller en de hoekjes met de kwast. Als grondverf gebruik ik Gamma grondverf op waterbasis. Voor de kunststof kozijnen speciale grondverf voor kunststof. Als verf gebruik ik Frenchic krijtverf voor wand, Whiter Then White. Deze verven zijn zo goed als reukloos. Voor de badkamer gebruik ik buitenverf van Frenchic. Het voordeel van Frenchic verf is dat het een zeer warme glans geeft. Omdat wij er permanent wonen (ingericht als mantelzorgwoning) stelden wij daar hoge eisen aan. Eerste resultaten zijn perfect. Hoop dat je wat hebt aan deze informatie en succes met je klus.
Willerby Rio stacaravan. Met grote aangebouwde serre.
Omgebouwd tot All-Electric met warmtepompsysteem en pelletkachel.
Hele jaar in gebruik als mantelzorgwoning.

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”