kraantje LMC 530

Over klussen, reparatie en onderhoud van alles wat bij water hoort.
Plaats reactie
slepgeert
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 21 aug 2019 19:59

kraantje LMC 530

Bericht door slepgeert » do 22 aug 2019 20:46

Hallo,
We hebben een LMC 530 K1 Luxus uit 2000 gekocht.
Nu zit er in WC/badkamer geen kraan bij de fontein maar een doucheslang. (zie foto)
Is het mogelijk om hier een kraantje te plaatsen?
Groetjes Geert

Foto:
https://imgur.com/xWknIEg

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1672
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

kraantje LMC 530

Bericht door thmeyer » do 22 aug 2019 22:29

RE.gif
Beste Geert,

Ik neem aan dat je warm- en koud water uit die douchekop krijg en dat je ook weer warm- en koud water uit de nieuwe kraan wil hebben. Er zijn diverse uitvoeringen (zie bijlage) waterkranen voor de caravan te koop. Waar je op moet letten is de maat van de waterslangen (warm & koud) en de diameter van de doorvoer in de wasbak. Ook moet je bekijken of het mogelijk is om de elektrische aansluiting van de knop -doucheslang over kan zetten op de nieuwe kraan.

En een link van O. uit W. info waterkranen voor de caravan. Waar je op moet letten.

Gr. Theo
Bijlagen
Warm- en koudwater kraan  caravan.png
Warm- en koudwater kraan caravan.png (147.27 KiB) 1825 keer bekeken
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

slepgeert
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 21 aug 2019 19:59

Re: kraantje LMC 530

Bericht door slepgeert » vr 23 aug 2019 18:29

thmeyer schreef:
do 22 aug 2019 22:29
RE.gif
Beste Geert,

Ik neem aan dat je warm- en koud water uit die douchekop krijg en dat je ook weer warm- en koud water uit de nieuwe kraan wil hebben. Er zijn diverse uitvoeringen (zie bijlage) waterkranen voor de caravan te koop. Waar je op moet letten is de maat van de waterslangen (warm & koud) en de diameter van de doorvoer in de wasbak. Ook moet je bekijken of het mogelijk is om de elektrische aansluiting van de knop -doucheslang over kan zetten op de nieuwe kraan.

En een link van O. uit W. info waterkranen voor de caravan. Waar je op moet letten.

Gr. Theo
Bedankt voor je reactie.
Het was eigenlijk niet de bedoeling om het warme water ook nog te gebruiken.
Ik ga even kijken of ik op de plaats van de slang een kraan kan plaatsen.

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1889
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: kraantje LMC 530

Bericht door RichTrip » vr 23 aug 2019 18:41

Zo, meteen maar weer een andere caravan gekocht dus! Ondanks de reden van aankoop toch gefeliciteerd thumbup.gif

Ps. ook ik verwacht inderdaad zeker geen problemen. Kraantje komt dan op de plek van die geribbelde ronde draai/drukknop. Gat waar de slag doorheen gaat blijft dus open. Ik neem aan dat onder die draai/drukknop ook wel de bedrading voor het pompje is te vinden die je dan over moet zetten op de aansluitingen van de nieuwe kraan.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

slepgeert
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 21 aug 2019 19:59

Re: kraantje LMC 530

Bericht door slepgeert » zo 25 aug 2019 20:35

RichTrip schreef:
vr 23 aug 2019 18:41
Zo, meteen maar weer een andere caravan gekocht dus! Ondanks de reden van aankoop toch gefeliciteerd thumbup.gif

Ps. ook ik verwacht inderdaad zeker geen problemen. Kraantje komt dan op de plek van die geribbelde ronde draai/drukknop. Gat waar de slag doorheen gaat blijft dus open. Ik neem aan dat onder die draai/drukknop ook wel de bedrading voor het pompje is te vinden die je dan over moet zetten op de aansluitingen van de nieuwe kraan.
Bedankt voor de reactie...inderdaad gelijk weer een caravan gekocht. Zo na de vakantie zijn er mensen die eraf willen en zijn ze goed betaalbaar.
Hopen dat de verzekering ons een groot deel van de caravan vergoed. Ik ga even kijken hoe ik dat op ga lossen met de kraan

Plaats reactie

Terug naar “Water”