Diverse problemen

Over klussen, reparatie en onderhoud van alles wat bij water hoort.
Plaats reactie
Jeffr
Berichten: 852
Lid geworden op: do 18 feb 2016 15:42

Diverse problemen

Bericht door Jeffr » ma 19 aug 2019 14:21

Welkom terug beste vakantie mensen.

Wij zijn ook weer terug.
Helaas bleek op vakantie de afvoer van de wasbak in de toiletruimte lek daar moet naar gekeken worden.

Helaas bleek de kraan in het keukentje overleden iemand tips voor nieuwe kip bj 97?

En onze toilet lekkte bij de opvang bak . Resultaat lekkage in de caravan maar probleem gevonden na lange zoektocht. Wat blijkt het klepje van de wc moet helemaal opengedraaid worden voor het plassen/doortrekken anders loopt het naast de opvang bak. Dit deden mijn kleine dames eigenlijk pas na het plassen en dus lekkage
thumbup.gif
Geen Caravan.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Diverse problemen

Bericht door deusjevo » ma 19 aug 2019 14:33

Die kraan lijkt mij redelijk standaard toch?

Betreffende die lekkage, ze plassen nu dus boven een geopende afvaltank, zou niet mijn voorkeur hebben. :roll:
Wellicht een nieuwe rubberring monteren?

Zelf heb ik een paar jaar geleden een Fresh-Up set voor onze Thetford gekocht en dat bevalt prima.

https://www.obelink.nl/fresh-up-set.htm ... gKvW_D_BwE

Geen gedoe meer met allerlei lekkende rubbers en gewoon een nieuwe tank met als klap op de vuurpijl een nieuwe toiletbril.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Jeffr
Berichten: 852
Lid geworden op: do 18 feb 2016 15:42

Re: Diverse problemen

Bericht door Jeffr » ma 19 aug 2019 14:45

RE.gif

Inderdaad geopend heeft ook niet onze voorkeur.

Thanks voor de link. Die vuur pijl kunnen wij ook gebruiken lol thumbup.gif
thumbup.gif
Geen Caravan.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Diverse problemen

Bericht door Jan van Vijven » ma 19 aug 2019 14:59

RE.gif
En waarom niet als ik vragen mag?
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Jeffr
Berichten: 852
Lid geworden op: do 18 feb 2016 15:42

Re: Diverse problemen

Bericht door Jeffr » ma 19 aug 2019 17:08

Ruikt niet lekker en ziet er niet fris uit awhoea.gif
thumbup.gif
Geen Caravan.

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: Diverse problemen

Bericht door DV_t » ma 19 aug 2019 17:14

Nu de caravan een Dometic toilet heeft in plaats van Thetford, er op niet zo'n fijne manier achter gekomen dat deze alleen geopend gebruikt mag worden.

Bij Thetford mag het op twee manieren (open en dicht) en bij Dometic alleen open anders gaat het er overheen en langsheen.

Jeffr
Berichten: 852
Lid geworden op: do 18 feb 2016 15:42

Re: Diverse problemen

Bericht door Jeffr » ma 19 aug 2019 17:23

Wij hebben thetford maar loopt er ook langs [aschrik.gif]
Misschien ouder dom.
thumbup.gif
Geen Caravan.

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Diverse problemen

Bericht door JanPunne » ma 19 aug 2019 17:26

Bij ons staat’ie ook altijd open bij de plas.
Het geurtje valt best mee.
Schoonmaakazijn met een beetje afwasmiddel is genoeg.
En als we op de pot zitten te plassen sluiten we de meeste geuren toch af mrgreen.gif
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Diverse problemen

Bericht door Daphne » ma 19 aug 2019 18:25

Ik gebruik het toilet altijd geopend. Gesloten gebruiken is niet de bedoeling. Als het vies ruikt gebruik je niet voldoende toiletvloeistof.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Diverse problemen

Bericht door deusjevo » ma 19 aug 2019 19:01

RE.gif
Waar haal je die info vandaan dat het niet de bedoeling is?
Dit haal ik uit de Engelse gebruiksaanwijzing, het kan gesloten en open en wij hebben nig nooit problemen gehad dat we hem gesloten gebruiken.
Wij doen er trouwens alleen maar kleine boodschappen mee.

use. 13. After use, open the valve blade (if still closed) by turning thehandle anti-clockwise. Flush the toilet by pressing the flush knobfor several seconds. TIP! The flush of your toilet will be moreeffective if you pulsate the flush by pressing the flush buttonseveral times in a row. Close the valve blade after use
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Diverse problemen

Bericht door PD » ma 19 aug 2019 19:05

Wij gebruiken ons Thetford toilet altijd met gesloten klep; nooit anders gedaan en ook nog nooit lekkages gehad thumbup.gif
Overigens alleen 's nachts en voor de kleine boodschap.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Diverse problemen

Bericht door Daphne » ma 19 aug 2019 19:13

deusjevo schreef:
ma 19 aug 2019 19:01
RE.gif
Waar haal je die info vandaan dat het niet de bedoeling is?
Dit haal ik uit de Engelse gebruiksaanwijzing, het kan gesloten en open en wij hebben nig nooit problemen gehad dat we hem gesloten gebruiken.
Wij doen er trouwens alleen maar kleine boodschappen mee.

use. 13. After use, open the valve blade (if still closed) by turning thehandle anti-clockwise. Flush the toilet by pressing the flush knobfor several seconds. TIP! The flush of your toilet will be moreeffective if you pulsate the flush by pressing the flush buttonseveral times in a row. Close the valve blade after use
Voor de kleine boodschap kan het best zonder al te veel neveneffecten, maar bij een grote boodschap de klep dicht te houden en pas na gebruik open te doen? weenie.gif Vandaar dat het mij niet de bedoeling lijkt.

Btw, vroeger (caravan 1997) toen je nog last kon hebben van de druk als de klep werd geopend, was het sowieso lastig om met de klep dicht je ding te doen en daarna de klep te openen. Door de druk plofte alles omhoog. Dat is bij de huidige generatie toiletten niet meer het geval. Misschien ook niet meer als je een oudere caravan hebt met een freshup set.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Diverse problemen

Bericht door Micky » ma 19 aug 2019 19:28

Jeffr schreef:
ma 19 aug 2019 14:21
Welkom terug beste vakantie mensen.

Wij zijn ook weer terug.
Helaas bleek op vakantie de afvoer van de wasbak in de toiletruimte lek daar moet naar gekeken worden.

Helaas bleek de kraan in het keukentje overleden iemand tips voor nieuwe kip bj 97?hiervan kun je de microswitch omhooghalen en ligtjes opschuren, contactspray ertussen en hij doet het weer jaren (als jet niets anders is iig)

En onze toilet lekkte bij de opvang bak . Resultaat lekkage in de caravan maar probleem gevonden na lange zoektocht. Wat blijkt het klepje van de wc moet helemaal opengedraaid worden voor het plassen/doortrekken anders loopt het naast de opvang bak. Dit deden mijn kleine dames eigenlijk pas na het plassen en dus lekkage of de rubberring vervangen, of zoals ik gedaan heb een freshup set halen, voor 100 hab je dan alles nieuw en ook een nieuwe bril


Zie mijn reacties in het blauw mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Diverse problemen

Bericht door Micky » ma 19 aug 2019 19:29

deusjevo schreef:
ma 19 aug 2019 14:33
Die kraan lijkt mij redelijk standaard toch?

Betreffende die lekkage, ze plassen nu dus boven een geopende afvaltank, zou niet mijn voorkeur hebben. :roll:


scratch.gif Huh? dat hoort toch zo? zo doe ik het al heel mijn leven, de grote boodschap drop je och ook niet op die schijf?

Edit, ik lees net in de handleiding dat je of eerst wat water moet spoelen, of de schuif openen voor gebruik.

Ik zie nu dat ik een heel aantal posts gemist had en dat het al besproken was :oops:

mrgreen.gif
Laatst gewijzigd door Micky op ma 19 aug 2019 19:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Diverse problemen

Bericht door deusjevo » ma 19 aug 2019 19:30

@Daphne

Voor gebruik de vlinderklep een klein stukje openen en weer sluiten en de overdruk is weg.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Diverse problemen

Bericht door deusjevo » ma 19 aug 2019 19:34

Micky schreef:
ma 19 aug 2019 19:29
deusjevo schreef:
ma 19 aug 2019 14:33
Die kraan lijkt mij redelijk standaard toch?

Betreffende die lekkage, ze plassen nu dus boven een geopende afvaltank, zou niet mijn voorkeur hebben. :roll:


scratch.gif Huh? dat hoort toch zo? zo doe ik het al heel mijn leven, de grote boodschap drop je och ook niet op die schijf?

Edit, ik lees net in de handleiding dat je of eerst wat water moet spoelen, of de schuif openen voor gebruik.
En ik doe het m’n hele leven al niet anders dan met gesloten klep, grote boodschappen vragen andere maatregelen bij ons. mrgreen.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Jeffr
Berichten: 852
Lid geworden op: do 18 feb 2016 15:42

Re: Diverse problemen

Bericht door Jeffr » ma 19 aug 2019 21:03

Het is verder goed gegaan na het vooraf openen. We zullen het even zo blijven doen en uiteindelijk een opfrisset thumbup.gif
thumbup.gif
Geen Caravan.

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Diverse problemen

Bericht door iemand » di 20 aug 2019 05:22

mbt de lekkage, is er een 1 euro opoossing.

zid viewtopic.php?f=78&t=39061
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Jeffr
Berichten: 852
Lid geworden op: do 18 feb 2016 15:42

Re: Diverse problemen

Bericht door Jeffr » di 20 aug 2019 13:24

Typisch zoiets ben je thuis gaat aan de bak aan je caravan probleempjes. Werkt alles zoals het moet scratch.gif
( Behalve toilet [aschrik.gif] ).

Keuken kraan hendel los gemaakt even tegen de mooi glimmend tikkers getikt whistle.gif . En gemaakt .

Dan maar door naar de lekkende wasbak in het toilet .
Water er door heen om te kijken waar hij lekt. 10 min later nog niks gevonden loopt netjes weg. En gemaakt.

Toch ben ik bang dat vooral het laatste euvel wel terug zal keren [aschrik.gif] scratch.gif
thumbup.gif
Geen Caravan.

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Diverse problemen

Bericht door Gerardo » wo 11 sep 2019 15:03

Als je de klep niet opent wanneer je het toilet gebruikt voor....een storting van harde munt mrgreen.gif dan draai je de klep daarna toch weg met aanhechtsels die je liever niet tussen de afsluitrubbers geveegd wilt hebben? [aschrik.gif]

AI! allemaal al besproken. Excuse me :oops:
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Plaats reactie

Terug naar “Water”