Boiler isoleren tegen vorst?

Over klussen, reparatie en onderhoud van alles wat bij water hoort.
Plaats reactie
kristel
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 14 jun 2015 08:55

Boiler isoleren tegen vorst?

Bericht door kristel » vr 12 apr 2019 10:28

Hoi
Wij hebben dit jaar voor het eerst een voorseizoensplek. Nu vraag ik me af of ik de boiler moet isoleren tegen de vorst, en hoe ik dat het beste kan doen.
Aangezien onze boiler afgelopen winter kapot is gevroren (of de winter daarvoor, want vorig jaar hebben we geen water gebruikt in de caravan), en we dit niet nog een keer willen, zit ik te denken om de boiler voor komend weekend te isoleren, aangezien er nachtvorst is voorspeld wanneer wij er niet kunnen zijn.
Het hoeft dus niks permanents te zijn. Zou dat ook met een deken of een paar dikke handdoeken kunnen?

Gebruikersavatar
Hans met Troll
Berichten: 232
Lid geworden op: di 8 mei 2018 18:48
Locatie: Midden limburg

Re: Boiler isoleren tegen vorst?

Bericht door Hans met Troll » vr 12 apr 2019 10:38

gewoon verwarmen of laten leeg lopen mrgreen.gif
Blauwe Trekker,witte Caravan whistle.gif

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Boiler isoleren tegen vorst?

Bericht door janoniem » vr 12 apr 2019 10:52

Wanneer het Nederlandse vorst betreft dan zou ik me geen zorgen maken in een voorseizoen.
In de caravan zal die paar graden vorst geen schade aanrichten.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Boiler isoleren tegen vorst?

Bericht door Jan Br » vr 12 apr 2019 16:16

RE.gif
Je had toen je de vorige boiler hebt moeten vervangen de RVS versie moeten plaatsen, die is veel minder gevoelig voor kapot vriezen en is qua prijs ongeveer gelijk aan de kunststof versie. Verwarming overzetten en het werkt gelijk aan de fabrieksversie.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Plaats reactie

Terug naar “Water”