Lekkage afvoer gootsteen?

Over klussen, reparatie en onderhoud van alles wat bij water hoort.
Plaats reactie
Stijn vdb
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 10 mar 2019 09:05

Lekkage afvoer gootsteen?

Bericht door Stijn vdb » ma 11 mar 2019 08:06

DAg allen,

Ik kocht als Belg een Avento 395 avance esclusivo uit 2005 in NL. Alles in orde en gekeurd bovag 2016 waarna nog nauwelijks gebruikt. Bij uitproberen blijkt het water uit de gootsteen in de caravan te lopen ergens langs onder, maar alle buizen zitten weggestopt achter hout. Moet ik naar een lek op zoek of kan het aan open/dicht zetten van waterleidingen liggen aub? IK heb onder de keuken 3x gastoevoer open/dicht maar daarnaast ook drie plastic kranen , 2x warm en 1 x koud water, die alle drie dicht stonden, moet ik daar iets mee doen aub? Dank voor jullie suggesties, Stijn

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Lekkage afvoer gootsteen?

Bericht door iemand » ma 11 mar 2019 08:12

maak eens wat foto's en plaats ze hier

de 3 kranen met rode knop aan metalen leiding zijn de gastoevoer van kooktoestel, koelkast en kachel.

mbt water zul je ook een boiler hebben, zit bij mij in de linker bank, daar zitten 2 plastic aftapkraantjes bij.
zie mn site https://avento.weebly.com
bij ons staat het keukenblok achterin.
Afvoer van keuken en wasruimte komt bij mij via pijpje achter linkerachterwiel in bodemplaat.

en hier staat de brochure van jou caravan http://www.caravancentrummeerkerk.nl/wp ... e-2005.pdf
Laatst gewijzigd door iemand op ma 11 mar 2019 08:33, 5 keer totaal gewijzigd.
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Lekkage afvoer gootsteen?

Bericht door Jan van Vijven » ma 11 mar 2019 08:20

Je bespreekt nu zowel de aan als afvoer, volgens mij zijn de genoemde plastic kranen aftapkranen die dicht moeten bij gebruik.
Ik ken deze caravan niet maar meestal zijn alle leidingen wel bereikbaar, zit die afvoer niet achter een paar lades?

Je zegt dat er na 2016 nagenoeg niet naar omgekeken is dan is er een kans dat er wat kapot gevroren is.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

koning

Re: Lekkage afvoer gootsteen?

Bericht door koning » ma 11 mar 2019 09:47

Neem me niet kwalijk maar de intro: " Ik kocht als Belg" heeft toch geen toegevoegde waarde? awhoea.gif

louis23480
Berichten: 79
Lid geworden op: vr 5 apr 2013 16:03
Locatie: Kalmthout

Re: Lekkage afvoer gootsteen?

Bericht door louis23480 » ma 11 mar 2019 12:01

Daar hebt je wel gelijk in Noorderbuur. Ik ben ook een Belg en heb reeds enkele malen een tweedehandse caravan in Nederland gekocht. In België is het aanbod te klein en daardoor geen keuze genoeg. Bij jullie in Nederland is er voor iedereen wel een model voorradig. Wat betreft het probleem van de vraagsteller zouden we wel even moeten weten of het de afloop of de aanvoer via de kraan betreft.

Stijn vdb
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 10 mar 2019 09:05

Re: Lekkage afvoer gootsteen?

Bericht door Stijn vdb » ma 11 mar 2019 20:55

Beste Nederlandse buren

De vermelding 'als Belg' was bedoeld om mij voor te stellen bij eerste vraag, om mijn onkunde met caravans te illustreren, maar ook dat ik niet even terug kan gaan bij de vorige eigenaar op 300 km. U ziet, er waren vele goede redenen...
Toch nog een Belgenmop die niet bedoeld was: ineens herinnerde ik mij dat bij het schoonmaken van de caravan op de oprit van mijn schoonouders, ik na verloop van tijd een emmer heb geliquideerd omdat er een scheur in bleek. Die emmer had in de caravan gestaan... u begrijpt: vanavond nogmaals water door de gootsteen gegoten en het kwam allemaal netjes via de vuilwaterafvoer. Toch bedankt voor de adviezen ook over het sluiten van de plastic kraantjes! stom.gif

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Lekkage afvoer gootsteen?

Bericht door iemand » di 12 mar 2019 08:58

awhoea.gif awhoea.gif daar was ik nooit op gekomen.

Veel vakantieplezier met je nieuwe aanwinst zwaaien.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Plaats reactie

Terug naar “Water”