Kranen en toilet werken niet meer.

Over klussen, reparatie en onderhoud van alles wat bij water hoort.
Plaats reactie
Beau
Berichten: 41
Lid geworden op: do 18 feb 2016 22:29

Kranen en toilet werken niet meer.

Bericht door Beau » za 19 mei 2018 07:57

Goedemorgen iedereen, gisteren zijn we aangekomen in Belgie voor een paar fijne dagen in de Ardennen. Na het aansluiten van het elektrisch blijkt dat de kraan in de keuken en badkamer het niet meer doen en dat het Dometic automatische toilet ook niet meer spoelt, de display doet ook niets meer. Voor de winterstop heb ik alles werkend weggezet maar nu dus kapot. Ik weet dat de spoeling van het toilet loopt via de pomp die ook de kranen aanstuurt, misschien dat die kalot is. Is een Reich pompje. De caravan is een Knaus Sudwind 500EU uit 2011 en verder werk alles prima. Iemand een idee? Groeten Beau.

Ferdi

Re: Kranen en toilet werken niet meer.

Bericht door Ferdi » za 19 mei 2018 08:15

Beau schreef:Goedemorgen iedereen, gisteren zijn we aangekomen in Belgie voor een paar fijne dagen in de Ardennen. Na het aansluiten van het elektrisch blijkt dat de kraan in de keuken en badkamer het niet meer doen en dat het Dometic automatische toilet ook niet meer spoelt, de display doet ook niets meer. Voor de winterstop heb ik alles werkend weggezet maar nu dus kapot. Ik weet dat de spoeling van het toilet loopt via de pomp die ook de kranen aanstuurt, misschien dat die kalot is. Is een Reich pompje. De caravan is een Knaus Sudwind 500EU uit 2011 en verder werk alles prima. Iemand een idee? Groeten Beau.
Je zou bijna denken aan het pompje, maar omdat je zegt dat een display het ook niet doet, denk meer aan een 12V zekering.
Heb je voor de rest wel overal stroom?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Kranen en toilet werken niet meer.

Bericht door janoniem » za 19 mei 2018 08:18

Dat riekt naar een defect of vastzittend pompje wanneer andere 12V gebruikers tenminste wél werken. Misschien wat kalkaanslag aan de "propellor" van het pompje. Even reinigen, kraan open en help even de "propellor" op gang.
Daarna eventueel pompje met deel bedrading uitnemen (meestal via kroonsteen aangesloten).
Draden even aansluiten ergens waar 12V voorhanden is om defect pomp vast te stellen.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Beau
Berichten: 41
Lid geworden op: do 18 feb 2016 22:29

Re: Kranen en toilet werken niet meer.

Bericht door Beau » vr 29 jun 2018 18:39

Dit is wel een heeel late reaktie maar ik had het euvel snel na het plaatsen van het bericht gevonden, zekering in de omvormer en de zekering in de bedieningsknop van het toilet beide doorgebrand, vervangen en geen last meer, alles werkt!
Dank voor jullie suggesties.

Plaats reactie

Terug naar “Water”