Ik ben er zaterdag niet aan toe gekomen om een nieuw pompje te halen
Maandag maar even proberen mijn pompje doet het nog wel maar geeft
Erg wijnig water ik denk dat het komt toen wij de caravan op haalden
Uit Groningen de pomp+= 2uur heeft staan droog draaien een van de
Kraantjes was niet goed dicht gedaan dus meteen maar 2 aan kopen
De verkoper had daar toch wel op moeten letten de Hobby heeft geen
Boord accu dus toen hij aan de auto aan gesloten werd is de pomp gaan
Draaien tot IJmuiden aan toe ik hoorde met de pootjes uitdraaien pas een
Zoemend geluid telaad dus maar ja een goede leer voor de volgende keer
Ga ook meteen een 12 V verbinding maken via de Mover Accu voor onderweg
En een vetilator voor de koelkast al mooie voorbeelden gezien hier ik laat
Nog wel horen of alles werkt. Gr. Jan
Water pompje 12V voor een Hobby 560 prest, 2010
-
- Berichten: 514
- Lid geworden op: wo 18 mar 2015 17:58
- Locatie: Haarlem
Re: Water pompje 12V voor een Hobby 560 prest, 2010
@ Jan Krukas.
Jan, let wel op dat je niet de moveraccu direct aan het 12 volt systeem van de caravan knoopt.
Houd de boel gescheiden van de auto, dan kan je nooit het risisco lopen dat het starten van de auto uit de mover accu getrokken wordt.
Dan zou alle bedrading uitbranden.
Ook, twee verschillende accu's moet je niet parallel zetten, dat levert grote problemen op.
Dus... of een diode er tussen, of een relais zodat de zaak ontkoppeld is bij aangekoppelde caravan=auto steker.
Ik heb het laatste gemaakt met een eigen schakelingetje.
Bij mij is de mover accu automatisch beschikbaar als de caravan NIET achter de auto hangt en als er geen netspanning aanwezig is.
Dus als een echte noodstroom accu.
Schema is ergens op het forum te vinden, zat ook een foutje in maar dat is er bij beschreven.
succes
Chris
Jan, let wel op dat je niet de moveraccu direct aan het 12 volt systeem van de caravan knoopt.
Houd de boel gescheiden van de auto, dan kan je nooit het risisco lopen dat het starten van de auto uit de mover accu getrokken wordt.
Dan zou alle bedrading uitbranden.
Ook, twee verschillende accu's moet je niet parallel zetten, dat levert grote problemen op.
Dus... of een diode er tussen, of een relais zodat de zaak ontkoppeld is bij aangekoppelde caravan=auto steker.
Ik heb het laatste gemaakt met een eigen schakelingetje.
Bij mij is de mover accu automatisch beschikbaar als de caravan NIET achter de auto hangt en als er geen netspanning aanwezig is.
Dus als een echte noodstroom accu.
Schema is ergens op het forum te vinden, zat ook een foutje in maar dat is er bij beschreven.
succes
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Water pompje 12V voor een Hobby 560 prest, 2010
RE.gif
Dat zit bij mij wel zo, ik gebruik de boordaccu om te moveren...
Dat zit bij mij wel zo, ik gebruik de boordaccu om te moveren...
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Water pompje 12V voor een Hobby 560 prest, 2010
RE.gif
Hoe Micky..
Maar hoe zit het dan????
Met een diode, met een relais of...... koud aan elkaar geknoopt ??
Hoe Micky..
Maar hoe zit het dan????
Met een diode, met een relais of...... koud aan elkaar geknoopt ??
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Water pompje 12V voor een Hobby 560 prest, 2010
RE.gif
Geen idee, ik heb een CERS, zonnepanelen en een boordaccu, de 12 v voeding voor de koelkast staat los van de rest, maar ik heb nooit gekeken of de auto de accu ook laad, ik verwacht het wel en Kip kennende hadden ze er wel een diode tussen, maar om eerlijk te zijn heb k het nooit gemeten, het moet eigenlijk wel omdat het allemaal origineel is, ook zonder mover fik je anders de kabels af bij starten met "lege" accu
Geen idee, ik heb een CERS, zonnepanelen en een boordaccu, de 12 v voeding voor de koelkast staat los van de rest, maar ik heb nooit gekeken of de auto de accu ook laad, ik verwacht het wel en Kip kennende hadden ze er wel een diode tussen, maar om eerlijk te zijn heb k het nooit gemeten, het moet eigenlijk wel omdat het allemaal origineel is, ook zonder mover fik je anders de kabels af bij starten met "lege" accu
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
-
- Berichten: 514
- Lid geworden op: wo 18 mar 2015 17:58
- Locatie: Haarlem
Re: Water pompje 12V voor een Hobby 560 prest, 2010
Chris ik zet een 13pol,contakt doos op de dissel met alleen een kabel
Naar de Mover accu kan er toch niks mis gaan toch alleen niet vergeten
De stekker weer in de auto te steken als we weer gaan rijden
Naar de Mover accu kan er toch niks mis gaan toch alleen niet vergeten
De stekker weer in de auto te steken als we weer gaan rijden