water tank meter

Over klussen, reparatie en onderhoud van alles wat bij water hoort.
Gebruikersavatar
Williamr
Berichten: 961
Lid geworden op: za 17 jan 2015 21:08
Locatie: Midden vh land

Re: water tank meter

Bericht door Williamr » do 3 mei 2018 15:11

Jan van Vijven schreef:Bij 30% al lucht? Ligt je pomp op z'n kant of zit deze niet in het diepste deel? De impeller zit helemaal van onder dus lucht pakken bij 30% zou eigenlijk niet mogen.


Van de week beetje problemen met de kranen gehad, op zoek gegaan naar het euvel. Kwam bij het pompje uit, had namelijk de ene keer wel druk en de andere keer niet. Uiteindelijk zat er een klein gaatje in bij de bovenkant van de pomp die hier het water uit duwde als ik de kraan had opengezet. Duurde altijd even een seconde voor er druk was bij de kraan en had veel lucht. Nieuw pompje geplaatst en werkt weer zoals het hoort. Wel fijn geen lucht meer in de slangen.
Vriendschap bezit je niet, het is een geschenk.

Gebruikersavatar
nicolaas
Berichten: 530
Lid geworden op: za 7 nov 2015 18:40

Re: water tank meter

Bericht door nicolaas » do 3 mei 2018 17:10

kleine gaatje is ontluchting, om lucht uit de pomp te laten, als deze onder gedompeld word.
microhome 370 luxe

Gebruikersavatar
Ruudfr
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 3 dec 2007 22:47
Locatie: Oss
Contacteer:

Re: water tank meter

Bericht door Ruudfr » do 3 mei 2018 17:39

Wij hebben een terugslagklep op de pomp waardoor niet al het water iedere keer terug on de tank loopt . en je meteen water hebt zodra je de pomp aanzet , is ook makelijk bij douchen , je blijft nl steeds water in je leidingen ,
Dat doe ik later wel ! Pas op later kan wel eens te laat zijn ;Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab/Mercedes Sprinter 519 /Dethleffs Exclusieve 760 DR zilver metallic, Alde Snow ,enz,compleet dus.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

water tank meter

Bericht door Jan van Vijven » do 3 mei 2018 20:21

Een dompelpomp ontluchten? Das nieuw voor mij en ik gebruik toch echt vaak “echte” dompelpompen hoor.....

Als je afsluiters goed zijn heb je ook geen terugslag klep nodig, je leidingen blijven dan gewoon vol.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Williamr
Berichten: 961
Lid geworden op: za 17 jan 2015 21:08
Locatie: Midden vh land

Re: water tank meter

Bericht door Williamr » do 3 mei 2018 20:25

Denk dat nicolaas een ander gaatje bedoeld 😳
Vriendschap bezit je niet, het is een geschenk.

Plaats reactie

Terug naar “Water”