Spetterende waterkraan

Over klussen, reparatie en onderhoud van alles wat bij water hoort.
Plaats reactie
Mauske
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 17 feb 2010 07:30

Spetterende waterkraan

Bericht door Mauske » za 20 jun 2015 10:20

De waterkraan van het wastafeltje spettert bij gebruik zo erg dat je erna alles droog moet vegen.
De kranen zijn (zoals bijna alle caravan kranen) van de firma Comet Pumpen in Duitsland. De uitloop is niet voorzien van prelator maar heeft een soort kunststof dopje met wat gaatjes.

In de zoektocht naar een oplossing heb ik op internet merk ik dat meer mensen problemen met het spetteren ondervinden. Er komen tal van pogingen om het spetteren te verminderen langs die allemaal niet echt helpen.

Uiteindelijk krijg ik via Duitse caravan collega's de tip om Comet rechtstreekst te benaderen. En dat werkt. Ze antwoorden dat er een optionele uitloop (type parma) beschikbaar is voor de kranen in onze caravan. deze uitloop beschikt over een gewone perlator en spat dus niet.

Ik heb de uitloop bij Comet besteld ( 6 euro voor de uitloop en 6 euro voor het verzenden). Het wisselen stelt niets voor. En inderdaad onze kraan werkt nu als een normale huis kraan zonder spetteren
Hobby 460 ufe, Honda CR-V 1.6i-Dtec

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Spetterende waterkraan

Bericht door iemand » vr 10 aug 2018 22:16

Dank voor delen van de info thumbup.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4193
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Spetterende waterkraan

Bericht door WillyL » za 11 aug 2018 10:17

Je bedoelt dus niet het spetteren wanneer bv de tank bijna leeg is en er luchtbellen mee opgezogen worden? Dat hebben wij namelijk ook en was dan een teken voor mij om de tank te vullen.
Nu heb ik een paternoster vlotterjes in de tank hangen en een ledmeterje toont met een aantal balkjes het niveau.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Plaats reactie

Terug naar “Water”