Eind 2016 werden van mijn Cramer kooktoestel de thermokoppels vervangen omdat pitten niet bleven branden. Het was enige jaren effectief maar vlak voor afreizen bleek bij de controle één pit weer uit te gaan. Mijn dealer klopte tegen het koppel, trok een knop er af, spoot met wat WD-40, draaide de as heen en weer/op en neer en zie.... het was opgelost.
Twee dagen hield de juiste werking aan. Ik deed dezelfde trucjes, maar geen succes.
Gat van knop iets opvullen had ik eens gelezen, mijn laatste redmiddel. En jawel, de vlam dooft nu niet meer.
Kan mij iemand verklaren waarom dit de oplossing kan (ik hoop “zal”) zijn?
Gat knop opgevuld; gaspit blijft nu branden
Gat knop opgevuld; gaspit blijft nu branden
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019
Re: Gat knop opgevuld; gaspit blijft nu branden
Doordat je de knop van binnen iets hebt opgevuld druk je de gasknop nu verder naar binnen toe. Als de gasknop niet ver genoeg word ingedrukt dan blijft het thermokoppel niet hangen.
Wilk 530UE 2007. Volvo V70 D5 - 240PK, 500Nm.
Re: Gat knop opgevuld; gaspit blijft nu branden
Hebben wij ook gehad met onze LMC van 2011. Knoppen wat opgevuld, probleem opgelost.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: wo 31 okt 2018 18:46
Re: Gat knop opgevuld; gaspit blijft nu branden
waar vullen jullie de knop mee op? Stukje papier? Kit?
Re: Gat knop opgevuld; gaspit blijft nu branden
Heb ik ook ooit gehad. Is een stom detail. Opgevuld met een stukje dun karton.
Jlly camper
No more... Bürstner Averso 450 TS 2009 plus Toyota Hilux Amazonia
Hope for the best... Prepare for the rest...
No more... Bürstner Averso 450 TS 2009 plus Toyota Hilux Amazonia
Hope for the best... Prepare for the rest...