Gasleiding afdoppen?

Over klussen, reparatie en onderhoud van gas en alles wat daar bij hoort
Plaats reactie
LdR72
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 6 apr 2018 20:15

Gasleiding afdoppen?

Bericht door LdR72 » vr 6 apr 2018 22:02

Ik ben een complete leek (vrouw he) op gasgebied en ben al aan het zoeken geweest hier (en wat gevonden wat ik niet helemaal begreep), dus excuses als het nu dubbel er op komt!

Ik heb de kookplaat uit onze caravan gesloopt, want ik ga toch niet binnen koken. Er komt gewoon een dichte plaat op. Ik wil wel de gasleiding afdoppen natuurlijk. Ik ben er zo ver uit dat het bij een knelkoppeling is, ik heb een blind dopje, maar dan? Ik moet nog iets hebben om dat dopje op zijn plaats te houden. Wie kan het mij (simpel :lol: ) vertellen? Google bracht me in dit geval ook geen duidelijkheid!

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Gasleiding afdoppen?

Bericht door Chris » vr 6 apr 2018 22:15

Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Gasleiding afdoppen?

Bericht door graaf » za 7 apr 2018 00:48

Soms ook 10 mm. effe checken! thumbup.gif
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Gasleiding afdoppen?

Bericht door Daphne » za 7 apr 2018 08:40

Ik heb geen antwoord voor je maar misschien wel iets om over na te denken.
Je denkt nu nooit binnen te gaan koken waarschijnlijk omdat je van een vouwwagen komt. Toch zijn er momenten dat het best handig is om een kookplaat binnen te hebben. Denk maar aan onderweg naar je vakantiebestemming of wanneer je een simpel weekendje weg wil zonder alles buiten uit te stallen. Of wanneer de weersomstandigheden je naar binnen jagen.