Koolmonoxide melder

Over klussen, reparatie en onderhoud van gas en alles wat daar bij hoort
Plaats reactie
Del-B
Berichten: 5
Lid geworden op: za 2 sep 2017 10:48

Koolmonoxide melder

Bericht door Del-B » vr 9 mar 2018 18:21

Goedenavond,

Na het klussen in onze caravan rest mij nog een aantal kleine zaken op het gebied van veiligheid.
Voor de zekerheid wil ik graag een koolmonoxide melder in de caravan hangen.

Nu heef mijn vrouw er vandaag een gekocht bij de Action echter........er staat op de verpakking:

Dit product is niet ontworpen voor gebruik in een recreatief voertuig of stacaravan. scratch.gif

Ik vraag mij werkelijk af wat daarvoor de reden zou kunnen zijn?
Of je hem nu thuis in een kleine ruimte ophangt, of in een caravan, ik zie weinig verschil.

Het lijkt mij niet dat de karakteristieken van een caravan nu fundamenteel verschillen van een CV hok thuis.....

Weet iemand een antwoord?

Hartelijk dank voor de moeite.

Groet, Peter

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Koolmonoxide melder

Bericht door Cara-Fan » vr 9 mar 2018 20:54

Ik ben het met je eens dat een melder gewoon zijn werk zou moeten doen.

Ik heb wel mijn bedenkingen of de melder van een action wel veilig en goedgekeurd is. Op internet is wel een lijst te vinden met testen.

Del-B
Berichten: 5
Lid geworden op: za 2 sep 2017 10:48

Re: Koolmonoxide melder

Bericht door Del-B » vr 9 mar 2018 23:00

_Jeroen_ schreef:Ik ben het met je eens dat een melder gewoon zijn werk zou moeten doen.

Ik heb wel mijn bedenkingen of de melder van een action wel veilig en goedgekeurd is. Op internet is wel een lijst te vinden met testen.

Dank voor de reactie.

Ik heb even rond geneusd op de eeuwig vriend Google... (had ik ook zelf moeten kunnen bedenken uiteraard, maar dit terzijde..)

Die wij dus bij de Action hebben aangeschaft komt als gewoon goed uit de bus, als enige minpunt staat de gebrekkige gebruiksaanwijzing als vermelding.

Overigens verkoopt Bol.com hem ook, maar dan een dikke 10 euro duurder, dus ik heb in ieder geval weer een paar lekkere Trippels verdiend.. knipoog.gif

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Koolmonoxide melder

Bericht door Cara-Fan » vr 9 mar 2018 23:48

RE.gif

Kijk weer mooi meegenomen thumbup.gif

Plaats reactie

Terug naar “Gas”