Gasprufung G-607

Over klussen, reparatie en onderhoud van gas en alles wat daar bij hoort
Plaats reactie
eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Gasprufung G-607

Bericht door eurotrotter » za 16 dec 2017 18:32

OP de site van het technocenter van V te R staat iets over een gaskeuring .w.b. Duitsland.

https://www.vossenhoek.nl/gaskeuring-duitsland-g-607/

Even Google geraadpleegd en een campingbaas kán ,bij het ontbreken van een keuringscertificaat,de toegang tot de camping weigeren:

https://de.camperstyle.net/gaspruefung- ... wohnwagen/

Wie heeft ervaring met e.e.a. ???
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Gasprufung G-607

Bericht door VIP » za 16 dec 2017 18:43

Een bekend spreekwoord:
Bijlagen
storm.jpg
storm.jpg (5.32 KiB) 2190 keer bekeken
Porsche + Tabbert

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Gasprufung G-607

Bericht door Ab » za 16 dec 2017 18:59

Inderdaad..
Geen hond die ernaar vraagt.
Wat niet wil zeggen dat het evengoed niet onverstandig is om de gasinstallatie om de paar jaar te laten keuren bij het normale onderhoud.
Vlgs mij gebeurt dat sowieso al bij een normale Bovag onderhoudsbeurt.
Ik vind het wel wat vreemd dat de desbetreffende dealer daar 55 euro extra voor wil hebben voor een extra stickertje.
Vlgs mij heb je als Nederlander voldoende aan de normale keuringssticker.
Waar overigens ook niemand naar kijkt..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Gasprufung G-607

Bericht door Conradi » za 16 dec 2017 19:04

Het is idd onderdeel van de Bovag- (of andere) keuring. Echter is dat officieel geen G-607. In D is men veel stenger. Één EU is soms best ver weg :wink:

En idd nog nooit een vraag over gekregen.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Gasprufung G-607

Bericht door eurotrotter » za 16 dec 2017 19:25

Ab schreef:Inderdaad..
Geen hond die ernaar vraagt.
Wat niet wil zeggen dat het evengoed niet onverstandig is om de gasinstallatie om de paar jaar te laten keuren bij het normale onderhoud.
Vlgs mij gebeurt dat sowieso al bij een normale Bovag onderhoudsbeurt.
Ik vind het wel wat vreemd dat de desbetreffende dealer daar 67 euro extra voor wil hebben voor een extra stickertje.
Vlgs mij heb je als Nederlander voldoende aan de normale keuringssticker.
Waar overigens ook niemand naar kijkt..
Die normale keuringssticker komt er op bij de eerste keuring,dus bij de "0"keuring in de fabriek.
En zover ik weet word bij een Bovag keuring ook de installatie nagekeken,vandaar ook mijn verwondering over de publicatie vande Vossenhoek.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Gasprufung G-607

Bericht door eurotrotter » za 16 dec 2017 19:31

Conradi schreef:Het is idd onderdeel van de Bovag- (of andere) keuring. Echter is dat officieel geen G-607. In D is men veel stenger. Één EU is soms best ver weg :wink:

En idd nog nooit een vraag over gekregen.
G-607 is het "arbeitsblatt" van de DVGW ( Deutsche Verein des Gas und Wasserfaches)
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Gasprufung G-607

Bericht door Ab » za 16 dec 2017 20:01

Ik vind het niet slim van de desbetreffende dealer om 55 euro extra te vragen bij een Bovagbeurt voor werk wat ze normaal ook al doen bij die beurt.
Het zou slimmer zijn om dat stickertje er gratis bij te plakken.
Dat zou best eens veel extra klanten op kunnen leveren.
Niet dat die sticker mij persoonlijk veel interesseert..maar velen zouden het zeker een reden kunnen vinden vermoed ik, om voor hetzelfde geld voor meer gemoedsrust te kiezen. kerstduim.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Gasprufung G-607

Bericht door WillyL » zo 17 dec 2017 11:40

Moet je trouwens als buitenlandse aanhangwagen extra gekeurd worden wanneer je die bv in Duitsland gebruikt.
Volstaan de binnenlandse regels en officiële keuringsattesten dan niet? Bovag-keuring is, denk ik, geen officieel keuringsbewijs maar de verplichte technische keuring in België wel, alhoewel dat louter over rij-technische staat van de aanhangwagen gaat (roest, remmen, as, banden ed.) en dus niet gas, electriciteit (230v...)
Je gaat met je auto toch ook niet naar de keuring in het buitenland om daar te mogen rijden.

Of is het soortgelijk aan de extra 100km/h keuring om op de wegen van onze oosterburen sneller dan 80km/h te mogen tuffen en is het een bijkomend huishoudelijk reglement, eigen aan de camping?
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Gasprufung G-607

Bericht door Ab » zo 17 dec 2017 12:06

Nee. Je hoeft niets te doen om met een Nederlandse aanhanger Europa door te rijden.
Alleen een groene kaart volstaat.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Ralf
Berichten: 1226
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 10:37
Locatie: Marum

Re: Gasprufung G-607

Bericht door Ralf » ma 26 feb 2018 16:57

om een idee te geven de Nederlandse dealer rmoet ca 4000 euro aan cursussen en gereedschap investeren om de Nederlander lander op een Duitse camping te laten kamperen.
simpel gas afpersen zit gewoon in de bovag beurt .
Volgens de regels mag je geweigerd worden als je betreffende certificaten niet kan laten zien .
Ook de dealer moet dus flink in de buidel tasten om dit te mogen doen .
doet men dit niet als consument omdat men dit te duur vind is dat prima , Maar ga dan ook niet schelden als je die mooie camping. met zwembad hebt geboekt en er word om gevraagd .
Meestal worden dit soort dingen namelijk eerst ingevoerd met een stukje vrijwilligheid . waarna er na een paar jaar ook een verplichting volgt . Het is dus een kwestie van tijd .
ik heb het niet geweten of niemand heeft mij er op gewezen is dan niet meer aan de orde

In Duitsland is deze keuring verplicht. Steeds meer Duitse campingbeheerders vragen dit logboek ook van hun gasten buiten Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. De campingbeheerders zijn immers aansprakelijk voor de veiligheid van de camping. Sinds afgelopen jaar heeft men de gevolgen hiervan al kunnen merken. Geen logboek, geen standplaats.
(Bron website van van Eick caravans )

de keuring kost 105 euro los en bij een bovagbeurt 55 hoe Nederlands kan het zijn Korting haphop.gif

het komende jaar komen er nog een hoop dealers bij die deze keuring logboeken gaan bijhouden .

gr ralf
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier knipoog.gif

Plaats reactie

Terug naar “Gas”