truma(tic) kachel wil niet aan

Over klussen, reparatie en onderhoud van gas en alles wat daar bij hoort
HeLa
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 6 sep 2013 09:58
Locatie: NB

Re: truma(tic) kachel wil niet aan

Bericht door HeLa » di 20 mei 2014 15:53

Hallo,
Heb aandachtig deze discussie gelezen. Ik heb namelijk ook een probleem met de kachel en zocht naar tips.
Bij onze Truma tic S 3002 P zit echter geen elektronische ontsteking maar nog gewoon een drukknop-ontsteking.
Weet iemand hoe ik kan testen of deze nog werkt? Volgens mij kan ik nergens een vonkje zien. Zijn er nog andere mogelijkheden? Alle kranen staan open, er zou dus gas moeten komen.
Weet iemand wat er storingsgevoelig is bij dit soort kachels?
Alvast bedankt.
weenie.gif
Dethleffs Camper 470 / Mitsubishi Eclipse Cross

Tramp

Re: truma(tic) kachel wil niet aan

Bericht door Tramp » di 20 mei 2014 22:07

Het wil nog wel eens gebeuren dat de luchttoevoer van de waakvlam verstopt raakt door door spinnencocons of andere insektenmeuk.
Daarvoor moet je onder de caravan gaan liggen en de brander er onder uit halen.
Maar je kunt natuurlijk ook de Truma Service dienst bellen. Kost je je een ± meier en klaar is kees.

pd0bao40

Re: truma(tic) kachel wil niet aan

Bericht door pd0bao40 » di 20 mei 2014 23:36

@HeLa van belang is dat de massadraad aan mantel van de kachel ligt. Die glijdt er nogal eens af waardoor ontsteking niet werkt.

HeLa
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 6 sep 2013 09:58
Locatie: NB

Re: truma(tic) kachel wil niet aan

Bericht door HeLa » wo 21 mei 2014 15:46

RE.gif
Bedankt voor de tips zover.
Heb nog het volgende gedaan. Gastoevoerleiding los gehaald en geprobeerd te blazen richting kachel. Dat was niet mogelijk, ook niet toen ik de Temperatuurregelaar- knop ingedrukt hield, wat normaal bij het aansteken moet gebeuren.
Dus mogelijk toch verstopping van de gas- toevoer?
Ben momenteel op vakantie in Griekenland en heb de kachel niet echt nodig (voor s,avonds hebben we nog een kleine elektrische kachel). Dat wordt dus waarschijnlijk sleutelen naar de vakantie.
Dethleffs Camper 470 / Mitsubishi Eclipse Cross

Plaats reactie

Terug naar “Gas”